Gå til innhold

så redd, så redd..


trønder ¨med jente på 2år¨

Anbefalte innlegg

for å miste..:(

har hatt 2 SA`er tidligere, den siste i september, å ble gravid med en gang etter den...hadde en blødning i uke 4-5, og er nå i uke 7, har ikke blødd noe siden, og testet positivt senest på mandag, men er allikevell engstelig..

 

dersom man har en MA, tester man positivt da? evt hvor lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

med MA kan man teste positivt ganske lenge...kommer velig ann på..

men jeg syntes du skal gå og få en tidlig UL så får du se med dine egne øyne att alt er bra.:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstaar akkurat hvordan du har det, for jeg mistet for litt over to maaneder siden. Jeg har vaert livredd for aa miste denne gangen ogsaa, og det er foerst naa jeg begynner aa slappe av.

 

Det jeg har lest/laert fra sist gang er at det ikke hjelper aa ta hjemmetester for aa se om du fortsatt er gravid. De testene viser positivt resultat naar HCG (graviditetshormon) ligger paa alt over ca 20-25. HCG skal normalt doble seg hver 48-72 time, og hvis det ikke gjoer det er det fare for at noe er i veien. Men hvis man mister, kan det ta flere uker foer HCGen gaar ned til under det nivaaet testene maaler.

 

Det jeg synes du burde gjoere er aa gaa til legen og be om aa faa testet HCG i blodet. Det gjorde jeg denne gangen, og det var ikke foer legen ringte i gaar og fortalte at hormonene dobler seg som de skal (tallet laa paa 750 da jeg var 4+4 og 3308 paa dag 5+1.) Jeg skal ogsaa inn til tidlig ultralyd om en uke. Naa bor jeg i USA og det er kanskje lettere aa faa tidlig time her, men jeg synes du burde proeve. De kan teste disse tallene med en enkel blodproeve for aa se at alt er normalt. Hjemmetester er altsaa bortkastete penger hvis man bruker dem bare for aa bekrefte at man er gravid, for de viser ikke hvor mye hormoner man har i blodet--hormonene kan bruke lang tid paa aa synke etter at man mister.

 

Jeg klarte ikke aa slappe av foer jeg fikk den telefonen fra legen. Noe kan jo fortsatt gaa galt, men det er i hvertfall paa rett vei. Naar du ringer, saa be dem om aa teste HCG og progesteron. Fortell at du har mistet foer og at du er kjemperedd. Haaper de gaar med paa det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...