melkeskvetten Skrevet 22. november 2006 #1 Skrevet 22. november 2006 Jenta mi på 3 mnd fikk vaksiner i dag. Nå har hun 39 i feber. Hva bør jeg gjøre?
Gjest Skrevet 22. november 2006 #2 Skrevet 22. november 2006 Gi henne paracet og sjekk tempen igjen om en liten stund for å sjekke om den går ned.
eirrako Skrevet 22. november 2006 #3 Skrevet 22. november 2006 Min gutt hadde 38.7 dagen etter. Sank utpå dagen og forvsvant til kvelden.. Det er kanskje ikke så greit å skaffe febernedsettende på denne tida. Det skal de visst ikke ha under en viss grense. 38.5 eller noe sånt. Så man skulle tro du kunne gi babyen det. Ellers er det vel bare å passe på at babyen ikke blir for varm, og at hun får i seg nok væske... Jeg ga ikke febernedsettende. Det gikk greit, det. Men 39? ' Kan noen andre utfylle svaret mitt?
♥maxen min♥ Skrevet 22. november 2006 #4 Skrevet 22. november 2006 Er veldig vanlig at de reagerer litt med feber når de får vaksine, gjør som kengu80 sier og bare følg litt med! Trenger ikke være farlig med høy feber hos de små!
femifamilien Skrevet 22. november 2006 #5 Skrevet 22. november 2006 Ikke ha på for mye klær og ikke ha på dyne. Sjekk temperaturen igjen noen timer etter at du gitt paracet..
femifamilien Skrevet 22. november 2006 #6 Skrevet 22. november 2006 Gi paracet hvis den går over 39, er det ikke sån? Ring legevakta og spør hvis du er usikker, men jeg ga når han her hadde 38,5 sist gang etter vaccinen, men da visste jeg at han hadde reagert sån sist og at den skulle stige mer og det var akkurat i leggetiden.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #7 Skrevet 22. november 2006 det er helt normalt. gi en paracet stikkpille.
Fikk maibaby06 Skrevet 22. november 2006 #8 Skrevet 22. november 2006 Jeg fikk beskjed på hs når han tok vaksinen at det var normalt å få feber og bare å gi en paracet stikkpille. Kjøpte en pakke med slike bare i tilfelle, og de har forskjellig dose ut fra alder (0-4 mnd feks). Se etter det på apoteket hvis du skal ut og kjøpe i kveld. Håper det går bra med dere da!!
melkeskvetten Skrevet 22. november 2006 Forfatter #9 Skrevet 22. november 2006 Har gitt en stikkpille nå.. Håper feberen går ned..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå