Gå til innhold

:)

Aleksander

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Aleksander!

Du kan alltids se på www.babyverden.no eller www.snartmamma.no

men er ikke noe mer info der enn det er her...

Du kan også ta kontakt med Amathea (www.amathea.no) de er en organisasjon som hjelper gravide (spesielt uplanlagte gravide).

Ellers så kan jo jeg si litt om det jeg tror kan være grunnene:

Du har et ganske lite antall som bruker prevansjon men som likevel blir gravide (prevansjon er faktisk ikke 100% sikker). Det er helt spesiellt å vite at man har et lite liv inne i seg og det er nok hovedgrunnen til at jenter ikke tar abort.

En annen ting er "hoppe av i svingen"-metoden som mange tror er trygg. det er den ikke! :-P

Også har du de som tenker at "det kan jo aldri skje med meg" og som dropper prevansjon noen ganger...

Og her på bim er det en del som planlegger barn! De føler seg voksne nok og klare for en liten baby...Det er mange som blir "bitt av" babysyken skjønner du! Jeg synes det er flott at unge vil bli foreldre, for å si det sånn så er det jo ingen (som jeg har hørt om) som angrer på å ha fått barn!!

I min situasjon så var det slik at jeg ble uplanlagt gravid første gangen, men vi mistet den lille spiren. Siden vi da var så innstilte på å få barn , bestemte vi oss for å prøve å få et. Nå har jeg verdens skjønneste lille datter (og en til på vei som ikke var planlagt :-P).

Har også inntrykk av at det er blitt mer populært og mer akseptert å få barn i ung alder (utrolig nok på oslo vest/bærum osv).

Det var jo litt av mine synspunkter men er det noe mer du lurer på så er det bare å spørre!!

Lykke til med prosjektet!

-Helene :-)

Annonse

Tror du skal være veldig forsiktig med å påstå at gravide blir yngre altså, for det stemmer ikke. Og det blir et større problem for hvert år som går at de gravide blir stadig eldre, og rett og slett venter for lenge med å få barn. Norge er foreløpig ikke i noen krisetilstand, men Japan feks sliter maks. Ingen der for å møte eldrebølgen :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...