Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei hei!!! :-)

De har ikke sagt det direkte, men noen her inne mener det ut ifra beskrivelsen??? Så jeg aner ikke!

Når jeg leser om fødselsforløpet så blir jeg usikker på hvordan man på forhånd kan si det, siden de skrur seg gjennom fødselskanalen og det er usikkert hvor mange grader de snus. Alle kan jo da i teorien ende opp med stjernekikkere?

ja det kan dem vell egentli gjøre alle som blir født ja...Men mi jenta har logge me ansiktet sitt opp mot magen min i mange mnd...Håpe bare at ho snur sæ rikti når ho skal ut...E så mange som sir at det kan ende i hastekeisersnitt eller tang/vakum...Da blei æ litt bekymra...

Men jm mi sa at det va som en vanli fødsel, bortsett fra at babyan måtte rotere litt ekstra, og at man kunne få tidligere pressrie...

Men sånn sett, æ vet det jo nu, men det kan jo skje mange andre når fødselen e igang!!!

Ja det høres ganske dramatisk ut. Det jeg tror alle skrekkhistoriene kommer av, er at mange blander sammen med at ungen blir født med ansiktet først (ikke bakhodet, slik at ungen ser nedover mot magen sin hvis du skjønner). Det er jo noe annet, for da blir jo diameteren på det som skal ut mye større. Stjernekikker, slik vi snakker om nå er jo dette med rotasjonen, og det kan gå helt fint.

Jeg krysser fingrene for deg. Denne ekstra pressrien tror jeg nok vi skal holde ut med:) xxxxxxxxxxxxxx

Skal høre med jordmor neste uke jeg også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...