Gå til innhold

Være med i diabetes-studien?

Anbefalte innlegg

Er det andre som er med i Mor&barn undersøkelsen som har fått invitasjon til å delta i diabetes type 1 studien?

Jeg synes det er viktig å bidra til forskning, og dette er jo et "godt formål", men får litt skjelven når jeg tenker på resultatet. Tenk om babyen er blant de 2,2% innen risikogruppen? Og hvis de finner det så er det oppfølging til ungen er 15 år.

Finner de ingenting så er det bare den ene blodprøven fra navlestrengen ved fødselen.

Kommer nok sannsynligvis til å være med, men er litt uffent å tenke på at babyen kan være disponert for å få en sånn sykdom allerede får h¤n er født....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7185598-v%C3%A6re-med-i-diabetes-studien/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har meldt oss på dette... er greit å få vite med en gang om vesla er i risiko-gruppen.. Og hvis hun er det *bank i bordet* er det greit at vi er med på å gjøre noe med det... Faren min har diabetes, så ville da være sikker på at det ikke er arvelig..(håper jeg)

eg og fikk invitasjon te å være med på den samme undersøkelsen. Har sendt svar tilbake at eg ska vær med. Men eg og syns det e litt skummelt... Men det e jo greit å få vita sånn ganske tidlig, sånn at eg i såtilfelle kan vær obs på ka så eventuellt kan gjør at ungen utvikle det videre... Men 2,2 % e jo og veeeldig lite, så eg tror ikkje det e så veldig mye å bekymra seg over:)

Jeg fikk ikke tilbud om den mor-barn undersøkelsen i det hele tatt, men vil veldig gjerne være med på diabetesundersøkelsen da sambo har diabetes... Noen som vet om man kan ta kontakt selv for å få være med, eller er det bare for dem som er med på mor-barn undersøkelsen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...