Gå til innhold

hvilket svangerskap gir oss mest hormoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dette svangerskapet hatt enormt med hormoner;

-kvalm døgne rundt ifra uke 5-15

-bekkenløsning veldig tidlig

-masse hodepine

-forferdelig uren hud

-sur å vanskelig...hehe

føler at jeh har veldig mye hormoner denne gangen. Er det jente eller gutte svangerskap som gir oss mest hormoner....eller har sånt ingenting å si?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye mer hormoner denne gang enn da jeg ventet jente!

Merket ikke så mye til det i fjor bortsett fra at jeg var mye sinna. Denne gang svinger humøret, jeg gråter for ingenting, masse kviser, spying, hodepine osv...

Skrevet

Det er litt vanskelig og svare på i og med at jeg ikke vet hva jeg får denne gangen.. Men forrige gang hadde jeg ekstreme humørsvingninger fra dag en, kjempe sinna de første månedene og gråt or ingenting mot slutten.

Pluss at jeg fikk fullt av kviser allerede før jeg fant ut at jeg var gravid..

Da fikk jeg gutt, denne gangen har jeg vært helt rolig, så jeg er spent på UL om det blir jente eller hva:-)

Skrevet

dette lurer jeg også på......har det akkurat som hovedinnlegger. Får vi mest hormoner i kroppen, når vi venter jente eller blir det ekstra mye når enn venter gutt? Hva er deres erfaring......synes alt sånn er så spennende:-)

Skrevet

Jeg venter jente, og er faktisk mer avbalansert og rolig nå som jeg er gravid, enn jeg var før. Samboeren synes jeg burde gå gravid konstant;)

Skrevet

Har hatt masse symptomer og vært veldig kvalm denne gangen, men vet ikke hva jeg får, da. Men fikk jente sist, var ikke så hormonell da. Men det kan jo variere fra svangerskap til svangerskap.

Skrevet

Jeg vet hva jeg har i magen, det er gutt mot jente sist.. Men likevel syns jeg at dette spørsmålet er vanskelig å svare på, for jeg hadde jo ikke en masete 21mnd gammelt barn rundt føttene sist.. Da kunne jeg bare tenke på meg selv. Så da var jeg rolig og avbalansert. Gråt hvis jeg ble vippet av pinnen, eller overrasket på negativt vis.

Denne gangen er lunten kort og jeg blir som regel sinna, ikke så mye sentimental eller trist.Men nå som jeg har en liten en hjemme som ikke alltid samarbeider så blir jeg jo lett sint og hormonell.. Så det kan jo godt hende at jeg ville være like rolig og avbalanset med gutten i magen nå hvis jeg ikke hadde jenta hjemme fra før,... Ikke godt å si

Skrevet

For meg er det helt motsatt! Sliter mye mer med hormonene nå når jeg venter jente enn da jeg gikk gravid med guttene mine!

Både når det gjelder kvalme, halsbrann, bekkenløsning, søvnproblemer og humør.

Skikkelig tungt svangerskap denne gang.

Skrevet

Jeg er i uke 25 nå, gravid med en liten gutt. Har en liten jente på 5 fra før og kan med stor overbevisthet si, at det tror jeg ikke har noen ting med saken å gjøre. Jeg har vært like syk begge gangene med kvalme (som ikke har gitt seg helt ennå), hodepinne, uren hud, svimmelhet, trørrhet og bekkenløsning. Har begge gangene blitt så dårlig at jeg har vært sykemeldt fra jeg var en 7-8 uker og stort sett vært senge liggende de 4 første mnd. Så dette tror jeg er helt tilfeldig og individuelt.

Uansett lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...