Gå til innhold

For å sette i dang en diskusjon, hvir noen er interessert!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var i full vrede på min samboer i går.

-- Han mener det burde være pålagt med en gen test når barnet blir født, slik at far får vite om han virkelig er fra.

-- Jeg mener dette går på tillit, hvis jeg sier han er pappan bør han stole på meg eller så kan han bare reise sin egen sjø!!!

Hva mener dere?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo veldig forskjellig hva forhold en har, men i et vanlig forhold bør det jo holde lenge med tillit da!

Skrevet

Jeg synes tillitt er viktig i et forhold, så hvis min samboer hadde vært i tvil om han var faren til babyen i magen, ville grunnmuren i forholdet vårt vært borte.

Med andre ord, jeg er enig med deg!

Skrevet

Om samboeren min hadde stolt så lite på meg så hadde vi ikke hatt noe i et forhold å gjøre.

Skrevet

Enig at tillit er det som er tingen! Hvis man har sterk misstanke om at man ikke er faren, så er det en annen ting.. Men det regner jeg m er unntakene..

Skrevet

Synest en sånn test høres tullete ut.. Må jo stole på din kjære, og hvis tvilen skulle komme senere, så kan en jo alltids kreve en test..:o)

Skrevet

Jeg hadde lukket døra.

Trasig at dere diskuterr dette da.. kan jo neppe være noe koselig samtaleemne..

Skrevet

synes ikke det høres så dumt ut jeg, mange menn som får beskjed om de er blitt far som det ikke stemmer for.

synes det burde gjelde for gifte og. tillit er selfølgelig viktig, men finnes mange sleipe kvinner som kanskje ikke vil si at de har vært utro og det er jo heller ikke riktig for barnet å tro at de har vokst opp som en hansen hvis barnet kanskje egentlig er en olsen.

Skrevet

Det er mest fordi han elsker å gjøre meg hissig... Å i går fant han et nytt tema :)

Han er ikke i tvil om at han er pappan å han gleder seg masse.... Men han klarer bare ikke og la blodtrykket til mor få hvile!!!

hehe....

Skrevet

Hvis min mann skulle tvile på om barnet er hans, kan han til helsikke dra..... Her er ingen tvil. Tester er til for de som har hatt sex med 2 eller flere i samme tidspunkt, og ikke vet hvem som er far.

Skrevet

Synes ikke det burde være pålagt. Men jeg synes det er greit dersom samboer vil ta en farsskapstest.

Jeg stoler ikke 100 % på samboer, og forventer heller ikke at han skal stole 100% på meg. Grunnen til dette er at det er veldig mange som er utro, og det nytter jo ikke at man stoler på en. Han kan jo likevel være utro...

De fleste menn som er utro har gjerne en tillitsfull kvinne hjemme som stoler på ham. Det kan likesågodt være meg, som hvem som helst andre. Jeg sier ikke at jeg går rundt og mistenker ham for noe, men jeg tar ham heller ikke for gitt.

Jeg har en venninne som oppdaget at samboeren var utro. Med søsteren hennes. Dette ble jo et stort sjokk, for hun stolte jo på begge to. Ingen i venneflokken hadde kunne forestilt seg at han skulle kunne gjøre noe slikt heller. Det fikk meg til å tenke at det kunne like godt hendt meg.

Klart tillit er en viktig del i et forhold, men man trenger da ikke være naive for det...

Skrevet

Jeg synes ikke det høres ut som et så dumt forslag jeg. Er sikkert mange der ute som føler seg usikre, men som aldri tør å kreve en slik test. Tror det kan fjerne mange falske mistanker, og kanskje gjøre mange fedre mer hengivne ovenfor barn de er usikre på opphavet til. Klart det hadde vært rakt ut med min kjære hvis han ikke hadde stolt på at han var faren. Men dersom en slik test hadde vært obligatorisk ville de som føler seg usikre uten grunn slippe å såre sine kjære ved å uttale det. Det er langt fra alle damer der ute som er ærlige, og mange menn har problemer med tillitt på lik linje som mange damer har det, uten at dette gjør dem til dårligere mennesker. De kan bare være allminnelige menn som har blitt såret og brent seg på det med tillitt i tidligere forhold...

Skrevet

Har ingen problem med dette. Då hadde ein unngått alle "feildiagnoserte" fedrene.

Eg har overhodet ingenting imot dette. Korfor skulle vi det, med mindre vi har nåke å frykte??

Skrevet

Om dåkker e ett par og du har ditt på dt tørre så forstår ikkje æ kofffer han sku kom me no sånt. Stola han liksom ikkje på dæ?e jo liksom viktig i ett forhold, spesielt når dt e onga i bildet

Skrevet

Ja, jeg ser poenget hans. Jeg hadde nok blitt knust om mannen min ville ha DNA test. Men om det hadde vært obligatorisk hadde det jo vært greit. Er maaaange der ute med "feil" far. Hadde prøven vært påkrevd ved enhver fødsel, så hadde det liksom vært greit. Da kunne fedre med usikkerhet fått bekreftet farskapet uten redsel for å såre mammaen, osv.

Husker for noen år siden da jeg leste en artikkel om att ca. 10% av alle som trengte organ e.l. viste seg å ha oppført feil far. Den er ganske drøy syns jeg.

Skrevet

vel, om mannen vil ha en test, så la ham få den gleden. Så kan du spørre ham etterpå om det gav ham noe? Sikker på at han ikke kommer til å svare deg på det.. for du vet svaret, og han også innerst inne..

Men, det er noen som gjerne vil ha den ekstra lille sikkerheten, og jeg er sikker på at han ikke kommer til å vinne noe på det. snarere tvert i mot. Han taper din tillit... Men det er kanskje det svaret han trenger: "Greit, du skal få ta den testen, om det er viktig for deg.. Jeg vet svaret.."

Kan være han gir seg da..

Skrevet

Jeg er vel en av de få hunkjønn som synes at det skal være pålagt med DNA test ved fødsel.

Ikke fordi man skal mistenkliggjøre kvinnen i forholdet!

Men har selv opplevd en i min umiddelbare nærhet som ble akutt syk. faren ville donere, men da de testet om han var en match viste det seg at han overhode ikke matchet og IKKE var faren.

Min venninne var da 33 år og dette kom jo såklart som et sjokk.

Så av hensyn til barnet ved eventuell sykdom ol. burde dette gjøres.

Skrevet

Har jeg forstått denne diskusjonen rett går det vel faktisk ikke på at noen av våre menn har ymtet ønske om farsskapstest. Men det er faktisk noe i det at en mann har ikke den samme garantien for at barnet er hans som vi kvinner har, om denne testen hadde blitt obligatorisk hadde de som var usikre faktisk sluppet å gå til et slikt steg at de ødelegger tilliten mellom mor og var ved å kreve en slik test.

Tenk på alle de mennene som ikke vil spørre sin kjære om dette, men allikevel må gå rundt og være usikre på dette.

Nå har det seg faktisk ikke slikt at alt er rosenrødt for alle vordende foreldre i landet, og selvom man ideelt sett burde stole blindt på hverandre, er det mange som av forskjellige årsaker ikke gjør dette.

For ikke å snakke om at det faktisk er ganske mange menn dere ute som er fedre til andres biologiske barn uten å ane dette selv.

Skrevet

sånne tester er for de som puler rundt spør du meg... jeg er appsulutt ikke i tvil om hvem som er faren til mine barn... men det er jo utrolig synd for de fedre som tror de er blitt "far".... vet nemlig om en som liksom var far i mange år.... slike kvinner burde ta en sånn test, hvis de har lagt med flere på en kort periode... stakkas barn som får en ny pappa, og stakkas pappaen som var lykkelig av å bli far... en gang...

Skrevet

Jeg skriver under på at det burde vært obligatorisk med en slik test av farskapet. Selv om jeg ser at det er mange som mener det bør gå på tillit, er det bare å se på statistikken; Det er faktisk ikke så uvanlig at den som blir fortalt han er far ikke er far. Jeg synes hensynet til de som er så uheldige å komme i en sånn situasjon burde komme først. Ja til obligatorisk farskapstest!

Skrevet

Jeg bodde ikke sammen med sambo da vi ble gravide med lillegutt. Da han en dag spøket litt med at han kanskje ikke var pappaen, sa jeg klart ifra med en gang at hvis han var det minste i tvil skulle vi teste. Han sa han stolte på meg, og det har aldri vært et issue siden. Syns vel det er sløsing med offentlige midler å teste alle nyfødte, men er pappa i tvil han han den fulle rett til å få en bekreftelse!

Det er min mening da! :o)

Skrevet

jeg skjønner igrunn godt din samboers ytring. ikke det at han kanskje bør være redd for å ikke være far til barnet deres, men for andre sin del. det er dessverre noen som enten tror de er far til et barn over lengre tid, men som ikke er det, og noen som plutselig får vite at de har et barn. ingen av disse delene er noe heldig synes jeg. barn er det mest dyrbare vi har, men det har sin rett til å få sin biologiske far. ikke vokse opp med troen på at x er far, og plutselig ikke er det lenger.

men husk at dette går på det generelle. ingen konkrete sin situasjon

Skrevet

Hadde blitt utrolig skuffet om sambo hadde forlangt en sånn test! Fysj! Tror nok han hadde fått kroken på døra der altså...

De fleste babyer er faktisk lik på sin far når de blir født, naturens måte å fortelle hvem faren er=)

Her i huset er det ingen tvil, frøken dings er sin far opp av dage! Denne gang blir det en sønn, og om han ikke likner sin far så vet da sambo selvsagt at det er hans sønn alikevel

Skrevet

Tommage ღ gutt 30.03.07

De fleste babyer er faktisk lik på sin far når de blir født, naturens måte å fortelle hvem faren er=)

Merkelig utsagn.

Det stemmer ikke her i gården og hos maange andre jeg kjenner.

Er tilfeldig hvem babyen ligner på vel!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...