Gå til innhold

Leelu23 FØDEKLAR

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen Leelu!

Vet ikke om du så at jeg svarte deg i innlegget mitt lengre ned. Tenkte bare at vi kanskje kunne støtte hverandre litt siden det virker som om vi har den del til felles? Vi har jo termin på nesten samme dag også har jeg lagt merke til at du også er utdannet advokatsekretær, er du ikke? Dessuten har jeg sett bildene dine og det ser ut som vi er samme "type" (hvis jeg kan si det)? Dessuten tror jeg vi er SUPER-LEIE begge to! Hehe... Synd vi ikke bor på samme sted....

Videoannonse
Annonse
Gjest leelu23 FØDEKLAR
Skrevet

Hei ja :)

Ja - det stemmer det!! Vi har termin nesten samtidig .. jeg har 25 og du har 24 ?? :)

Er du også advokatsekretær?:)

Svarte der også- men kan svare her og jeg!!

Opplevelsen idag tok kaka- virkelig.

Legen tramper opp-kikker på meg og spør: ja hva gjør du her? hva vil du jeg skal undersøke???

Eh- sier jeg.. jeg vet ikke hva jordmor skrev på henvisningen- bare at det gjelder mulig igangsettelse pga. stort barn.

Så blir han småsur og leter leeeenge etter henvisningen (tydelig at han ikke har lest eller sett på den før nå)

Når han finner den sier han: nei jeg skjønner ikke hva hun jordmora di skriver jeg.. jaja, vi får se litt på babyen din da..

kikker estimerer vekt ( 4700) og sier takk for seg..

Jeg begynner å gråte og forteller hvordan ting går med meg og kropp og sjel osv.

Han bare: du skal få snakke med en jordmor- jeg har ikke tid til dette-holdning..

Samboeren min sitter sjokk-skadet og ser på og jeg gråter så jeg er helt lilla i trynet.. ÆRLIG talt! dette er min verste opplevelse noen sinne..

Får heldigvis snakke med ei koselig jordmor som forklarer hvorfor det vil være "nyttesløst" å sette meg igang..jaja tenkte jeg.. Hva OM jeg må det om 14 dager uansett??

UFF- måtte bare FÅ DET UT!!

Skrevet

Jeg vil bare si til dere begge: Det er helt horibelt at dere blir behandla sånn. Disse på sykehusene må da behandle personer med respekt!!! Hvor kommer det inn personlig egnethet i jobber. Nei fy flate. Synes dere skal klage det dere kan på disse personene. Om dere ikke orker nå, så gjør det i allefall etter fødselen eller få mennene gjøre det for dere!!

Grrrrrrrrrrrrrr

Skrevet

Syns det er bra at du reagerte sånn jeg! Hva sa hun snille jordmoren da? Var det ingen mulighet for å bli vurdert av en annen lege? Du må snakke med den faste jordmoren din å si hav han sa. Kanske hun blir fornærmet fordi han drar hennes vurdering i tvil og ordner en ny lege til deg! 4700g er jo rimelig stort! Husker at Fertila her inne slet mye med samme problemene som deg fordi babyen hennes var estimert til nesten 5000g, men tror hun fødte naturlig? Husker ikke helt jeg... Syns hvertfall det er trist at disse legene og jordmødrene har null psykologisk innsikt. Det er jo tross alt en påkjenning for mange psykisk å gå gravid, spesielt på slutten! Jeg er så lei av at alle rundt meg maser hver dag også. Alle sier ting som "skulle ikke du ha født snart?" "er det ikke snart på tide å få ut ungen?" "Næmen er du her enda?" etc.... Føler nesten at det er sånn press at det påvirker meg til å utsette fødselen, jeg, så jeg gidder ikke være på msn å svare på mld å sånn lengre for alle sier og spør om det samme. Akkuart nå er jeg overbevist om at jeg kommer til gå maksimalt på overtid, at jeg ikke får oppleve hvordan det faktisk er når fødselen starter og at disse riene som viser seg og være bare tull, er noe jeg kommer til å ha konstant helt frem til jeg har født!

Gjest leelu23 FØDEKLAR
Skrevet

Samme her!! ble jo lurt skikkelig for noen dager siden ... tok jo tiden på "riene" og holdt på i flere timer. var sikker på dette var ekte saker!

Jordmoren var veldig koselig og forklarte at kunstige fremstilte rier var ganske nyttesløst når babyen er så stor som min skal være.. (godt de har feilmargin på disse estimeringene)

Jeg var avhengig av ekstremt sterke og kraftige rier for å drive ut dette monsteret ;)

Det som skremmer meg da- er HVA om jeg faktisk må gå 14 dager over?? baby er jo ikke mindre da?

De sier jeg ikke har noe problem med å føde fordi jeg er 181 høy og bred og kraftig.. og har "fødekropp".. men jeg tenker litt på underlivet jeg og da :/ virker som om jeg er den eneste..

ord som total-ruptur svirrer rimelig bra rundt i hode nå om dagen!!

Hvor i landet holder du til igjen? Skulle ønske du ikke var for langt unna- så kunne vi vært hormonelle og drittlei sammen...

Ble ganske sjokka av den oppførselen til jordmora.. En ting er fra en mannlig lege- men fra EI jordmor.. grøss. Hun har sikkert ikke egne barn!!

Skrevet

Det høres jo merkelig ut at de sier det ikke er problem bare fordi du er så høy og er bred!? Til meg har de nemlig hele tiden sagt at størrelse har null betydning for størrelse på bekkenet og at det er umulig å bare se hvem som har "fødekropp". Jeg har nemlig smale hofter og ikke det en vil kalle fødekropp, og når jeg spurte om dette sa de at det ikke hadde betydning. Venninnen min måtte ta røntgen av bekkenet for å se om det var stort nok når de bekymret seg for eventuell setefødsel, og hun er ganske kraftig bygd! Av og til har jeg inntrykk av at de sier det de tror vi vil høre også, bare for å slippe at vi maser! Har de ikke nevnt keisersnitt da, eller er ikke det et alternativ? Jeg er også livredd for å revne fra a til å! Mamma hadde veldig lange harde fødsler og jeg er redd at det skal bli likedan for meg, at de skal måtte ta keisersnitt, for jeg er nemlig operert så mange ganger i magen fra før at jeg da ville fått ordenlig mye plager i ettertid! Hvilket sykehus er det du skal på forresten? Jeg er i møre og romsdal og skal til ålesund... gammelt, stygt og råttent i forhold til St. Olavs i tr.heim hvor jeg bodde fram til at jeg ble gravid!

Skrevet

hei mom-to-be *fødeklar*

eg fødte i ålesund! -kjempe bra og koselig! :)

eg har oxo ikke dei største hoftene i verda! (alle sa til meg att eg kom til å få en tøff fødsel.. -ja, det var tøft!! men ikke pga smale hofter!

eg fødde uten smertestillande men med hjelp av sugekopp pga blodtrykket til jenta. eg følte meg i veldi trygge hender der ute! -og barnepleiarane er bere sjønne!! ;)

Skrevet

Godt å høre da! Forhåpentligvis er ikke alle som nazijordmora jeg møtte i natt:-)

Gjest leelu23 FØDEKLAR
Skrevet

Jeg skal føde i skien, og vet jo at alle der oppe er kjempekoselige og hyggelige. Så jeg håper at den sadistlegen holder seg laaangt unna min fødsel!!

Nei- jeg vet ikke jeg- men de sa ihvertfall det når de kikket på ultralyd også.. at det var god plass der nede... :I

Mamma er ganske lik meg i kroppen, bare litt høyere (183) og hun brukte bare 13 minutter på meg.. ankom sykehuset 05.00 og jeg var ute 05.13.. jeg var første og eneste! så jeg har noe å slekte på- men nå var jeg 2800 og ikke 4700..

tviler på at denne ungen kommer med fostervannet for å si det sånn! :)

Jeg har begynt å tvile på hva de sier jeg nå.. syns det er så mange forskjellige beskjeder ute å går.. det mest ironiske var at de ville ha meg opp igjen neste onsdag for NY vurdering.. *må le*

Er så mega-lei og vil bare ha dette overstått.. samme hvordan det ender. Så lenge det ikke tar livet av meg!!

Skrevet

hihihihihihihihihihihihihihihihi.....

eg kan faktisk tenke meg ken det kan være!!!! ;)

nei eg hadde 3 -4 forskjellige (ej me va ut og inn fordi eg hadde stor opning men ingenting ville komme i gang) ,og alle dei var heilt supre!! eg følte meg aldri dum!! (men ja, eg vart oxo bere send heimatt)

men der er ei der ute som ikke er so smilande og forståelsesfull lenger.. (ho kan vel jobben sin alt for godt, -men har gløymt av

E M P A T I E N sin)

:)

du fe satse på å havne i andre sine hender og husk att det er lov å be om ei anna!!

Skrevet

Helt enig! Akkurat sånn jeg føler deg også! Tiden går så sakte! Dessuten passer det veldig dårlig å gå langt på overtid pga masse familiære årsaker som jeg ikke skal skrive så mye om her, så det er en annen grunn til at jeg håper det skal skje snart!

Så nett og liten du var da du ble født da:-) jeg var en lubben liten sak på 4kg... hehe

jeg stoler heller ikke på hva de sier mer, for når ulike jordmødre og leger kommer med forskjellige vurderinger, er det veldig vanskelig å vite hvem man skal tro på!

Huff! Nå skal jeg ta meg en lang dusj å prøve å bli litt freshere til sambo kommer hjem. Har dårlig samvittighet for å ha spolert hele natten og arbeidsdagen hans, (han hadde masse viktig på jobb i dag og måtte kjøre hele natten stakkar!)

Hold ut så lenge så snakkes vi:-)

Klem fra meg

Skrevet

Hun var ute flere ganger og hver gang hun kom inn igjen så stinket hun av sigarettsneip! Æsj!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...