lillemy83 Skrevet 22. november 2006 #1 Skrevet 22. november 2006 jeg er blitt mamma for første gang og hun er nå 3 uker gammel.. men hun skriker mye..hver gang jeg skal stelle hu eller bade hu skriker hun VOLDSOMT!! hun virker ikke fornøyd!! hun skriker også mye eller..det tyder på at hun har litt magevondt for hun ynker seg mye!! jeg tror ikke hun har kolikk pga hun skriker ikke i flere timer i strekk.. men jeg skjønner ikke hvorfor hun skriker eller har vondt i magen..jeg spiser ikke noe mat som man ikke burde spise! er det andre som har det slik??
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 22. november 2006 #2 Skrevet 22. november 2006 Har du pratet med HS om det? Det burde du gjøre. De små har jo ofte magevondt, så det kan selvsagt være det. Får du henne til å rape? Det er viktig for å få ut luft (men det vet du sikkert..) Du kan jo prøve Minifom, hvis du tror det er luftsmerter.
En_av_hver Skrevet 22. november 2006 #3 Skrevet 22. november 2006 Noen barn skriker mer enn andre. Snuppa mi var sånn de fire-fem første ukene, men etter dette roet hun seg. Hun hadde ikke vondt noen steder, men var bare generelt utilpass. Noen ganger er det ikke noen spesiell grunn til at de gråter. Husk på at det er mye nytt for en liten kropp :-) Gi henne litt tid, så skal du se at hun roer seg :-) Lykke til.
Gjest Skrevet 22. november 2006 #4 Skrevet 22. november 2006 Hei. Hadde samme problemer som deg når gutten min var så liten. Hna gråt hver gang vi stelte, men ikke så mye når vi badet han. Fant ut at jeg måtte bruke litt tid på å ta av han klæra. Noen babyer blir rasenede når de blir "blottet" for kjapt. Men det kom seg etter hvert, det med stellingen. Han gråt også veldig mye på kveldene. Hadde mye luft i magen. Kjøpte minifom på apoteket og det funket som bare det her. Eller du kan bøye beina hennes opp mot brystkassa slik at du hjelper henne med å få ut litt luft. Lykke til da : )
Kæmma og trultene Skrevet 22. november 2006 #5 Skrevet 22. november 2006 Viktig det som blir sagt over her, at man kan prøve å "roe ned" stelletiden litt. Små babyer liker ikke for brå bevegelser, og kan reagere sånn hvis de blir kledd av for fort, snudd og vendt på osv. Det sa min HS til meg da jeg var der på 6ukers, for vi hadde litt det samme problemet. Er jo verdt et forsøk
melkeskvetten Skrevet 22. november 2006 #6 Skrevet 22. november 2006 Får hun npk mat? Jenta vår hylte og hylte de første dagene etter at vi kom hjem fra sykehuset. Vi ga henne litt tillegg, og jenta ble som ny!
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 22. november 2006 #7 Skrevet 22. november 2006 Jenta vår likte heller ikke å bli stellet. Hvis du steller på badet, prøv å skru på vannet. Det virket veldig beroligende på jenta vår. Hun likte heller ikke å bade. Vi kjøpte tummy tub til henne fordi jeg hadde lest at det skulle være bra, men hun illskrek bare. Så vi skiftet til en vanlig badebalje og da ble det kos å bade. Ha masse vann i slik at hun flyter. Veldig mange spebarn får vondt i magen sin selv om du ikke spiser ting som de reagerer på. Tarmene skal modnes og da får de ofte luftsmerter. Prøv minfom og drikk amme-te. Sørg for å drikke mye vann slik at du får nok melk til henne. Hvis hun vil bæres så prøv kolikkgrepet (at hun ligger på magen over armen din).
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #8 Skrevet 22. november 2006 Du slanker deg vel ikke? Og du er også sikker på at du har fått nok melk? Vet om noen som ikke forsto hvorfor babyen skrek, men etter en stund skjønte at det var sultfølelse...for da mor skulle pumpe ut melk kom det bare halvparten av hva hun burde ha hatt til et måltid. Ellers kan minifom hjelpe har jeg hørt.
Gjest Skrevet 23. november 2006 #9 Skrevet 23. november 2006 En annen anbefaling ved stellingen er å legge noe over henne der hun er naken, bare en klut eller noe for da føler hun seg ikke naken/blottet og blir tryggere. Og dersom det bare er bleieskift så legg kluten over da og, da tisser hun ikke ut alt før du får på ny bleie:) Bading kan være skummelt, du kan forsøke å endre temperaturen på vannet? Her bader vi i 33.35 grader om dagen for å venne henne til vannet i bassenget på babysvømmingen og hun koser seg mer i det enn i 37-38 grader...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå