Nemi24 Skrevet 22. november 2006 #1 Skrevet 22. november 2006 Eg har termin idag og var på ultralyd fordi jordmor meinte forsteret kunne være veldig stort. Då eg var inne fekk eg beskjed om at fosteret var rundt 4 kg. Er dette stort? Og kor stor blir babien visst eg går 14 dager over tida f.eks? Sånn ca? mora mi gjekk 10 dager over tida med meg og søstra mi gjekk 10 dager over med eine dattra si. Er det veldig stor sjanse for at eg går 10 dager over tida og då? Håper noken har noken tanker eller formeininger om dette.
*Vi blir 5* Skrevet 22. november 2006 #2 Skrevet 22. november 2006 hei hei! Jeg er 6 dager over termin i dag og på lillejenta mi sa de også forrige uke var rundt 4 kg,for det første bommer de ofte litt når de sier vekten,dessuten så går du jo max 2 uker til så hvis bebisen legger på seg max veier hxn kanskje 4,5 el no..=) Lykke til!!
Gjest leelu23 FØDEKLAR Skrevet 22. november 2006 #3 Skrevet 22. november 2006 Det syns jeg IKKE Jeg var inne for det samme idag og fikk beskjed om 4.7 kg syns det er STORT!! 4 kg er jo ganske normalt
Nemi24 Skrevet 22. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 22. november 2006 Tusen takk for det, godt å høre at fleire har babiser på 4 kg
*Vi blir 5* Skrevet 22. november 2006 #5 Skrevet 22. november 2006 til leelu23..hehe..stakkars deg..men de tar ofte feil da..får håpe det i ditt tilfelle =)
Gjest leelu23 FØDEKLAR Skrevet 22. november 2006 #6 Skrevet 22. november 2006 Ja håper virkelig de bommer grundig der altså!! OG riktige veien.. ikke at det er ENDA større.. stakkars underlivet mitt :I
*Vi blir 5* Skrevet 22. november 2006 #7 Skrevet 22. november 2006 Ja..fytti..satser på de tar feil, legen min fortalte at når hun skulle ha sistemann sa de han veide 3,5 ,men han var 4,6 (!) så de kan tydeligvis bomme skikkelig når har du termin?
Gjest leelu23 FØDEKLAR Skrevet 22. november 2006 #8 Skrevet 22. november 2006 ja innbiller meg at jeg bærer en liten søt en på 3500 jeg haha- jeg kan jo drømme! Termin om 3 dager:)
Nemi24 Skrevet 22. november 2006 Forfatter #9 Skrevet 22. november 2006 Ja får no håpe de tar feil, men det kan jo hende babisen din er lang. Og sjølv om den veger mykje så er det ikkje sikkert hode omkretsen er så kjempe svær. Det er jo det som er største delen seier dei. Det kan jo gå kjempe fint sjølv om babisen er litt stor. Håper det! Lykke til!!
Gjest leelu23 FØDEKLAR Skrevet 22. november 2006 #10 Skrevet 22. november 2006 Ja jeg gruer meg ikke mer enn normalt tar det med knakende ro jeg.. har hørt så mye rart nå at jeg stoler på naturen heretter! Jeg var jo 55cm når jeg selv ble født og er 181 nå.. så ser ikke bortifra at han er lang også ja:) og samboer er 188.. så vi ekke korte noen av oss Lykke til deg og Nemi
Nemi24 Skrevet 22. november 2006 Forfatter #11 Skrevet 22. november 2006 Det går sikkert kjempe fint. Eg klarer liksom ikkje heilt å grue meg fordi eg veit jo ikkje ka eg går til. Har jo aldri vært med på noke sånt før, så eg får berre ta det som det kjem. Me får vell berre stole på kroppen og urinstinktet.
Love2bemom Skrevet 22. november 2006 #12 Skrevet 22. november 2006 Kordan måle dem kor mange kg ungan er inne i magen??
Gjest leelu23 FØDEKLAR Skrevet 22. november 2006 #13 Skrevet 22. november 2006 har du høyt sfmål og de mistenker stort barn må du på ultralyd for å estimere vekt. de kan ha store avvik- men de måler babyen inne i magen og maskinen regner ut vekten.. ta det med en klype salt. En millimeter feil målt kan slå ut flere hundre gram feil begge veier
lykkeliten85*Tobias i magen Skrevet 22. november 2006 #14 Skrevet 22. november 2006 Er ikke 100 % sikker, men mener å ha hørt at om du går over tiden kan vekten på barnet synke litt igjen, husker ikke helt hvor jeg hørte dette og er som sagt ikke 100 % sikker.
Love2bemom Skrevet 23. november 2006 #15 Skrevet 23. november 2006 Ja. oki...æ ligg innafor normalen,men det er litt høyere enn den streken liksom. det mente JM var fordi vi dame ofte har litt på magen fra før av.( nåkka som stemte for min del)...Men sfmålet stig som en rett linjal da. Kan man be om å få vite kor stor babyn er?
Abracadabra Skrevet 23. november 2006 #16 Skrevet 23. november 2006 det har jeg også hørt lykkeliten, mener å huske det var pga gradvis nedsatt placentafunksjon! derfor de setter oss i gang etter hvert hvis vi er trege. ;-)
selfangerkjerringa Skrevet 23. november 2006 #17 Skrevet 23. november 2006 Jeg fikk ei datter på 4000gram for 2 1/2 år siden Hadde gått helt greit å få henne ut hvis hun bare kom med hodet riktig vei, hehehe Husk at det er hodeomkretsen som gjør utslaget - resten av kroppen kan være ganske lubben uten at det har noe å si for om fødselen blir tung eller ikke!
Gjest leelu23 FØDEKLAR Skrevet 23. november 2006 #18 Skrevet 23. november 2006 Det er jordmor som avgjør om det er nødvendig å sende deg på UL for å estimere vekt. om man er innenfor normalen eller litt over er det unødvendig. men om sf-målet hopper til værs - kan du jo si at du er urolig og evnt. høre med jordmoren din De estimeringene er som sagt veldig unøyaktige og de kan bomme stort både den ene og andre veien
Beth84g Skrevet 23. november 2006 #19 Skrevet 23. november 2006 Du trenger ikke stole helt på estimeringen da. Vesla her veide 4260, men jeg fikk beskjed om at hun kom til å veie 5 kg! Så der tok de grundig feil. De beregner en feilmargin på ca 500g og den går stort sett nedover. De legger heller på litt ekstra enn å få en overraskelse under fødselen. Uansett så kjenner jeg mange som har født barn på over 4 kg og det sies å ikke være noe verre enn å føde mindre unger. Så lenge riene er effektive så utgjør det visstnok ingen forskjell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå