♥Innimor & guttaboys♥ Skrevet 22. november 2006 #1 Skrevet 22. november 2006 Synes å ha lest noe om at en bør holde seg unna diverse vaskemidler når en er gravid....? Vi har en utleieleilighet som skulle vært vasket skikkelig. Må antageligvis bruke noe sterkere enn grønnsåpe. Salmiakk til kjøkkenet og jif skurekrem på badet....Kan jeg bruke det, eller kan det være skadelig? Dusjkabinettet og kjøkkenet er verst... Ser ikke ut som de som bodde her i det hele tatt har vasket dusjkabinettet... bodde her 1 år... :-(
♥Innimor & guttaboys♥ Skrevet 22. november 2006 Forfatter #2 Skrevet 22. november 2006 dytt, noen må da kunne svare meg på dette....
@nita+Sebastian Skrevet 22. november 2006 #3 Skrevet 22. november 2006 Jeg tror i allefall du skal holde deg unna salmiakk og lignende sterke såper. Er ikke bra å puste inn uansett gravid eller ikke )
♥Innimor & guttaboys♥ Skrevet 22. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 22. november 2006 Er nok ikke det nei... men må jo bruke salmiakk for å få fjernet fett...
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #5 Skrevet 22. november 2006 Hei Jeg jobber som renhold og er selv gravid. I jobben våres bruker vi noe som heter Titan. D e veldig effektiv og ikke noe skadelig. Der fåes kjøpt på butikker der det selges renholdsartikler. Jif er ikke skadelig.
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 22. november 2006 #6 Skrevet 22. november 2006 Det er nok ikke farlig hvis du er litt forsiktig med inhaleringen. Prøvde å søke på temaet på nettet, men hadde litt problemer med å finne noe konkret. Fant denne diskursjonen her da, hvor er får beskjed av jordmor om at begrenset bruk er helt greit. http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?t=206758
♥Innimor & guttaboys♥ Skrevet 22. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 22. november 2006 som vanlig matbutikker...?
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 22. november 2006 #9 Skrevet 22. november 2006 Men husk å ikke blande salmiakk og klor, det er veldig farlig!
♥Innimor & guttaboys♥ Skrevet 22. november 2006 Forfatter #10 Skrevet 22. november 2006 hehe... ja, det er det. Skal ikke eksprimentere med det nei. :-)
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #11 Skrevet 22. november 2006 Nei der får du nok ikke kjøpt det. Der du bor, har dere en butikk dere leverer klær o.l til rensing? Der dere kanskje kan låne rensemaskiner og sånt? Der har de gjerne utstyr som en bruker til renhold.
♥Innimor & guttaboys♥ Skrevet 22. november 2006 Forfatter #12 Skrevet 22. november 2006 ok. Vi har renseri her ja, da skal jeg høre med de. I mellomtiden lurer jeg meg til å bruke litt svakt salmiakkvann...
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #13 Skrevet 22. november 2006 Går nok bra det og ska du se. Du kan no lufte ut mens du holder på og.
tuppehøna Skrevet 22. november 2006 #14 Skrevet 22. november 2006 Ærlig talt. Dette synes jeg er hysterisk. Barnet dør jo ikke om du vasker gulvet, og den salmiakken ville du ikke inhalert hvis du ikke var gravid heller. Tror det er viktig å huske på at det å være gravid faktisk ikke endrer livet fullstendig. Barnet er godt bekyttet og det skal mye til før det blir skadet. Er det fare på ferde vil DU merke det først - det er med andre ord først hvis du blir syk at barnet kan bli det. (Selv de åpenbare fy-tingene som utenlandsk ost og pølse som kan inneholde bakterier, er ikke farlig hvis produktene bare er ferske....)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå