Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #1 Skrevet 22. november 2006 er det noen som fikk total ruptur ved fødselen? fikk dere evt beskjed om at ved senere svangerskap må man ta keisersnitt? jeg ble iallefall anbefalt om det.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #2 Skrevet 22. november 2006 Hei Jeg fikk totalruptur, men fikk beskjed om at det var svært lite sannsynlig at dette ville skje igjen neste gang. Synes det er litt rart selv da man vet at arrvev ikke er like elastisk som anna vev, men det var iallfall det gynekologen sa.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #3 Skrevet 22. november 2006 ok, det var derfor jeg fikk beskjed om at jeg måtte ta keisersnitt, fordi vevet ikke var like sterkt nå som før! sikkert ulike meninger om dette!
snull Skrevet 22. november 2006 #4 Skrevet 22. november 2006 Hadde totalruptur, grad 3, og dyyyp vageinalrift! Ble sydd og fixa i 3 timer etter fødselen, så her var et stort sett bare et stort krater:( (sorry ordbruken,men det var det jeg fikk høre). Fødselslegen min har skrevet i journalen min at ved en evt. ny graviditet(noe jeg per dags dato tviler sterkt på) skal det taes keisersnitt!!
Gjest Skrevet 22. november 2006 #5 Skrevet 22. november 2006 jeg hadde nesten totalreptur, eller jeg revnet litt skrått så det var bare halve endetarmsmusklen som revnet, men var såpass masse at jeg måtte i narkose og syes med en gang etter fødsel... og min lege mente at en ny fødsel skulle kunne gå normalt..... revnet fordi hun ble tatt med vakum, som løsnet to ganger så tredje gangen så dro de alt de kunne og hang over magen min for å få henne ut så de fikk ikke støttet opp ordentlig. men skal inn på samtaler om det nå om et par uker og igjne om et halvt år så jeg får sikkert vite mer. For det enest ejg sa hele fødslen var at jeg var livredd forå revner... men tror kanskje det kommer litt an på hvorfor man revnet hva de anbefaler... hvis man revner så masse ved en vanlig fødsel så kanskje de anbefaler det fordi det da kan skje igjen... hun sa hvertfall til meg at det var lite sannsynlig at det ville skje igjen ved en evt ny fødsel, for det er ikke noe som tilsier at den babyen vil ligge feil med hodet... ( altså hadde hun ikke hatt hodet feil vei så vill ejeg nok ikke revnet noen ting mente hun). dette ble litt rotete...
snull Skrevet 22. november 2006 #6 Skrevet 22. november 2006 Litt utenom tema da.....mi jente heter også Mie....
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #7 Skrevet 22. november 2006 stemmer nok at det kommer an på fødselen. jeg hadde en helt vanlig fødsel egentlig, men hadde ikke press rier og plutselig var bare alt revnet. så ble anbefalt keisersnitt ved evt neste gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå