Jeg å min lille gullkomp Skrevet 22. november 2006 #1 Skrevet 22. november 2006 Huff.. min lille vil ikke ha grøt... han har fått to tenner... kan jeg kansje prøve på brødskive da kansje... han er seks mnd... er det noen som vet:-)Prøver å trappe ned på amminga også,, men han vil ikke ha flaske men bare kopp... han får jo i seg litt da( hehehehe) en liten særing..
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #2 Skrevet 22. november 2006 Hvorfor vil du trappe ned på amminga og heller gi flaske egentlig? Når de begynner å spise mer vanlig mat går en sånn nedtrapping av seg selv altså...jeg ammer bare et par ganger om dagen nå (morgen og kveld), og gutten min er 8 måneder. Og de lærer seg å spise i varierende tempo. Noen spiser KJEMPEMYE med en gang, andre, som mitt barn, bruker to måneder på å komme opp i full porsjon.
Jeg å min lille gullkomp Skrevet 22. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2006 Fordi jeg har ett liv... min lille skal ha mat Veldig ofte.. å det er ikke nok næring til en så stor klomp:-) derfor trapper jeg ned.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #4 Skrevet 22. november 2006 Det er da mye lettere å ta fram puppen hvergang han er sulten da? bare ta han med overalt uten å tenke på flaske og styr. Men litt vansklig hvis du ikke har tenkt å ta han med da...
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #5 Skrevet 22. november 2006 Men dumt å gå over til mme bare for noen måneder da. Etterhvert nå så klarer han seg jo med pupp morgen og kveld, når han får dreisen på spisinga. SÅ stress er det vel ikke med å komme seg ut av huset at du ikke har tid til 10 minutt i sofaen med puppen ute? Tilbake til grøtspørsmålet; har du forsøkt mange forskjellige typer grøt? Prøvd med litt fruktpurré oppi? Tykkere grøt? Tynnere grøt?
Jeg å min lille gullkomp Skrevet 22. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 22. november 2006 jeg vet... mye enklere også... men det er deilig å få gjort noe annet å.. men jeg får vell ta det i hans tempo.... men det var det dær med brød... er det noen som gir barnet sitt brød når det er 6 mnd--
MintCondition Skrevet 22. november 2006 #7 Skrevet 22. november 2006 Vi begynte å gi Guro brød da hun var ca 6 mnd, det falt i smak Brødskive med smør og leverpostei, i små terninger som vi ga henne. Lot henne sitte og rote med noen også da såklart, så hun fikk kjenne etter hva det der var for noe Hun har heller aldri vært noen stor grøtspiser, men får grøt til kvelds ihvertfall, pga jernet!
Gjest Skrevet 22. november 2006 #8 Skrevet 22. november 2006 Hei. Jeg begynte å gi brød når gutten min var 6 mnd. Har holdt på nå i 3 uker og jeg gir sånn innimellom måltidene for å venne han til det, men iom at gutten din ikke spiser grøt kan du jo gi det som et måltid. Men, du sier han har fått tenner. Spiste han grøt før han fikk tenner ? Når fikk han tenner ? Gutten min nektet nemlig fast føde av all sort når tennene brøt igjennom. Er nok litt sårt i gommen.
Jeg å min lille gullkomp Skrevet 22. november 2006 Forfatter #9 Skrevet 22. november 2006 huff... JEG VIL SLUTTE Å AMME..ok... jeg trenger å komme meg ut litt... når mitt barn skal ha mat hver time så har jeg ikke tid til noe annet... skjønner du........ håper du er med på den... jeg har også en sønn på 6 År som trenger mamman sin til sine aktiviteter. så ti minutter nå og ti minutter da blir mange minutter det,,, pluss en annen ting.. han biter, jeg har SÅR puppen min... så der er også derfor jeg bør slutte.... Men jeg kom ikke hit for å diskutere min amming i den forstand... det jeg egentlig lurer på er om han kan få brødskive... siden han ikke vil ha grøt...er det noen snille sjeler som vet:-)
Jeg å min lille gullkomp Skrevet 22. november 2006 Forfatter #10 Skrevet 22. november 2006 hei viktoria.. min lille fikk tenner da han var ca fire mnd... etter det har han nektet å ta flaske å spise grøt å alt mulig...prøver hvær dag...noen f¨å skjer vil han ha å da er det stopp...det kan jo hende at han er mett, men jeg synes det er alt forlite... men han regukerer vell dette selv..
Gjest Skrevet 22. november 2006 #11 Skrevet 22. november 2006 Ja, slitsomt det når de ikke vil spise. Har du prøvd å avlede han med en leke eller noe ? Gutten min kan også knipe igjen munnen etter et par skjeer, gir han da litt vann og gulpekluten og da tar han plutselig et par skjeer til. Men min er litt rar. Når grøten er blitt kald, da spiser han som bare det. Han liker tydeligvis grøten kald da...hehe
Jeg å min lille gullkomp Skrevet 22. november 2006 Forfatter #12 Skrevet 22. november 2006 da har vi samme problem.. vi har noen sære gutter... ga klompen min litt brød nååå... det syntes han var virkelig godt da.... så jeg får heller gi han det da:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå