Gjest Skrevet 22. november 2006 #1 Skrevet 22. november 2006 Hvor lenge etter fødselen hadde dere det?? Er 5 mnd siden jeg fødte og jeg har fortsatt like mye vann i kroppen. Har nesten like store bein som da jeg var høygravid.. Har gått på vanndrivende to ganger, hjalp litt, men så var vannet der igjen.. Skal til legen igjen i morgen. Gruer meg så! Hva kan grunnen være til at jeg har så mye vann i kroppen? Jeg har tatt alle forbeholdsregler, ikke spise salt, drikke mye vann, holde bena høyt oppe etc.Har tatt EKG, får vel vite i morgen hvordan det gikk. Er det farlig!!! Håper på mange svar!!!
Gjest Skrevet 22. november 2006 #2 Skrevet 22. november 2006 Oj. Her forsvant vel vannet etter ca. 3-4 uker. Jeg hadde sinnsykt mye vann i kroppen. Gikk opp 35 kg (om ikke mer, veide meg ikke de siste ukene) og gikk ned 30 kg den første uken (satt omtrent bare på do og tisset). Vet ikke om det er farlig men det blir vel en viss belastning på kroppen. Huff, håper de finner ut av det da så slipper du å gå med masse vann i kroppen. Lykke til : )
Villemo&Pjokken Skrevet 22. november 2006 #3 Skrevet 22. november 2006 Jeg vet ikke så mye om det annet enn 2 råd: drikk masse vann for er jo vanndrivende, og hold deg unna salt så godt du kan, for salt er bindende! Håper det ordner seg, du kan jo spørre på helsestasjonen om råd?
Villemo&Pjokken Skrevet 22. november 2006 #4 Skrevet 22. november 2006 Oi, leste ikke innlegget ditt skikkelig ser jeg, du visste jo alt det der fra før.. ;p Jeg har vann i føttene akkurat nå, og tror det kommer av at jeg ikke drikker nok væske (les vann) på dagtid, for om natta blir jeg tørst.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #5 Skrevet 22. november 2006 Hvis du hadde veldig mye vann i bena kan det være at all musklatur i føttene har blitt dradd ifra hverandre. Da trenger du å trene alle disse småmusklene oppigjen. Bedre muskler i føttene vil jeg anta at er bra for å få vannet opp fra føttene. Ei venninne av meg hadde store problemer med dette, og var gått fra 38 til 40/41 i sko. Hun ble ikke kvitt de store bena selv om me av vannet ble borte. Løsningen var noe som heter MBT-sko eller masaisko. Selges i sportsbutikker og hos fysioterapauter. Du finner sikkert info på nett. De holder foten aktiv hele tiden siden de er er buet under. Da må alle de små musklene aktiveres hele tiden og foten trekker seg sammen. Hennes føtter brukte 14 dager på å gå ned to skostr. Jeg bruker de selv for den vonde ryggen min. Svinedyre (1700-2000) men verdt hver kr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå