Gå til innhold

Reaksjon på vaksine! Les, please!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 3 mnd fikk vaksiner i dag. Nå har hun 39 i feber. Hva bør jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi henne paracet og sjekk tempen igjen om en liten stund for å sjekke om den går ned.

Skrevet

Min gutt hadde 38.7 dagen etter. Sank utpå dagen og forvsvant til kvelden.. Det er kanskje ikke så greit å skaffe febernedsettende på denne tida. Det skal de visst ikke ha under en viss grense. 38.5 eller noe sånt. Så man skulle tro du kunne gi babyen det. Ellers er det vel bare å passe på at babyen ikke blir for varm, og at hun får i seg nok væske...

Jeg ga ikke febernedsettende. Det gikk greit, det. Men 39? '

Kan noen andre utfylle svaret mitt?

Skrevet

Er veldig vanlig at de reagerer litt med feber når de får vaksine, gjør som kengu80 sier og bare følg litt med! Trenger ikke være farlig med høy feber hos de små!

Skrevet

Ikke ha på for mye klær og ikke ha på dyne. Sjekk temperaturen igjen noen timer etter at du gitt paracet..

Skrevet

Gi paracet hvis den går over 39, er det ikke sån? Ring legevakta og spør hvis du er usikker, men jeg ga når han her hadde 38,5 sist gang etter vaccinen, men da visste jeg at han hadde reagert sån sist og at den skulle stige mer og det var akkurat i leggetiden.

Skrevet

det er helt normalt. gi en paracet stikkpille.

Skrevet

Jeg fikk beskjed på hs når han tok vaksinen at det var normalt å få feber og bare å gi en paracet stikkpille. Kjøpte en pakke med slike bare i tilfelle, og de har forskjellig dose ut fra alder (0-4 mnd feks). Se etter det på apoteket hvis du skal ut og kjøpe i kveld. Håper det går bra med dere da!!

Skrevet

Har gitt en stikkpille nå.. Håper feberen går ned..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...