Tinden ruger på nytt gull Skrevet 28. november 2006 #26 Skrevet 28. november 2006 Kjære julenissen. Jeg ønsker meg en baby til jul, Elli Karamelli vil gjerne ha superkrefter. Vi mener at dette ikker for mye forlangt, siden vi har vært så snille i år. Hilden Tinden Usj, vaske bdet er gørr, gørr, gørr. Liker heller ikke å vaske. Eller, støvsuging er ok, er litt tøff i trynet der jeg jakter på hybelkaniner med mitt våpen – støvsugerlangen. Har planlagt litt julevaks til helga, men kan ikke si at jeg gelder meg. Jo, gelder meg til gullende ren samvittighet når jeg tenner første adventslys på søndag Hm, Stetind en gnag i uka hørtes slitsomt ut. For meg hadde det holdt med en gang i året. Det er et sånt fjell her i trøndelag også, Snota i Trollheimen. Prøvde å karre oss opp på det på ski i våres, men måtte gi opp pga stor rasfare. Jeg stod regelrett og gråt oppi fjellsia der, sorg som jeg skjeldent før har opplevd. Men det var nok lurt å snu, for på tilbakeveien så vi at det hadde gått flere ras, til og med ett som hadde rasa over sporene vi hadde gått innover. Skummelt! Men før eller siden SKAL jeg opp dit. Vakre Snota! Hihi, leste et inlegg om vekt her en dag, og alle hadde gått ned de ekstra kiloene fort som bare svisj! Det var snakk om 10 kg på tre uker og sånt. Amming = fettsuging. Du får sørge for å få en sulten unge, hehe. Har du lyst på flere barn da? Jeg vil i alle fall ha to hvis jeg kan. Vil gjerne være gravid i alle fall ene gangen, men hvis det ikke er mulig (ønskelig?) en gang til så kan vi jo søke om adopsjon. Fik leke med en treårig gutt i søstera mi sitt bryllup i høst og bel SÅ forelska i han. Kunne tatt han til meg på dagen! Jeg har vært småkvalm i to uker nå, det var det som først trigga mistanken. Men ser og at de fleste på bim har flusst av symptomer uten å være gravid også, så jeg har prøvd å holde entusiasmen tilbake. Men nå er jeg nå 3 dager ovder ikm, så… Får satse på at naboens nett er oppe og går på lørdag etter testing også, så skal jeg fortelle hvordan det gikk. Vil veldig gjerne flytte over til 1. tri og Augustklubben. Når har du termin? Og er kvalmen vekke nå? Håper det! Du er litt heldig og da, som har muligheten til å ta en time på sofaen i løpet av dagen. Jeg gruer meg litt til å være i full jobb hvis jeg blir en stuptrøtt spymaskin. Har ikke lyst til å måtte fortelle arbeidsgiver hva som ”feiler” meg, for jeg jobber mange små prosjekter, så det holder ikke å bare fortelle det til 1 sjef, det er en en 10-15 stk som må få vite i så fall! Leste om ei som hadde kasta opp på jobb, så vidt hun rakk fram til doen for å spy! Ene stedet jeg jobber er det fellesdass med tre båser på ørten mann uten noen som helst lydavskjerming. Ugg. Mmmnei, nå skal jeg ta meg en tur bort på butikken (i jobbtia ja, MÅ ha en pause fra pcen nå) og se om de har noe godt å drikke. Ja, er faktisk kjempetørst om dagen også. Og tisser jevnlig. Men det gjør jeg alltid, så jeg merker ikke noen forskjell. To til tre ganger i timen er helt normalt for meg. Pessguri! Hade på bade!
Serial mom Skrevet 28. november 2006 Forfatter #27 Skrevet 28. november 2006 Pessguri ja,det er du ikke alene om! Det renner stortsett rett igjennom meg,men etter jeg ble gravid har det minska litt,tror en del av vannet setter seg litt i kroppen nå,sikkert fordi jeg spiser mer brødmat enn jeg gjør vanligvis(er det eneste jeg orker for tida) er fortsatt kvalm,men ikke så ekstremt lengre,nå er det mest om jeg ikke har fått i meg mat fort nok. men er mye trøtt og føler meg sjuk,skikkelig ekkel form for tida:-( Har termin 5. juli,foreløpig. Vi hadde tenkt oss 3 barn,helst så tett som mulig,men det er jo litt vanskelig å bestemme,får ta det som det kommer! kanskje jeg får nok etter bare èn!? Får fylle på med hunder istedet:-) Man kan jo håpe på tvillinger da,slå to fluer i ett smekk! Vi var jo på vei mot prøverør,så da hadde jeg jo håp om tvillinger,men nå klarte vi det jo sjøl,så da blir det vel bare en,kanskje heldigvis! Ikke lett å sykemelde seg om man har ansvar for masse prosjekter heller,får håpe du slipper unna de verste av plagene,er jo mange som har et kjempefint sv.skap gjennom hele veien! Blir sikkert ikke så stas å spy offentlig heller,forklare at lunsjen var dårlig eller no! Har du pynta til jul da? du nevnte adventslys og greier! Vi eier ikke julepynt,og blir vel neppe å kjøpe noe i år,siden vi ikke skal være her i jula,og skal flytte like etterpå. Men neste jul,da skal jeg ha pynt da! Og sånne julelys på utsida av huset,det er så koselig :-) vi tar jula hver for oss i år,ble så mye tull med lite fri, jul i ei helg,flybilletter som er utsolgte eller milliondyre osv osv. Og så var vi jo begge borte fra familiene våre ifjor,og valget var enten å feire hver for oss,eller begge hos gubbens familie. Jeg vil hjem,for der er hundene,og så er det bare mamma,pappa og lillesøster,tror de hadde det litt stussselig ifjor! Svigerfamilien er dritsvær,så følte det ble urettferdig! Neste jul håper vi jo å ha en baby,og da skal vi hjem til meg nord å feire!(svigermor har allerede 5 barnebarn,min har ingen enda,bare vovvene!) Har vanligvis helgefri fra bim,men må jo inn å sjekke på lørdag da,ifall du får sneket deg innpå her med et resultat da! :-)
Tinden ruger på nytt gull Skrevet 28. november 2006 #28 Skrevet 28. november 2006 tvillinger ja. Hadde vært skikeklgi tøft det, men tror gubben helst bare vil ha to til sammen, så da vil jeg helst ikke bruke opp babykvoten min med en gang. Nyte de hver for seg liksom. Men vil gjerne har de tett. Tenker jeg har lyst å vente til nr en er ca 1 år for å prøve igjen. Tør vel ikke noe før, for det er visst mer sannsynlig å miste da. Kjeder meg vanvittig på jbb nå, og surfa innom "over 35 ovg prøver". Var visst ei på 50 som var blitt gravid! Og ei på 46 som prøvde og hadde veldig lyst på baby nå. Ikke for å mobbe, altså, men herregud! mamma fylte jo nettopp 46 jo! Tenk å gått gravid sammen med mammaen min nå, da *angst* hehe, nei har ikke pynta til jul. Å pynte til jul et å tenne lilla lys og henge opp adventsstjerna. That's it. Har ikke orka å bli sånn hekledukkjerring ennå, og skal aldri kjøpe nissefigurer til meg selv. Det får holde med dorullnisser når barna mine kommer i riktig alder. neida, det blir vel litt mer etterhvert. Har veldig lyst på juletre, men siden vi alltid reiser bort i jula så er det liksom ikke noe vits. Du får gelde deg itl neste år - da kan jo du invitere foreldre + svigers hjem til dere og det lille knøttet Apropo store familier. Bror til mannen min er sammen med ei jente som har 6 søsken! Og alle de seks har barn (1-3 stk). Foreldrene hennes har stort hus på landet, så det hender at hele gjengen er samla, tror de teller 30 stk snart! Sån er det forresten i min morsfamilie også. Med bestomr, hennes barn, barnebarn og oldebarn (de to første med ektefeller/sambo ++) så er vi vel 35 stk. Kanskje snart 36! Svigerfamlien min er betydelig mindre, men et år var vi hele 11 stk og jeg trodde jeg skulle dø av stress. hele tiden noen som snakka7bråka/ skulle leke/ skulle orden og fikse. Vant med å bare være meg o ggubben til hverdags og plutselig var det fullt hus og stormende jubel. Grynt. I år blir vi bare max 6 stk. det er mer enn nok for meg. Skal forresten kjøre til Asker. No more flyforsinkelser on me! jeg har spydd offentilg en gang (edru, altså!). Hadde vært på trening og tatt i alt jeg orka. Merka at jeg var litt shaky da jeg venta på bussen hjem. Måtte stå på bussen, og kjente kvalmen komme. Rakk akkurat å komme av den stappfulle bussen og tømte meg i søppelbøtta på bussholdeplassen. Som selvfølgelig var full av folk som venta på bussen der jeg gikk av. Løøøvvli!
Serial mom Skrevet 28. november 2006 Forfatter #29 Skrevet 28. november 2006 Skitt da,baby som 50-åring! Ja ja,fint å gi et hjerteinfarkt til arna sine i konfirmasjonsgave...;-DD Vet du, jeg vil helst bare ha unnagjort dette baby-styret med èn gang,få alle 3 i full fart og så nyte dem etterpå! Hadde ikke orka å starte på nytt om jeg hadde hatt en 6- og en 8-åring eller no! Man får heller offre frihet og kule ferier de første årene,så kan man istedet dra ut på eventyr når barna er store nok til å ha utbytte av det! Da hadde vært kjipt å plutselig måtte sitte å amme igjen.når man endelig er kommet dit,liksom! Ja ja, jeg kan være stor i kjeften nå,før jeg sitter der selv! Blir stressa med mye folk jeg også, skyr alt som heter sosiale sammenkomster om jeg kan! Hadde vært veldig gøy å hilse på deg når du er i Asker,det er jo ikke langt unna her,men jeg er sikkert nordpå de dagene dere er her nede,jula ble ikke så lang i år,få fridager for de hardtarbeidende! Staselig den spyhistoria di,he-he! Har heldigvis ikke hatt noen sånne episoder!(bank i bordet!) Sitter å vurderer kanel i svinger-baking,men da ryker jo dietten min,og det på en tirsdag allerede! Teller hjemmebakt,egentlig?! Kanskje om jeg går en kveldstur? Uff nei,det tørr jeg ikke,er så redd for mordere,voldtekstmenn,b-gjengen-skyting osv osv! Blir godt å komme vekk fra sentrum,selv om det bor gærninger på bøgda også! I kveld er det siste episode av Jakten på kjærligheten,har du fulgt med? Blir så engasjert, jeg! De velger jo aldri rett heller,dumme folkene!
Tinden ruger på nytt gull Skrevet 28. november 2006 #30 Skrevet 28. november 2006 oj og huff og akk og sukk - jeg kødder ikke et sekund når jeg sier t i dag har jeg kun gjort 15 minutters særriøst arbeid. Resten av dagen har jeg bare sosa vekk. heldigvis var det lite å gjøre i dag da. Fant veien til "fra barnemunn" og måtte lukke døra her for jeg holdt på å dø av latter. Noen inlegger SÅ morsomme. Har du prøvd? Hihi: ”kjære Peder, ja i dag er din og Annes bryllupsdag, og i anledningen vil jeg og mammaen din gi deg en ekstra overraskelse. Du skal bli storebror!” Men misunner sånne veeeeldig treige damer litt – de må jo ha hatt et supert liv med masse gøy siden de har utsatt det så lenge? Eller så har de brukt 47 år på å finne noen å få barn med… Jeg håper også på tette barn, sånn at man slipper et evig mas om at en vil til legoland, en annen vil på disco og den tredje nekter plent å være med foreldrene noe sted som helst. Bæng, bæng, bæng, så er vi en kul familie på fem som tar ungene med til de skumleste ”rides-ene” i Disneyland, drar på safari og fallskjermkurs. Men når en leser at en baby må skiftes på ca 10 ganger i døgnet i bæørjinga, da får en litt panikk med tanke på tvillinger – 20 bleieskift i døgnet? Eller hva med trillinger? Og har lest om den britiske familien som fikk sekslinger (har 6 jenter i 20-årene nå)!!!! Tenk å ha SEKS unger inni der? Hæ? Er ikke kanel i svingane en frukt? Kanel vokser jo på trær, så kan ikke være langt unna i alle fall. Jeg har null matlyst om dagen, og skulle ønske at jeg ikke var sulten heller. Ikke en gang frukt frister. Og det sier MYE! Ååå, så kos at du hadde hatt lyst til å hilse på! Right back attcha! Men det kommer jo flere anledninger. Er jo i Asker flere ganger i året, jeg så. Til nå kjenner jeg ingen andre enn kameratene til mannen min der nede. Jeg pleier å få være med de ut nrå de treffes og er SÅ glad for det. Trives godt sammen med gutta jeg. Bedre enn med mange jenter. Synes ofte at jenter kan bli for slitsomme, for skravlete (look who’s talking? – kanskje derfor jeg foretrekker gutter, for da får jeg skravle uten konkurranse?) og for prippne. Jenter kan lett være prippne. Men her på bim er det mange kule jenter ser jeg. Og du er seff kulest! Jeg skal forresten ha fri romjulsdagene, men vi har åpen retur hjem. Nyttår med svigers er ingen høydare, men hvis det er bra skiføre der nede og ikke her, så kan det hende vi blir. Får begynne å forberede meg mentalt til det, for over en uke der nede er leeenge! Når begynner dere flyttingen forresten? Synes du er heldig som skal få deg hus. Det er liksom kulere enn leilighet. Elsker leil vår, men hus er mer voksent. Har vokst opp i hus (finnes jo ikke leil på bøgda), så jeg vil også ha et etter hvert. Kunne forresten ikke la være å lese din og vetlis sin tråd, og holdt på å daue da du beskreiv SPA-huset. Tuller du? Hvem er det som har sånt da? Hm – skal sjekke svigers sin kjeller ekstra nøye i jula. Til nå har jeg bare funnet vaskerom og roterom, men mulig de har en skjult badstue? Nei, har ikke sett JPK. Føler at det blir litt for sukkersøtt for min del. Dessuten hadde jeg bare blitt øsen hvis det er som du sier at de velger feil. Dumme folk på tv blir bare feil. Ser lite tv for tiden, litt bieffekt av å jobbe på Ormen Lange i fjor. Der så jeg aldri tv, så jeg er litt avvendt. Nei, hva er det jeg sier? Har begynt å gasse i meg gamle repriser av Friends på ettermiddagene. Synes det er beste tv-serie ever, og kan se den om og om igjen. Men foruten det blir det lite. Manne ser, mens jeg leser. Har fått helt dilla på svangerskapsbøker og leser alt jeg kommer over, selv om det står det samme i alle bøkene. Forrresten, ang tråden din om disse tuppenullene som du mistenker for å være samme person. En trenger ikke tre brukere for å få det til, man kan bare gå inn og skifte nick mellom hvert inlegg. Oppdatere profil eller noe sånn. Lurer på om jeg også skal gjøre det – lage min egen groupie som er enig i alt jeg sier? Yeah! Da skulle jeg hatt nicket Snorkfrøken. Gubben mener at jeg er altfor glad i å sove, så han kaller meg det. Leste en tråd en gang (før jeg bel aktiv bruker) om hvilke kallenavn kjæresten hadde på deg. Jeg er så heldig å ha tre flotte: Snorkfrøken, Matvraket og Doprinsessen. Sier litt om mine prioriteringer og interesser i livet… Nå er arbeidsdagen over og jeg skal dra hjeeeeem. Ha en fin ettermiddag, krysser fingrene for at dine favoritter i KJP vinner
Tinden ruger på nytt gull Skrevet 29. november 2006 #31 Skrevet 29. november 2006 jeg dytter litt jeg men egentlig begynner denne tråden å bli litt lang. vi er ikke akkurat flinke itl å fatte oss i korthet nei. Feeeridg - trykke Lagre før det kommer noe mer ut av fingrene her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå