Gå til innhold

jente eller gutt??


trønder ¨med jente på 2år¨

Anbefalte innlegg

det sies at hvis du er mye kvalm, og at hjerterytmen er høy, er det ei jente, og omvendt en gutt...

har det stemt til noen av dere?? det gjorde det til meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke på meg - Tobias hadde høy hjerterytme og jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme...så kvalmen kunne nok ikke blitt verre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kvalme er individuelt. Men hjerterytmen har mer betydning. 2 svangerskap med hjertefrekvens på 140-160: Jenter :-) Sies at med puls120-140 ligger det an til gutt. Bare 4+5 nå, men har veeeldig på følelse av at det er gutt denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

både jeg og samboer har på følelsen at det er en gutt, er bare 6+2 nå, men jeg har den følelsen av at jeg bare VET at det er en gutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt veldig mye forskjellig i forhold til det å være kvalm. Noen blir aldri kvalme. Noen er kvalm med jenter, men ikke gutter. Hos andre motsatt. Noen er kvalme uansett. Det siste jeg fikk høre er at far kan ha noe å si. Altså man bli kvalm med en far (uansett kjønn), men om man får barn med en annen så trenger man ikke bli syk.... Man er på en måte "allergisk" mot mannen sine gener.. Ikke vet jeg, men de lærde strides vel :o) Var lite kvalm forrige gang, og håper jeg slipper det neste gang også. Kjenner ei som var i storform 1.svangerskap. I andre svangerskap ble hun nesten innlagt pga av kvalme og oppkast. Ikke født riktig enda, spent på om kjønnet er det samme, for det er iallefall samme far...

 

Hjerterytmen er det også så som så med har jeg hørt. Ingen som kan si noe 100% sikkert ut fra den, men sjansen er vel større for at det er jente om den er høy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det blir spennende å se... kan jo hende magefølelsen forandrer seg etter hvert også da... ikke så godt å se, men er jo heller ikke så nøye med hvilke kjønn det blir...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mam og søs var ikke kvalme i sine svangerskap og de har bare fått jenter. jeg har vært så kvalm at jeg er sikker på det blir en gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertefrekvensen kan jo variere litt for hver gang, siden noen ganger er man mer stresset. Men med datteren min lå pulsen hennes jevnt over veldig høyt. Hun var også veldig aktiv i magen hele tiden. 'Sunn og frisk jente! Fikk høre av legen idag at det var kjempe bra å være kvalm. Da vet man at babyen har det bra og er frisk! Får trøste oss med det;) Kvalme kan variere mye, tror ikke det har med kjønn å gjøre. Mamma har tre jenter og aldri vært kvalm en dag...Aner ikke hva jeg får denne gang. Sist hadde jeg veldig følelse på jente. Men kanskje fordi jeg ønsket meg jente så mye, og hadde allerede navn før unnfangelsen (som ikke var planlagt...hehe;). Valgte navn når jeg var 15 år...hihi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...