Gå til innhold

Oktober: Urolig om natten


Nicita73

Anbefalte innlegg

Lillegull er nå 5 1/2 uke gammel, han har alltid sovet godt om natten, våknet 1-2 ganger for å få mat, den siste gangen var rundt 8, så det kan vel ikke kalles natten.

De siste 2-3 nettene har han vært så urolig, sovner ved 22 tiden, våkner rundt 0130, etter det gikk det slag i slag, våknet hver andre time, kjempeurolig og sutrete, virker ikke som han er spesielt sulten heller, sovnet ved puppen etter kort tid. Før drakk han av begge puppene og sovnet, ikke noe mer mas.Nå ligger han en stund etterpå å sutrer også.

Jeg gir han litt tillegg tre ganger om dagen, da det virker som han ikke er fornøyd med det jeg gir han, har tenkt tanken på at jeg må gjøre dette på natten også, men i og med at han ikke virker sulten, blir jo det litt galt.

Kanskje det ikke har noe med maten å gjøre i det hele tatt, kanskje han har vondt i magen, eller ikke er veldig trøtt, han sover mer på dagen nå enn det han har gjort før også.

Noen som opplever det samme? Ikke lett å være forstegangsmamma og vite hva som er normalt, vanlig eller ikke;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, mitt gull er 1mnd. og sover ALDRI mer enn to timer omgangen, natt som dag... De har jo ikke lært seg ordentlig døgnrytme så han har vel bare snudd litt om kan jeg tenke, min første snudde om en del ganger det første året ja, bare å nyte når de faktisk sover om natten ;) Jeg ammer heeeeeeeeeeeeeeeeele døgnet virker det som, føler meg som en melkeku, nå tror jeg hun har noen økedøgn i tillegg og da blir det om mulig enda mer pupp og hun virker "utilpass", men hun legger på seg minst 300gram per uke så da får hun vel nok... Kanskje du kan begynne å veie han en gang i uken eller noe?? Det gjør jeg nå med nummer to, siden ammingen skar seg med nummer en.

 

Ikke lett å være mamma i det hele tatt spør du meg ;) Alt er jo "normalt" samtidig som mye føles "unormalt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:) gutten min er 7 uker i morgen:) han har vært en engel og har sovet godt om nettene.. men nå begynner han å snu litt på det:( virker urolig når jeg legger han ned men samtidig virker han fornøyd etter en pupp... vekta går bra opp...

det er vel kanskje det at de vokser så fælt... tenk på alt det som skjer i den vesle kroppen...

lykke til da jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går visst opp og ned dette, i natt var han en liten engel igjen, våknet første gang kl 3 og neste gang kl 0630, det er ikke så ille.

Vi får ta det som det kommer ser det ut til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer også veldig med min gutt! Noen netter sover han hele natten, men av og til våkner han en gang for å få mat...

Og jeg synes ikke det er noe enklere nå med nummer to enn med førstemann, føler meg ikke tryggere! De er jo så forskjellige, så man kan jo ikke gjøre likt.. Dessuten har jeg glemt endel siden førstemann, selv om det bare er to år siden han ble født! :D

Økedøgn, pluss at de skal vokse så mye gjør at døgnene ikke er regelmessige de første månedene... Det går seg til etter hvert! Med min første følte jeg ikke at jeg hadde regelmessighet i dagene våre før han var vel tre måneder!

Vi må bare kose oss med dem likevel, og prøve å ikke tenke på hva som "er normalt..." Skal litt til før man behøver å bekymre seg, og hverken vi eller barnet er tjent med at vi gjør det heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at d er flere som har det på samme måte. Strever litt om nettene vi også. Jenta vår kan være våken annenhver time eller sove 3-4 timer i strekk. Sutrer og lager "knirkelyder" når vi legger oss. Hun faller sjelden til ro før midtnatt, så ingen vits i å prøve å legge henne før d. Jeg prøver å sove litt på dagen når hun sover. Men trøster meg med at d blir bedre etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...