Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #1 Skrevet 22. november 2006 kanskje ikke noe å bekymre seg over, men synes jeg har lagt på meg litt lite med tanke på at baby nå vokser som mest. Er i uke 38 og har totalt gått opp 10 kg. Det meste i starten, og ingenting de siste fire uken. Er slank i utgangspunktet. Jordmor veier meg ikke, hun bare sjekker at magen vokser. Sist svangerskap gikk jeg opp 22 kg. Men det er kanskje sånn at baby tar den energien den trenger og så går det heller litt utover meg? En annen ting; selv nå, den siste måneden, er det visst bare svangerskapskontroll annenhver uke (nye retningslinjer fra helsemyndighetene). Sist jeg var gravid var jeg til kontroll hver uke på slutten. Synes to uker i mellom er lenge og blir engstelig for at det skal skje noe helt på tampen. Men så lenge jeg merker endel spark hver dag er det vel greit.
Abracadabra Skrevet 22. november 2006 #2 Skrevet 22. november 2006 hei! jeg har det på samme måte, jeg la på meg 8 kilo med en gang jeg så den positive graviditetstesten, hihi - og så la jeg på meg fire kilo til sakte men sikkert - og nå siste mnd har jeg ikke lagt på meg noenting, tross mye kosespising og vann i kroppen..! 12 kilo til sammen, og jeg er så glad, for var redd det skulle bli mye mer (alle damene i familien har 30-kilos svangerskap bak seg...). så lenge sf-målet mitt øker jevnt, og babyen sparker, så er visst alt ok. og jeg hadde kanskje 5 kilo for mye i utgpkt, så hvis litt av rumpen forsvinner til fordel for baby/mage, så er det bare kjekt, hihi! jeg har også bare hatt sjekk annenhver uke, var til JM i dag - men nå er termin neste onsdag, så jeg har fått legetime neste fredag, og JMtime påfølgende torsdag. Håper jeg slipper å bruke noen av de timene jeg, da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå