Natta & Alexandra *gravid* Skrevet 22. november 2006 #1 Del Skrevet 22. november 2006 Syns det er så kjekt å høre om hvordan andre feirer jul jeg, jula er jo bare den kjekkese tida på året... Og ikke minst den tida hvor man skal bruke masse tid på familien.. I år blir jula vår litt rar desverre.. Vi må feire julaften på lillejulaften... Ihvertfall hvis jeg skal få med meg noe av julefeiringen... Skal nemlig jobbe på julaften *sinna*. Reiser kl 2 og kommer hjem kl 10... snakk om å gå glipp av alt det kjekke på julaften da! Så istedefor å være hjemme med familien skal jeg tilbringe julaften på ei avdeling for demente... Det går vel helt sikkert bra det også, men det blir litt rart å ikke få være hjemme... Men uansett da.. På lillejualften kommer foreldra mine og svigers på middag... Også tenkte vi å åpne pakker på kvelden, slik at jeg får være der når alexandra pakker opp sitt.. Blir igrunn rart å bare være så få. I fjor var vi sammen med hele min familie ( ca 18), men tror det blir deilig å kunne gi alexandra all oppmerksomheten i år.... Og julaften får vi lage god frokost og kose oss med tre nøtter til askepott og mikkes jul ( det må jeg ha med hvert år) også reiser jeg på jobb og spiser middag der, mens sambo og mine foreldre er hjemme med alexandra... Og når jeg kommer hjem kan vi sitte å spille spill utover natta ( det er også obligatorisk) Så slik tenker jeg at vår julefeiring blir i år.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**synne** Skrevet 22. november 2006 #2 Del Skrevet 22. november 2006 Uff...så kjedelig at du må jobbe da!! I år skal vi være hos svigers, og alle sønnene deres skal være hjemme. Vi blir vel 12 stk i år! 8 voksne og 4 barn. Vi starter dagen hjemme med god frokost sammen, så er det obligatorisk med askepott ja... Hvis vi ikke skal i kirken. Hos mine foreldre er det ikke kirke på julaften, men her blir det nok i kirken, ja.. tror forresten det er klokka fire... Så spiser vi middag klokka fem -pinnekjøtt med rotemos og fett fra kjøttet.. Mmmmmm!! Og så spiser vi dronningmaudpudding til dessert. Vi har alltid hatt riskrem -helt til jeg møtte mannen min og han feira jul med oss.. Da disker han opp med denne herligheten!! Så ser vi siste episode av julekalenderen i barnetv, og begynner nok gaveåpningen like etter det. Svigermor må på jobb klokka halv ni, så vi må ordne det slik at hun får være med på mest mulig før hun går.. Vi reiser nok hjem etter gavene er åpnet, hvis ikke snuppa sovner der borte. I så tilfelle ser vi nok litt på tv, eller spiller spill... Og ringer hjem til mor og far og hører hva de har fått for noe fint Ellers skal vi spise masse clementiner og nøtter, og bare nyte dagen!! Og ta to paracet før vi reiser til svigers, for det kan bli ganske høylytt med alle barna.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica *rosa og blå* Skrevet 22. november 2006 #3 Del Skrevet 22. november 2006 Jula starter lillejulaften da vi pynter juletre og resten av leiligheten på dagen.. Til middag er det gooood risengrynsgrøt med mandel i.. den som finner den, vinner marsipangris! (men siden vi ikke klarer hele så deles den ) På kvelden etter Natalie er lagt er det fenalår, rømme, potetsalat og morsflatbrød!! mmmmmm gleder meg allerede! Og ikke minst!! "same prestiger (?) as last year" hehehe! den MÅ jeg ha med meg! På julaften er det god frokost, før vi dumper ned i sofaen med pysj og julestrømpe og ser disneytimen (?) og tre nøtter til askepott!!! Obligatorisk!!!! Om vi skal, så går vi i kirken. I år blir det feiring med mamma så turen går dit når klokken nærmer seg 4-5.. Middagen starter fem, og etter det er det litt kaffe kaker og kos.. før vi gir etter for maset til småsøstrene mine og begynner på gavene i sju tiden.. småsøstrene mine leser opp navn og deler ut gaver.. etter det er det prøving og takking mens vi nyter litt juleakkevitt og kaffe (for meg betyr den enten brus eller bayleis!) Så blir det vel taxi hjem hvis vi ikke overnatter, men det tviler jeg på Vi blir mamma og stefar min, bestemor og bestefar, meg tore natalie og tre av mine søstre, så vi blir vel ti stykker hvis jeg ikke teller feil... Jula er så goood helt fram til 1.juledag for da begynner stresset, med to familier på min side og en stor på tore sin og alle skal møtes så blir det veldig mye stress... men slik er det.. jeg nyter julaften og lillejulaften for da er det familietid.. Veldig trist at du må jobbe kveld Nathalie, håper du får det beste ut av lillijulaften og julemorgen og kveld... så får du nyte resten av romjula hvis du ikke skal jobbe da også da... :-/ Men du får ta igjen dobbelt så mye neste år da! :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
polarn & pyrene Skrevet 22. november 2006 #4 Del Skrevet 22. november 2006 Så leit att du må jobbe på julaften da, men dere får gjøre det beste ut av det og kose dere på lille julaften i stede. Vi kommer itl å reise hjem til Norge til min far den 22 og være der i noen dager. Lille julaften blir det pynting først hos min far så hos min mor (de er skilt) og bare kose oss å slappe av den dagen. På julaften blir det en tur ut til svigerforeldre på lunsch, men jeg må også ha med meg askepot med de 3 nøtter og disneys juleshow. På kvelden er vi hos min far + kone og hennes to barn (14 & 28 år gammle). Spiser middag og pakker opp gaver og koser oss. Jeg gleder meg veldig til julen i år for den skal bli så koselig og morsomt med siri og alle gaver og hennes reaksjoner på alt ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 23. november 2006 #5 Del Skrevet 23. november 2006 Jobbing på julaften er så kjipt!! Selv har jeg pleid å jobbe fra 9/10-13 og det har jeg tidligere syns var ille nok for da misset jeg jo både Julebarnetv og nøtter til askepott og alt sammen... I år skal svigermor være med kjæresten sin til hans familie på østlandet, mamma skal feire jul sammen med min tante og onkel som flytter til norge i år (tante flyttet til england og giftet seg der da hun var 18 og hun er nå over 50). Vi er også blitt invitert så i år blir det feiring i Kr.sand. Har bytta på en vakt så jeg har fri lille julaften så da drar vi. Og hjem igjen 1. juledag. Hater å reise i jula (gjorde det nok da jeg var yngre og vi alltid feiret hos besteforeldrene mine i Arendal - enkelte ganger måtte vi reise på selve julaften - GR), men det skal nok gå godt. Øyvind har fri hele juleuken (siden dagmamma har ferie i julen i år), og jeg har også endel ekstra fri (blir bare å jobbe 2 dager), så tror kanskje vi tar nyttårshelgen på hytta så Matilde får oppleve litt snø også ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin* Skrevet 23. november 2006 #6 Del Skrevet 23. november 2006 Uff, så kjedelig å jobbe på julaften. Jeg har arbeidshelg hvber 3. helg, men slipper heldigvis unna julaften helga : - ) På julaften er starten slik som monica mor sin, god frokost, pysjamas, julestrømpe og disney og 3 nøtter til askepott. Og i år skal vi starte en ny tradisjon, nemlig feire julaften hjemme hos oss. JEG skal lage julemiddag, wæææææ. Men jeg gleder meg masse til å feire hjemme. Svigersen kommer til oss. Vi skal spise kl 16 i år, slik att Marius rekker å få med seg litt før han sovner kl. 18:30...... Åhhh, jeg gleder meg SÅNN til jul :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 23. november 2006 #7 Del Skrevet 23. november 2006 Det blir kanskje en veldig rar jul her, resten av familen min har avlyst julen egentlig. På grunn av min farmor - ser ikke ut til at hu n har mange ukene igjen. Me klarer ikke å holde håpet oppe - klarer ikke å tro at me har henne til jul. Men eg kan ikke la barna gå uten å feire jul - så da feirer me jul sammen med svigerfamilen min. Blir bare svigerfar og eventuelt svogeren min ekstra. Me skal gå ti lsvigarfar da eventuelt, for her gos oss er det alt for liten plass til å feire jul. Men blir alikevel en stille rolig jul, håper på snø. Og får me ikke snø så hadde eg satt pris på litt utevær. Blir så trist å sitte å sitte å se på tv hele dagen. Så eg vet egentli ikke hvordan julen vår blir i år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå