Gå til innhold

Trange melkeganger og lite melk. Kan noen anbefale pumpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 8 mnd som jeg bare ammet frem til han var ca 3 mnd, fordi jeg mistet melken (gradvis), og han la ikke på seg. Nå er jeg snart 5 mnd gravid igjen, og har så lyst til å få til amminga denne gangen! Hadde Avent sin manuelle pumpe, og prøvde å pumpe meg ofte for å få opp produksjonen, men tilslutt kom der ikke en dråpe! Stress og press og havnet vel i en dårlig sirkel. Fikk Syntocinon nesespray som hjalp, men uten den var det potta tett og null utdrivningsrefleks! Denne gangen vil jeg invistere i en skikkelig pumpe, og være litt føre var. Anbefalinger og gode råd mottas med takk!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I det siste er Lecitin-supplementer trukket frem som flott til aa faa melken til aa la vaere aa klumpe seg. 1200mg per dag forebyggende, tas ved maaltider. Medela mini electric plus er grei, for med den kan man dobbeltpumpe.

Skrevet

Jeg brukte Medela mini electric. Funket greit.

Skrevet

Hei :o)

Kjenner desverre altfor godt til problemene deres. Men jeg forsøkte å få fart på melka med Medala Swing. Synes den fungerte kjempefint, med oppladbarebatterier, stillegående, og dessuten - de første minuttene av pumpingen er i dobbelt takt, for å stimulere utdrivingsrefleksen. I tillegg brukte jeg Syntocinon for å hjelpe på utdrivingen. Kan også regulere hvor hardt/mykt den skal pumpe.

Husk at Ammehjelpen! Men tipper det er lettere for deg, nå som du er litt mer erfaren ammer!

Ønsker deg masse lykket til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...