Gå til innhold

jeg får litt hetta nå med tanke på fødselen

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner jeg blir nesten helt kvalm med tanken. Forrige gang var fødselen så intens. Ungen ble tatt med vakum, og jeg mistet myyye blod. Så nå har jeg fått panikk for at det skal skje igjen. Det er 10 år siden forrige fødsel. Det går jo sikkert bra (trøste meg selv). Takk gud for at jeg skal til jordmor i morra. Akkurat nå har jeg så angst at det er nummeret før jeg griner meg til ks.

Fortsetter under...

Uffda! Det hørtes ikke noe særlig ut. Snakk med jordmor du og luft alle følelsene dine. Det er viktig.¨Håper du finner en løsning som passer for deg uten at dette skal bli en negativ opplevelse nr 2.

Masse klemmer fra

Jeg hadde en litt tøff opplevelse ved min forrige fødsel som endte etter mye om og men i hastekeisersnitt. Dette er 5 år siden og jeg har taklet det bra helt til jeg ble gravid igjen. Akkurat som om alt kom tilbake.. så jeg ble jo sittende og tute hos jordmor.. hun var veldig fin og tok det veldig på alvor. Hun kalte både samboer og meg inn til ny samtale for å gå igjennom alt når sykehusjournalen min fra forrige gang var kommet. For hun mente at vi begge to som foreldre kunne trenge å gå igjennom det.. far hadde også vært igjennom noe traumatisk. Det hjalp veldig for oss, og jeg kjenner meg veldig rolig i forhold til fødselen jeg skal igjennom nå.

Snakk med henne og se om det kan hjelpe deg også! Ta det på alvor!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...