Gå til innhold

3d ultralyd


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her er noen utklipp fra en graviditetsbok jeg fikk av legen min paa Montefiore Medical Center (USA): "The relatively new technology for ultrasound is the three-dimensional model...the image resembles an actual photograph...however, at this time the routine ultrasound ordered by your doctor will not be 3-dimensional. In fact, 3-D ultrasounds are not considered medically diagnostic in pregnancy...a physician does not review their images. Radiology groups usually insist that you have a traditional ultrasound at your own doctor's office first...Like any ultrasound, the quality of the image varies depending on the size of the baby and how the baby is positioned...the optimum time for a 3-D ultrasound is between 26 and 30 weeks."

 

Det staar altsaa ikke noe om kjoennet. Bildene i boka mi ser ut som fotografier, men det hoeres ut som om 3-D bildene er best senere i svangerskapet. Jeg kunne ogsaa godt tenke meg aa ta en 3D ultralyd, men i hvert fall her i USA hoeres det ut som om dette er en "ekstrating" som forsikring ikke betaler for. Vet ikke hvordan det er i Norge. Har de 3-D ultralyd i Norge eller skriver du ogsaa fra utlandet? Jeg faar flere vanlige ultralyder, saa det holder i massevis naa i begynnelsen. Ut i fra det jeg leser her hoeres det ikke ut som om de er noe bedere paa aa se kjoennet enn de andre...men neimen om jeg vet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...