Gå til innhold

Bader alle babyene sine hver kveld her...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får liksom inntrykk av at det er helt normalt å bade babyene hver dag. Føler meg nesten som en dårlig mor her, for snuppa bader ca 2ganger i uka+/-... Ellers vasker vi ansikt, hals og hender morgen og kveld og nedentil ved hvert bleieskift...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo helt vanlig :) Her bades det ca annenhver dag, men det er fordi han ELSKER å bade.

Skrevet

Nei, min bader 2-3 ganger i uka hvis det ikke er noe spes.som må vaskes av:) Er så redd for å ødelegge huden hans ved å bade for ofte, ellers hadde han nok bada hver kveld for han trives så godt i badekaret:)

Skrevet

Bader 1-2 ganger i uka. Fikk beskjed om å gjøre det da vi har atopisk eksem i familien. Merker også at han blir så tørr hvis han bades oftere.

Skrevet

Godt å se at det ikke bare er meg som bader babyen "sjelden"... Leste så mye før fødselen om at det ikke var lurt å bade for ofte fordi huden da kunne tørke ut, så det er derfor vi gjør som vi gjør... Men har lest så mange innlegg her inne der bading liksom inngår i leggeritualet at jeg ble helt i tvil....

Skrevet

her bades det 1-2 ganger i uka

Skrevet

Hei, nei, min lille baby kan gå båte to og tre dager mellom badene. Kanskje har han gått flere dager også? Nummer en badet jeg møysommelig HVER kveld, nummer to annenhver kveld, nummer tre når det falt seg slik - misforstå meg rett - han var aldri skitten! Og denne lille mannen som er baby enda, ja, han bader på formiddagen når det passer for mor.... Slik er det når man bor i en stor familie....

Skrevet

Lillesnupp er heldig hvis hun får seg et bad en til to ganger i uka. Det skal sies at snuppa på 2 år badet en par ganger i uka, og annenhver dag nå ca...så lillesnupp blir glemt litt der stakkars.-)

Men når vi husker det, så setter vi begge i badebaljen samtidig...da er de skjønne da.-)

Skrevet

Vi bader en gang hver fjortende dag omtrent.

Jeg har tidligere skjønt at det provoserer en del her inne:-)

Skrevet

Hver 3. dag her,og ellers ved behov :)

Skrevet

Vi bader vår jente to til tre ganger i uken, og da alltid på ettermiddagen. Leste et sted at det er en myte at babyer blir søvnige etter et bad. Det stemmer for jenta vår, så vi bader henne alltid to-tre timer før leggetid. Bruker tummy-tub, og hun elsker den!

Skrevet

Vi bader mer eller mindre hver dag ja. Nå er tulla våres blitt snart syv måneder og vi har badet henne nesten hver dag siden hun ble født. Nå skal det sies at hun er en skikkelig gulpeunge sog det lukter virkelig vondt, så derfor må vi bade så ofte. Dessuten er det det beste hun vet.

Skrevet

Ca hver 3 dag her:) Men nå i det siste har det blitt litt oftere. Han er så utrolig trøtt på ettermiddagene og jeg sliter med å holde han våken. Litt tidlig å legge han kl 17 og da har vi badet for det elsker han:)

Skrevet

Jeg bader Mina annenhver dag, men om hun har gulpet seg skikkelig ned så bader jeg nok den dagen og selvom jeg badet dagen før.. Hun er en skikkelig storgulper..

Skrevet

nei, bader 1-2ganger i uka her..

er vel mange som har det som kveldsrutine for å få baby t å sove...

Skrevet

Bader sånn ca 2-3 ganger i uka her og..

Skrevet

Har kjempelyst og bade vær eneste dag, for hun ELSKER det, men prøver og begrense det til 2-3 ganger i uken så hun skal slippe og bli så tørr....

Skrevet

Bader hver kveld. Er en del av et fast rituale før sengetid. Ikke noe tørr i huden av det.

Skrevet

Bader maks to gang i uka her...

Skrevet

Her bades det hvær dag.. min gullklomp elsker å bade. det er fast rituale, han har blitt vant med det... har vi ikke badekar i nærheten så dusjer vi..

Skrevet

et par ganger pr uke.. men tror det blir oftere nå.. vi bada sammen alle tre her om dagen og han elsker det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...