Gå til innhold

Rhesus negativ og SA. Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en SA i oktober, var 8 uker på vei. Fra før har jeg et barn, og siden jeg er Rh.neg. og han Rh.pos. fikk jeg en sprøyte etter fødselen for at jeg ikke skulle danne antistoffer. De var ikke påvist i svangerskapet, men det er vel noe de alltid gjør dersom blodtypene ikke er forenlige.

Men så leste jeg noe inne på kompl. svangerskapsiden, der de snakket såvidt om at noen hadde fått sprøyte etter en SA. Er det slik at en kan ha dannet antistoffer selv om en ikke var så langt på vei da en mistet? Eller bør man ta det uansett om man har dannet det eller ikke??

Forvirra jeg nå, og litt engstelig. Vi prøver på nytt, og jeg vil ikke risikere å miste enda en gang pga noe slikt!

2 pp etter SA

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7185371-rhesus-negativ-og-sa-noen-som-vet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ringt til legekontoret nå, og legen skal ringe meg opp når han får tid. Men han er veldig sånn "neida, går bra dette, ikke tenk på det", så jeg vet aldri helt hva jeg skal våge å tro på.

Under forrige svangerskap sa han også til meg at det var helt i orden å male med oljemaling så lenge jeg ikke drakk malingen, og oppfordret meg til å slutte å amme etter 6 ukerskontrollen, fordi da trengte ikke barnet det lenger...

Men ellers er han veldig OK da!

Noen andre som vet noe?

Gir ihverfall tilbakemelding når jeg har snakket med ham!

Snakket nettopp med legen, og han sa at jeg måtte ta sprøyte!! Han har skrevet et brev som jeg skal ta med til poliklinikken i morgen, så får jeg satt den der! Han takket meg for at jeg var så oppmerksom, dette var en glipp hos dem! Jeg kommer til å legge ut et infoinnlegg om det på denne siden også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...