Gå til innhold

samlivskurs for førstegangsforeldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen av dere vært med på det? Kan noen fortelle litt om det? Vi har meldt oss på,men gruer oss litt..hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har vært på det. Det var tre kvelder og siste kvelden var absolutt best. Vi lærte masse om kommunikasjons metoder og fikk høre mange slags eksempler på ulike problemstillinger. Mye av det som ble sagt kunne være en tankevekker. Kurslederene snakket om ulike temaer; husarbeid, jobb, familieliv, sex, o.s.v og etter at de hadde holdt sitt foredrag satte de på høy musikk slik at hvert par kunne diskutere seg imellom. Vi måtte ikke sitte der og utlevere oss for resten av gruppa!!! Heldigvis. Blandt annet lærte vi at alle mennesker har en kjærlighetstank og det er kjæresten sitt ansvar å holde den andre sin tank full. Alle mennesker har et kjærlighetsspråk som de kalte det: Anerkjennende ord, Tid for hverandre, Tjenester, Gaver og Fysisk nærhet. Oppgaven er da å finne ut hva som er ditt kjærlighetsspråk. Alle trener jo litt av alle fem, men det er spesielt en av tingene som gjør det ekstra glad. Så hvis samboeren din har Anerkjennende ord som sitt kjærlighetsspråk er det ekstra viktig at du roser han mye og ikke er spydig slik at "tanken" hans forblir full. Klarer man det vil han være mer tålmodig, glad o.sv og hverdagene blir bedre.

Dette ble litt rotete, men håper dere forstår hva jeg mener.

Skrevet

Vi har også vært med på det.Det gikk over to kvelder her hos oss, men gikk på det samme som "nsse@nøff" sier.Vi er kjempeglade for at vi ble med.Ikke noe å grue seg for!

Skrevet

Det høres veldig nyttig ut! Kan man ta med babyen, eller hvordan gjorde dere med babyen mens kurset varte?

Skrevet

Jenta vår var åtte måneder når vi var på kurset så hun ble lagt før vi dro og så var mormor her mens vi var på kurset. Vi kunne ikke ta med barn, men jeg vet det er noen steder det går ann hvis barnet er veldig liten og trenger pupp ofte....

Skrevet

Samboern min har et barn fra før, så da får vi kanskje ikke melde oss på?? Dette er mitt første, mens det er hans andre

Skrevet

Det er jo bare å ringe å høre. På kurset vårt var det to par med flere barn, men minste var under ett år. Åpnet kurset for par med flere barn fordi det var så få påmeldte.

Skrevet

Det vi var på varte en hel dag, fra 10-17. Ingen barn var med, de ordnet med barnevakt hvis man trengte. Det var egentlig genialt å ikke ha med barn, det tror jeg bare hadde tatt bort fokus.

Det var et greit kurs, og hvis man kan få med seg EN ting derfra som hjelper i hverdagen og til syvende og sist ikke går fra hverandre om 3 år, så er det en god investering av tiden.

Med en liten baby i huset blir det fort lite tid til å prate om "oss" og derfor var denne stunden med tid uten barn en god anledning til å prate om ting som man ikke har satt av tid til på en stund... Det var kjekt!

Håper alle som får tilbudet går, det som er synd er nok at de som trenger det mest ikke går... (kjenner to par som slo det fort fra seg med "sånt trenger ikke vi!"... og disse parene trenger det MYE MER enn meg og mannen min...).

Skrevet

Det er for alle som får sitt første barn sammen, så dere bør få tilbudet siden det er ditt første. Spiller ingen rolle om han har barn fra før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...