Gå til innhold

Han hater å ligge på magen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min blir helt gal når jeg prøver å legge han på magen. Hyler og skriker. Han kan ligge på magen oppå meg, men ikke på gulvet, i sofaen osv... Han får jo ikke trent musklene i nakken og sånn i hele tatt...

Andre som har dette problemet?...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, her er det helt likt. Emma liker det kanskje litt bedre nå (er 3 mnd nå), men nå har jeg trent henne kanskje 3 ganger om dagen, bare et halvt minutt av gangen. Har tenkt at alt er bedre enn ingenting. Men hun er langt i fra flink nå heller. Løfter hodet høyt et par ganger, for så å ligge å prøve å få øye på meg som ligger foran henne, mens hodet hennes nesten er nedi gulvet =)

Elias hatet det han å, og der klarte jeg ikke presse ham til å like det heller. Han var stor og tung, og det store hodet hans virket alt for tungt for ham å holde oppe. Så med han lot jeg det bare være. Han led ingen nød av det - hverken da eller nå (han er 3 år snart). Det eneste var at han lærte ikke å krabbe før han var 1,5 år...men han humpet på rompa istedet, så han kom seg akkurat dit han ville =)

Prøv å ligge masse med ham på magen din da - siden han liker det - er jo bedre enn ingenting! Det skal jo være koselig - jeg angrer nesten på alle de gangen jeg lot Elias ligge på magen å hylskrike =(

Lykke til!

Skrevet

Jeg pratet masse med helsesøster om dette i går siden vi har det samme problemet:)

Sofaen eller gulvet er rett og slett kjedelig å ligge på, men da hs prøvde å legge henne på et bord, i hs ansiktshøyde gikk det bedre + kosesnakke. Hun tok også frem en kile som hun la under brystet hennes, det hjalp henne opp. Så kan bruke den første baby-hodeputa under brystet for å hjelpe de litt opp.

Skrevet

Sånn var jenta mi å...

Hadde ikke interessen av å ligge å se ned i gulvet.. Ble knall sint når hun ikke fikk se rundt=)

Men syntes det var helt greit å ligge på beina våre og se utover!!!

Nå er hun 5 mnd og har akkurat begynt å rulle... Hun er sterk i kroppen, står faktisk fin selv(men å holde i noe da), men har ikke hatt noe lyst å snu pga at hun ikke får med seg noe rundt da........

Tror ikke det er så uvanlig egentlig... Men la han bare får ligge på fanget og trene seg da!! Ikke noe dårligere det ;-)

Skrevet

Hadde samme problemet til han ble 2,5mnd. Hylte som en gal og spente hele kroppen. Jeg lå på gulvet ved siden av han for å prøve å få han til å se på meg. Ellers bygde jeg han litt opp under brystet slik at han lå litt i "oppoverbakke". Virket som det hjalp. Etter det har han likt å ligge på magen så det kommer nok:-) Jeg tok han likevel med til manuell terapeut/fysioterapeut da han var 5 mnd. De fant låsninger i rygg og nakke,som han ble behandlet for. Tror det var derfor han hylte og spente seg i mageleie. Han hadde flere symptomer på låsningene bare så det er sagt, se ev www.kiss-kidd.no.

Skrevet

Ei på barselgruppen vår har hatt et slikt barn. Han var kjempe flink til å sitte, men hylte som en stukket gris når han ble lagt på magen. Til slutt tok hun kontakt med kiropraktor. Det viste seg at han hadde 5 skiver i ryggen som ikke var helt på plass. Etter en time hos kiropraktor ligger gutten kjempe fint, og det er slutt på hylingen. Han var 7,5 mnd da ryggen ble "knekt" på plass.

Ikke for å skremme deg altså, men ville bare dele min erfaring på området.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...