Gå til innhold

Flere her som fortsatt har problemer med å spise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 16+6 i dag og har fortsatt eledig apetitt. I løpet av en dag spiser jeg 1-2 appelsiner eller et eple, eller 2-3 klementiner, 2-4 pannestekte ostesmørbrød (all annen mat er bare ekkel) 1-2 kopper te, og 1 glass brus.

Jeg er ikke kvalm, men jeg sliter med brekninger som kommer veldig plutselig. De fleste gangene greier jeg å la være å spy, men er ikke alltid like heldig. Jeg brekker meg også når jeg pusser tenner, takler ikke tannkrem.

Jeg er veldig slapp og har ikke energi i det hele tatt, jeg vil bare sove og sove, noe som ikke er enkelt når man er hjemmeværende mor med en 3,5 åring...

Jeg har gått ned ca 10kg så langt i svangerskapet (har mye å gå på fra før, men føler alikevel at dette er 'feil', jeg burde jo gå opp, i allefall litt...)

Jeg er frossen og uggen, føler meg mere syk enn gravid egentlig...

Har ikke følt noe særlig med bevegelser heller den siste uken, var veldig mye liv og røre i magen for en uke siden, men nå har det avtatt....

Jeg skal til legekontroll med UL i morgen og gruer meg kjempe mye, er så redd for at noe skal være galt...

Alt i dette svangerskapet er så forskjellig fra det forrige, som var et høyrisiko svangerskap. Da slet jeg med stort sett alle problemer man kan oppleve i et svangerskap, med unntak av morgenkvalme som jeg ikke hadde i det heletatt...

I forrige svangerskap ble jeg fulgt opp veldig tett hele veien av jordmor, lege og sykehus, denne gangen er svangerskapet normalt, med normal oppfølging. Jeg sitter her og føler meg redd og engstlig....

Ble kanskje litt bortskjemt forrige gang...

Føler at jeg trenger litt støtte og oppmuntring, er visst langt nede akkurat nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 15uker idag, og forsatt veldig syk, kaster opp for ingenting men holder maten nede hvis jeg bare er hjemme å ikke gjør noe. Jeg presser i meg mat likevel fordi jeg vet at babyen trenger det og iallefall drikke. Prøv forskjellige juicer helst av den dyre sorten, billigejuicen har jeg funnet ut har som oftest en ekkel ettersmak. bruk isbiter, det synes jeg hjelper. at du har gått ned så mye er jo ikke bra men hvis du hadde mye å gå på er kanskje ikke faren så stor. hvis du har begynnt å få ødem kan det være tegn på for lite næring. men alt dette tar nok legen opp imorgen. Jeg har hatt ekstrem kvalme og ble nesten innlagt noen ganger, men det blir faktisk ikke værre selv om jeg tvinger meg til å spise. snakk med dem imorgen om alt dette for det kanskje hjelpe at du blir innlagt og får litt intravenøst et døgn eller to. Lykke til, du skal se babyen har det bra, de er utrolig flinke til å ta det de trenger selv om vi ikke har det like bra.

Skrevet

Heisann! Jeg er 13+6 idag, og sliter veldig med å spise, alt vokser liksom i munnen, klarer ikke å svelge, brekker meg.. Jeg har hittil gått ned nesten 6 kg, er slapp, trøtt, ikke lett når man har en på 2,5 år som er i full fart..

Jeg går til ernæringsfysiolog, ettersom jeg har diabetes, derfor er det ekstra viktig for meg å få i meg mat. Har blitt enig med henne om å kjøpe nutridrikken fortimel på apoteket, eller de ferdige nutrilettene man får på butikken med jordbær og sjokoladesmak. Dette for å få litt mer inn i de måltidene det blir lite mat, slik at man iallefall får i seg nok næringsstoffer. Føler selv det er lettere å få i seg flytende oxo!

Håper det bedrer seg for deg videre.. :)

Skrevet

Jeg har ikke noen annen oppmuntring enn at jeg vet akkurat hvordan du har det! Jeg går også og er uggen hele tiden, dårlig i magen, kaster opp innimellom, og har problemer med mat. Får jo litt dårlig samvittighet og da, når man leser så mye om at man bør spise ekstra sunt etc nå. Ikke at jeg spiser direkte usunt, men det er vanskelig å spise ordentlige middager og å få i seg nok mat.

Jeg er forresten også på den ostesmørbrødgreia + kan få ned litt kjøpepizza (IKKE hjemmelaga nei!). Tror du vi blir immune mot disse tingen for all ettertid nå? ;)

Skrevet

Jeg er forresten 16+4 i dag..

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i det dere sier. Jeg er 12+1 og må spise ofte fordi jeg blir kvalm og uvel om det går for lenge mellom måltidene. Men når jeg da skal prøve å spise noe, byr det meg simpelthen imot når jeg ser maten. Hjernen har ikke lyst på mat, mens magen skriker etter mat. har gått ned 1 1/2 kg. Noe jeg ikke er lei meg for, for jeg har mye å gå på. Er 168cm og 74kg. Så håper å gå opp kun det nødvendige, for å si det sånn. Greit å høre at det ikke kun er meg som har det sånn. Tror ikke ungen lider av det uansett, for den får vel sitt først, før meg. Var nettopp til UL, og bebisen så sunn og frisk ut. =0)

Skrevet

Jeg er 18+4 og har fortsatt INGEN matlyst overhodet..... Er fortsatt uggen og oppå det hele har jeg fått kvalme fra et virus med magevondt... huff dette tar aldri slutt. Spiser aldri middag (kanskje 1-2 g. på 14 dager). Har ikke fått energi eller matlysten tilbake i 2 trim.

Skrevet

Godt å se at dt ikkje bare e æ som slit me det...e fortsatt ganske kvalm, må ligg i senga litt før æ står opp...når dt gjeld å få i sæ mat så må det gå 1-2 tima fra æ står opp, spis æ etter dt så må æ spis sakte, kjenn liksom at maten bare bi tyngre og tyngre å tygg, så æ må ta små tygge for å få dt ned:/ ikkje kan æ spis no anna enn brødmat når æ har stått opp, må drekk vatn te, klar ikkje melk da:( har blitt mindre oppkast på den siste tia, men trudde liksom at når æ hadde bekka 18 uke at dt sku gi sæ, men pokker kor feil man kan ta...

Skrevet

Ja ikke sant maten vokser i munnen på deg. Og du spiser bare for å unngå den murringa i magen. er helt tom for energi og vil bare sove sove sove...

Det eneste positive er at du slipper å ta av så mye etter fødselen, - hvis det ikke gir seg altså!

Skrevet

hehe...gikk ned 4 kg på kort tid...bare fordi æ kasta opp og alldeles ikkje alltid får ned maten:p så sånn sett e dt jo en fin slankekur, men normalt sett ska dt jo ta sæ opp etterhvert...men men...e man gravid så e man gravid...:)

Skrevet

Hei Tristiane!

Ta med en urinprøve til legen å be de om å sjekke om du har ketoner i urinen. Ketoner i urinen får du dersom kroppen tærer på sine egne resureser i stedenfor næringen du får i deg. Da blir du veldig sliten og slapp. Det er spesielt vanlig dersom du kaster opp endel, men kan også komme av at du ikke får i deg nok næring.

Ellers ville jeg ringt til jordmor å hørt om du kunne få en ekstra time. Det er fullt lovlig :) Jeg angrer litt på at jeg ikke gjorde det når jeg var dårlig.

Det er virkelig ikke noe godt å føle seg redd og engstlig og da bør du i hvert fall ikke være alene. Det gjør det bare værre tror jeg.

Jeg ønsker deg masse lykke til videre - stå på :)

Skrevet

Takk for masse svar og oppmuntring!

Har vært hos legen i dag og det ser ut til at alt sdtår bra til med meg og nurket!

Legen fant en ganske logisk grunn til at jeg fortsatt er såpass dårlig, nemlig at jeg er 4 uker kortere på vei enn først antatt, så da får jeg bare smøre meg med tålmodighet og håpe at ubehaget snart går over. :)

Er litt skuffet over at jeg må vente helt til juni med å få det lille nurket, men det skal nok gå bra :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...