Gjest Skrevet 22. november 2006 #1 Skrevet 22. november 2006 Hei! Korleis er forma? Håper det går bra med deg og babyen, det er jo ikkje lenge til no! Eg lurte på ein liten ting, trur du mammaen din kunne tatt med seg ein pakke "Pingüinos" frå Mexico? Det er nemleg det aller aller beste mannen min veit, og eg har så lyst til å gi han ein pakke til jul... Skal lage meg litt molletes no, mannen min fann San Marcos "frijoles" og San Marcos "pico de gallo" y "salsa verde" på ICA! Hurra!
sarinamor Skrevet 22. november 2006 #2 Skrevet 22. november 2006 Hei! Det går bra med meg og babyen. Var på ultralyd i dag og alt er bra. Det er bare at jeg begynner å bli lei! Har mye vondt i hele kroppen... Hvordan går det med dere? Jeg skal spørre min mor om hun kan ta med seg en pakke pinguinos. Jeg har allerede spurt om den valentina sausen dere vil. Så deilig at mannen din fant pico de gallo og salsa verde! I hvilken ICA? Jeg vil gjerne kjøpe mer salsa verde! Vi snakkes!
Gjest Skrevet 23. november 2006 #3 Skrevet 23. november 2006 Kjøpte det på ICA supermarked i Thorvald Meyers gate. Har aldri sett det i butikken før, så det kan hende det er eit nytt produkt. Men det var i alle fall "hecho en México" *mmm* Elles har vi brukt å kjøpe salsa på Sultan i Thorvalds Meyers gate, der selger dei også nopalitos en lata og forskjellige chili i lake! Her går det passe bra, har blitt litt forkjøla, så er ikkje i den beste forma. Men er heldigvis ikkje så kvalm lenger (toco madera!!) og det er heilt herleg! Var dårleg på tirsdag, men eg trur det var heile forkjølelsen som berre gjorde meg kvalm i tillegg til tett i nasa og vondt i halsen. Fortalte det til foreldra mine i helga, dei vart kjempeglade! Det var SÅ herleg å seie det. Det var så godt å kunne snakke med mamma om alt ho hadde opplevd då ho gjekk gravid. Skal ringe til Mexico med den store nyheita etter eg har vore på første time hos jordmor neste veke. Håper alt står bra til, no er det ikkje lenge til du får holde babyen din! Hurra!! Saludos
Gjest Skrevet 23. november 2006 #4 Skrevet 23. november 2006 Berre dyttar dette oppigjen litt så du finn det
sarinamor Skrevet 23. november 2006 #5 Skrevet 23. november 2006 Hei igjen, Håper at du blir bedre snart. Det er ikke gøy å være forkjølet i tillegg til å være kvalm... Lykke til med jordmora! Så bra at dere har fortalt familien din om babyen. Det er deilig når du kan snakke med andre om graviditeten Her går det bedre. Hadde mye vondt i kroppen, men det går bedre nå. Var ganske lei meg: Ville bare føde babyen så snart som mulig! Nå har tålmodighet kommet tilbake Det er bare 13 dager til termin, men det føles som en evighet! Vet du hva? Jeg fikk karakteren fra hjemmeeksamen i går og det gikk kjempe bra! Fikk en A! Håper at vi får sjansen til å treffe mannen din snart. Saludos!
Gjest Skrevet 24. november 2006 #6 Skrevet 24. november 2006 Så fantastisk!! Gratulerer så masse med A - det er jo heilt utruleg bra!! Berre 13 dagar igjen? Då kan det jo skje når som helst! Spanande! Gler meg på dine vegne eg!! Det passar kanskje best å treffe mannen min etter babyen har komt? Du må nesten sjå det litt an på forma, du blir sikkert fort sliten no. Kanskje om nokre veker? Det må vere opp til deg altså, du får jo treffe han før eller seinare uansett! Vi kan i alle fall sjå det litt an, du har jo både mailen min og mobilnummeret, så det er berre å ta kontakt når du føler deg i form til besøk. Er betre no, framleis litt forkjøla, men i dag har eg ikkje vore kvalm. Det er så deilig å føle seg litt betre!
sarinamor Skrevet 27. november 2006 #8 Skrevet 27. november 2006 Hei! Som du sa, kanskje er det bedre å vente til babyen blir født for å treffe mannen din . Det er så mange ting jeg vil gjøre før fødselen, men klarer det ikke! Jeg er bare kjempe trøtt... Men min mor kommer på lørdag, så, hvis babyen har ikke kommet enda og jeg føler meg bra, kan vi prøve å treffes i løpet av neste uka så jeg kan gi dere valentina og pinguinos. Jeg har min siste eksamen på fredag! Jeg har prøvd å studere men har vanskelighet med å konsentrere meg... Jeg kan utsette den til januar, men jeg vet ikke om det blir noe bedre da. Jeg vil føde snart! Klarer ikke å tenke på noe annet enn babyen! Når har du eksamen? Saludos!
Gjest Skrevet 29. november 2006 #10 Skrevet 29. november 2006 Hei! Har vore på første kontroll i dag! Det var veldig koseleg, hadde ei super jordmor! Er jo 12+0 i dag, så vi ringe til suegros og fortalte dei nyheita - dei vart kjempeglade! Høyrte suegra ROPE over telefonen. Reknar med at heile Guadalajara veit om det no... Dei var så stolte, og suegra berre kom med fleire og fleire ho måtte ringe. Eg sa at ho ikkje trengte stresse med å fortelle det til nokon, men jo ville så gjerne få vere stolt bestemor Kan godt forstå at du ikkje klarer konsentrere deg om eksamenen! Eg klarer heller ikkje konsentrere meg særleg, men eg er jo ikkje fødeklar då - er jo berre i startgropa enno! Eg har eksamen på mandag 4. desember, og så 11. og 14. Reiser til Volda 18. eller 19. desember trur eg - men har ikkje heilt bestemt meg enno. Mannen min skal jobbe på lillejulaften, så han kjem ikkje til å reise før julaften. Det blir kjekt å få mor på besøk då! Det er jo berre nokre dagar til! Lykke til med eksamenslesing!! Og eg håper du slepp vente så frykteleg lenge på babyen din! Saludos!
sarinamor Skrevet 30. november 2006 #11 Skrevet 30. november 2006 Hei! Gratulerer med 12 uker! Du har gått over den første milepælen i svangerskapet og kan føle deg trygg. Så bra at du hadde første kontroll og at du trives med jordmora! Det er kjempe spennende å være på kontroll. Har du søkt plass på sykehus? Hvilket sykehus? Får du mer kontroller før ultralyden? Så kult at dere har fortalt den store nyheten til svigerforeldrene dine! Så gøy at suegra ville ringe alle! Er det første barnebarn i familien? Jeg klarte å studere lit mer og føler meg bra til å ta eksamen i morgen. Jeg bare håper at jeg får sove bra i natt! Er ikke kjempe nervøs. Jeg vil bare bli ferdig med semesteret! Jeg skjønner at det er vanskelig for deg å konsentrere deg også. Det er så mye som skjer inni kroppen de første ukene! Lykke til med eksamen på mandag! Jeg gleder meg til å se min mor på lørdag. Det er bra å ha noen rundt som vet mer om babyer enn vi gjør Det er bra også å få litt hjelp rundt huset. Håper at babyen kommer snart. Hadde menstermin for to dager siden og har 6 dager til til ultralydtermin. Jeg gleder meg til å se babyen! Muchos saludos! Vi snakkes!
Gjest Skrevet 3. desember 2006 #12 Skrevet 3. desember 2006 Hei! Håper det gjekk bra på eksamen og at du kosar deg med mor på besøk!! Har sendt søknaden til Ullevål, så får vi sjå om eg får UL der eller om eg må til Ahus eller Bærum. Har ingen fleire kontrollar før UL, men jordmora meinte eg hadde fått urinvegsinfeksjon, så då må eg vel inn for å få behandling (penicillin). Åh! Du kan jo føde når som helst no. Er så spent!! Det blir kjekt å følge med framover Saludos
sarinamor Skrevet 3. desember 2006 #13 Skrevet 3. desember 2006 Hei! Det gikk OK på eksamen. Jeg skal ikke få en kjempe god karakter, men det er deilig å være ferdig med semesteret! Nå håper jeg at babyen kommer snart! Jeg har begynt å bli litt utålmodig... Det ser ut som at babyen koser seg der inne og vil ikke ut... Alle i familien venter på fødselen! Min mor kom i går og det er deilig å snakke spansk og å slappe av. Det er bare at hun vil gjøre mange ting (som shopping og sånt) og jeg orker ikke! Jeg håper at hun ikke kjeder seg her... Jeg har valentina og pinguinos for dere. Lykke til med eksamen i morgen! Håper at det går kjempe bra! Muchos saludos!
Gjest Skrevet 3. desember 2006 #14 Skrevet 3. desember 2006 Kan tenke meg det er herleg å vere ferdig med semesteret ja! Eg gler meg så masse til å ta juleferie, skal jo reise heim til foreldra mine - det blir kjempekoseleg!! Men har jo tre eksamenar først... Det er den i morgon som blir den verste, så er det ExPhil og praktisk spansk. Det er jo vanleg for førstegangsgravide å gå litt over termin, men eg håper verkeleg babyen vil komme ut snart, det er jo så mange som ventar på ho/han!! Kanskje du kan få mannen din til å vise mor di litt rundt, det er jo eigentleg ikkje så vanskeleg å finne fram i Oslo når ein har lært seg t-banen og trikkestystemet. Men det er jo lettast når ein er saman med nokon som kan norsk... Er sikker på ho ikkje kjem til å kjede seg!! Snart har ho jo eit lite barnebarn å ta seg av!! Håper du slepp å vente mykje lengre på babyen din!
Gjest Skrevet 4. desember 2006 #15 Skrevet 4. desember 2006 Det gjekk fint på eksamen i dag trur eg, er så glad for at eg er ferdig i alle fall!! Håper det går bra med deg og familien din og den vesle babyen som snart kjem!! Spanande!
sarinamor Skrevet 5. desember 2006 #16 Skrevet 5. desember 2006 Så flott at det gikk bra på eksamen! Det er deilig når man er ferdig med den. Nå har du bare to til, ikke sant? Det skal gå kjempe bra! Her går det bra. Babyen fremdeles inni magen. Mamma har meldt seg på trenningsenter (hun er super sporty og MÅ trene hverdag!) så hun kjeder seg ikke så mye. Vi har prøvd å se på butikker i nærheten (bogstadvn.) og det har gått bra. Jeg er sliten, men prøver å gjøre så mye som mulig. Vil ikke være hjemme og bare vente til fødselen... Trenger å tenke på noe annet. I morgen skal vi til kontroll på sykehus. Jeg har termin i morgen og håper at jeg ikke går overtid i mange dager. Har ikke hatt kynnere eller noe som tegner til fødselen i det sist! Så kjedelig... Men babyen kommer sikkert i løpet av de neste 15 dager... Maks. 2 uker til!!! Jeg begynner å bli skikkelig lei av å vente... Mannen min er kjempe nervøs og ringer hele tida. Familien og venner har begynt å ringe også... Ikke så gøy... Hvordan går det med dere? Saludos!
Gjest Skrevet 6. desember 2006 #17 Skrevet 6. desember 2006 No har vi akkurat vore på IKEA, skulle eigentleg kjøpe ein ny lampe, men fann ikkje noko vi likte. Men eg har kjøpt meg ei ny pute, har hatt litt vondt i nakken i det siste, så eg håper den hjelp bra! Det går bra her, har vært litt dårlig i det siste, men tror det er på grunn av noen nye vitaminer eg har tatt i det siste. Tok dei ikkje i dag, og har ikkje kasta opp - så eg trur det er dei som har gjort meg dårleg. I morgon har eg siste undervisningstimen, så er det berre eksamenar neste veke og så blir det juleferie! Det skal bli så deilig, eg gler meg skikkeleg til å reise heim no. Mamma gler seg sånn til eg kjem - no har eg nesten fått litt mage, så ho gler seg til å sjå den! Tenk at du har termin i dag, det er så spanande. Vi tenkjer på deg kvar dag - tenk om det skjer i dag? Åh, eg gler meg sånn til å høyre korleis det går med deg!
sarinamor Skrevet 8. desember 2006 #18 Skrevet 8. desember 2006 Hei! Babyen har ikke kommet enda. Da jeg var på kontroll på sykehus sa legen at hun trodde babyen skulle komme i går eller i dag siden alt ser modent og klart ut. Vi venter og venter og håper at fødselen begynner snart. Det er babyen som bestemmer nå Så deilig å bli ferdig med undervisningstimer! Deilig med ferie etter eksamener også. Så spennende at magen har begynt å vokse! Det er deilig når man endelig ser gravid ut og ikke bare fett Unnskyld hvis jeg har ikke avtalt noe for å gi dere valentina og pinguinos. Det er litt vanskelig å planlegge noe når babyen kan komme når som helst. Lykke til (igjen) med eksamener! Jeg skal når babyen har kommet. Saludos!
sarinamor Skrevet 8. desember 2006 #19 Skrevet 8. desember 2006 Jeg mente "jeg skal si ifra når babyen har kommet".
Gjest Skrevet 8. desember 2006 #20 Skrevet 8. desember 2006 Det går heilt fint at vi ikkje har planlagt noko med pingüinos og valentino, tek det når det passar! Prøvar å snakke så masse spansk heime som mogleg no, sidan eg har spanskeksamen på mandag. Det er ikkje noko pensum, så det er berre å bruke spansken så mykje som mogleg. Men det er jo litt vanskeleg å skulle snakke spansk med mannen min når vi er så vant med å snakke engelsk - skiftar så lett tilbake til engelsk viss eg ikkje kjem på eit ord eller noko. Du må seie frå når babyen kjem ja, gler meg masse til å høyre om korleis det går!! Lykke til, no skjer det snart!!
sarinamor Skrevet 13. desember 2006 #21 Skrevet 13. desember 2006 Endelig kom babyen til verden! Vi fikk ei jente på lørdag. Vi kom hjem i dag og koser oss med henne. Jeg har sendt ei bilde til epost adressa di. Håper at det gikk bra med eksamene. Vi kan prøve å treffes før dere drar hjemme! Nå er vi hjemme hele tida
Gjest Skrevet 13. desember 2006 #22 Skrevet 13. desember 2006 Las akkurat mailen din og FOR ei nydeleg jente de har fått! Ein skikkeleg hjarteknusar, har ikkje sett noko så søtt! Ho liknar litt på deg synes eg Gratulerer så mykje til dykk alle!! Og namnet var jo kjempevakkert! Åh! No gler eg meg berre enno meir til å få baby, det ser ut som at ein miks av meksikanske og norske genar blir VELDIG bra! Har siste eksamen i morgon, gruar meg litt - men det er berre to timar, så det er fort overstått! Eg reiser heim enten på mandag eller tysdag, må til legen på mandag så eg rekk sannsynlegvis ikkje bussen til vestlandet den dagen, så då blir det tysdag i staden. Dersom de føler dykk opplagte til besøk så kjem vi gjerne innom, men det er ikkje noko stress - du må berre sjå an korleis du føler deg. Det er sikker mykje nytt akkurat no! Gratulerer igjen med ei fantastisk vakker jente!!
sarinamor Skrevet 14. desember 2006 #23 Skrevet 14. desember 2006 Tusen takk! Hun er virkelig en hjerteknuser Hun sover og sover og vi må vekke henne opp hele tida så hun får nok mat. Gråter nesten ikke. Håper at det gikk bra på eksamen! Dere kan gjerne komme på besøk til helgen. Bare si når det passer for dere. Vi er hjemme hele tida. Jeg klarer ikke å gå ut så mye enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå