Gå til innhold

Noen med erfaring med amme bh MED spiler i stor cup? (g-h) Er det så farlig med spiler som noen vil ha det til??

Anbefalte innlegg

Hei,

kommer slukøret fra La Lina i Ullevålsvn i Oslo. Skulle kjøpe amme bh, men de har kun i bomull og uten spiler. Det ER bare ikke nok støtte når str er 70 H. Ekspedienetn mente det ikke fantes amme bh med spiler (med det gjør det jo), og at det uansett var direkte skadelig mht melkeproduksjonen, og brystbetennelse. Er det virkelig sant? Er det noen som har så stor cup OG brukt amme bh med spiler? I såfall, hvilket merke og hvor kjøpte dere den fra?

Tusen takk for hjelpen

Fortsetter under...

Dette her fant jeg på babyverden.no for noen uker siden. Det er jo mest om gravide og BH da men.. vet ikke om du ble noe klokere?? Har til nå ikke sett en eneste amme bh med spiler, men det må jo finnes??

BH for gravide

Støtte, støtte og atter støtte! Selv om det kanskje ikke er det første du tenker på i starten av graviditeten, så vil det bli det i de kommende måneder. Brystene dine vil nemlig forandre seg drastisk!

Hvis du syntes det var vanskelig å finne en riktig BH før du ble gravid, så bare vent! Brystene dine vil forandre seg fra uke til uke etter som graviditeten skrider frem, og du skal begynne å amme. I tillegg blir brystene dine ømme og følsomme i perioder. Derfor er det viktig at du finner en BH som passer deg perfekt, og som er behagelig å ha på.

Når du som gravid skal kjøpe BH bør du oppsøke ekspertise i en undertøysforretning. En dyktig medarbeider kan fortelle deg hva slags BH du har behov for.

Du bør kjøpe minst to gode graviditets-BH’er, slik at du alltid har en ren å ha på.

Graviditets-BH'er har bredere stropper enn en vanlig BH fordi den skal støtte mer og dekke bedre. Ekstra rekker af hekter gjør det mulig for BH'en å "vokse" med graviditeten. Dette er en viktig detalj, når man tenker på at brystene til en gjennomsnittskvinne utvider seg en til to BH-størrelser gjennom en graviditet.

Styr unna bøyle-BH’er. De kan forårsake melkepropper hvis bøylen presser for hardt mot melkekjertlene. Unngå også de lekre BH-ene som fremhever kløften. De kan du heller kjøpe når babyen er født.

Jeg har 85F når jeg ammer. Forrige gang var det kun amme-bh med spiler som ga god nok støtte til de store, tunge brystene mine. Jeg brukte et merke som het Anita (koster ca 600kr pr bh) og var kjempefornøyd. Umulig å finne F-cup - i hvert fall med spiler - av billigere merker.

Jeg har snakket med både helsesøster og jordmor om dette med spiler og amming. Så lenge bh'en har god passform og gir god støtte, er det trygdt å bruke spile-bh med tanke på melkeproduksjon. Det viktigste å tenke på mht brystbetennelse er å holde brystet varmt og tørt, unngå trekk, og unngå at man går rundt med sprengte bryst. En massasje under varm dusj kan avverge små katastrofer :)

For min del er brystene såpass tunge at spileløse bh'er vil mangle den støtten jeg trenger rett og slett. Når brystene føles tunge og ikke får nok støtte (dvs beveger seg for mye), det skjærer i skuldrene og nakken blir stiv, vil man bli stresset og føle smerte. Siden hormonene som produserer melk og setteer igang utdrivningsrefleksen skal gjennom også smerte- og stress-senteret i hjernen, vil dette ha negativ effekt mht amming. Jeg mener altså at det kan være verre med spileløs enn spile-bh hvis en har såpass store bryst som det er snakk om her. Jeg har luftet teorien med jm og helsesøster, og begge har sagt seg enige.

Hei ka-ping,

ja, jeg er enig med deg. Prøvde som sagt noen i dag fra Emma Jane. Ikke nok med at de var uten spiler, men de var også i bomull, noe jeg ikke kan forestille blir noe annet enn slarkete. Passformen var elendig på meg, og de hadde på INGEN måte i nærheten av nok støtte.

Fant denne på nettet:

http://www.figleaves.com/uk/product.asp?product_id=ANT-5035&mci=&size=&colour=ℑ=pm_ant-5035

...og bestillte den i 34H...er det den du hadde?

Er denne jeg har, men tror den kun går opp til F:

http://www.figleaves.com/uk/product.asp?product_id=ANT-5041&mci=

&size=&colour=ℑ=pm_ant-5041

Ser ut som om den du linker til er omtrent likedan. Jeg er som sagt knallfornøyd :)

Annonse

En BH med spiler som passer er det absolutt beste når man har såpass store bryst som dette her - du er disponert for vond nakke/skuldre/rygg uansett når du bærer så tungt og skal sitte og amme, så en BH som fordeler vekten riktig er helt essensielt.

Poenget er at spilen må sitte inntil kroppen, så den ikke klemmer av noen del av brystet - det er hvis melkekjertler/-ganger kommer i klem under spilen at problemer kan oppstå. Hvis spilen sitter som den skal, altså inntil ribbeina, skal det ikke være noe problem. Selv fant jeg Triumph Amourette sine m/ bøyle i min størrelse (75F) på Cubus av alle steder sist jeg ammet, har sjelden vært så lykkelig over å bruke 349,- på noe etter flere måneder med bomullsslark.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...