Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #1 Skrevet 22. november 2006 Hun er snart 7 mnd. Hun kryper kjempefort og det har hun gjort fra hun var ca 5 1/2 mnd. Sitter helt stødig selv på gulvet. Setter seg opp opp på knær for å finne ting i leke kassa si. Velter lekekassa for å få ut lekene. Drar ut skuffer. drikker selv av flaska. Vinker. Prøver å reise seg opp på alle fire i badebaljen. Det er nemlig så mange som sier det. Når begynte deresa med disse tingene?
snull Skrevet 22. november 2006 #2 Skrevet 22. november 2006 Mi er 6.5 mnd og gjør også alle disse tingene, bortsett fra å sitte selv og å vinke....tror nok de er litt tidlig ute ja! Her går det høye aktivitetsnivået på bekostning av søvnen....har ikke tid til å sove..,så mye annet hun heller vil lære seg;\
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #3 Skrevet 22. november 2006 Min gutt satt selv da han var 3mnd. Barnelegen var i sjokk - det så jo helt rart ut med den lille babyen som reiste seg selv opp i bagvognen. Han krabbet da han var 5mnd og gikk ved 9mnd. Fikk alltid høre at han var tidlig ute - uten at det brydde meg. For han er kjempesen med å snakke. Ofte er barn som er tidlig ute med bevegelser, sene med språk. Det er bare slik hjernen utvikler seg. Mulig jenta de er tidlig i utviklingen, men hun vil bli innhentet ganske så snart. Det viktigste er jo at de er glade og fornøyd.
palia Skrevet 22. november 2006 #4 Skrevet 22. november 2006 min er 7,5 mnd og: sitter stødig krabber avgårde sitter på huk å tømmer lekekassen reiser seg opp på bena etter alt hun får tak i drar skuffer ut, og inn drikker selv vinker viser hvor stor hun er går litt rundt bordet sitter seg opp selv sier mamma og pappa leker titt tei leker og gjømmer seg under teppet og tar vekk teppet selv får høre hun er veldig tidlig ute...
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #5 Skrevet 22. november 2006 Jenta mi er snart 7 mnd og ho kan kun vinke og sitje sjølv av dei tinga du ramset opp. Ho står stødig på føttene om vi holder ho i hendene, men litt vel tidlig å begynne å gå, så blir nok eigod stund til ennå før ho slepper seg. Men som så mange før meg har sagt utvikler barn seg forskjellig.
Mathoka Skrevet 22. november 2006 #6 Skrevet 22. november 2006 Lillegutt begynte å ake da han var 3 mnd, reiste seg på alle fire 4 mnd, krype i full fart 4,5 mnd, krabbe 6,5 mnd. Han satte seg opp selv da han var 6 mnd. Og det siste nye er å reise seg opp som han begynte med tre dager før han ble 7 mnd. Han vinker, men ikke sånn bevisst "hade"-vink, mer veiving fordi noe er gøy =) Han er nå 7 mnd og 2 dager =)
aprilspøk Skrevet 22. november 2006 #7 Skrevet 22. november 2006 Jenta di er veldig tidlig ute, og jeg ser at alle som har svart har barn som gjør mye av det samme. Min gutt gjør ikke noe av dette og han er 71/2 mnd. Ikke at det gjør meg bekymret av den grunn:)
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #8 Skrevet 22. november 2006 Sitetr stødig på gulvet sier du. Setter hun SEG SELV opp på rumpen på gulvet?
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #9 Skrevet 22. november 2006 Kryper eller krabber? Kryper hun bare er hun sen, krabber hun er hun tidlig.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #10 Skrevet 22. november 2006 alle barn utvikler seg i ulikt tempo. Noen raskere enn andre. Jeg tror det er viktig å ikke sammenligne så mye med andres barn. Klart det er stas når smårollingene har lært seg noe nytt -- men tenk også på at det kanskje sitter en mamma eller en pappa som synes det er veldig leit at sin gutt el jente ikke kan eks. vis sitte selv, eller komme seg fremover. Ennå. Jeg er glad for at ting går fremover jeg. ---- hilsen mamman til ho som er "tregest" i barselgruppen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå