Gjest Skrevet 22. november 2006 #2 Skrevet 22. november 2006 De sier så... Jeg spiser no det..Alt med måte sier no jeg da...
1jente+1spire Skrevet 22. november 2006 #3 Skrevet 22. november 2006 Hei.. Du kan spise alle typer kjøtt men du må passe på at det er gjennom steikt eller kokt, og det er ikke spekemat, det er rått, du bør unngå å spise dette fordi det innholder skadelige bakterier og parasitter som kan gi det infeksjon og kan skader barnet. Men det er litt kjipt, for spekemat er gudd=)
Gjest Skrevet 22. november 2006 #4 Skrevet 22. november 2006 Jo, du kan spise det om du fryser det ned først... Jeg gjør ikke det men... Fordi ALLE gildes produkter er fryst ned på forhånd, før de selges i butikkene. Så spekematen deres er ufarlig. Er jo den E-coli bakterien da.. Men den er vel så å si borte nå... Men du må velge selv hvem du vil tro på. Gilde eller fullt av hysteriske bedrevitende gravide hormonbomber på nettet....
Gjest Skrevet 22. november 2006 #5 Skrevet 22. november 2006 De sier så men jeg spiser det jeg har lyst på jeg. Min jordmor sier det er ok. Hun syntes det er litt vel mye hysteri rundt det ene etter det andre
Gjest Skrevet 22. november 2006 #6 Skrevet 22. november 2006 Eller du kan følge de rådene som står på matportalen.no en side som er der for å beskytte bl.a hysteriske bedrevitende gravide hormonbomber på nettet.... og deres kommende små
Gjest Skrevet 22. november 2006 #7 Skrevet 22. november 2006 Det sier min også... Hva med før i tiden da de BARE spiste speket, røkt kjøtt? De fødte unger da også.. VAr sikkert en del dødfødsler, men tror ikke det bare var pga maten ass..
~ms_freia~ Skrevet 22. november 2006 #8 Skrevet 22. november 2006 Æ for min del, e bare nøye me å vask bort bakteria under rennende vann, spis akkurat dt som passa mæ, ha aldri hørt om noen som ha blitt dårli etter å ha spist enten spekemat, laks eller reke...så æ gjær sånn som æ vil, bare litt mer nøye på om matn e rein og fersk
Maia2007 Skrevet 22. november 2006 #9 Skrevet 22. november 2006 Les på Mattilsynet sine sider! Der står det en grei oversikt over hva man bør unngå av mat. Det er ikke mye - les og lær! Jeg fikk også en grei brosjyre om ernæring på min første svangerskapskontroll. Helt sikkert lurt å ikke være hysterisk. Det er sikkert mer skadelig å spise snop med masse kunstige farge- og smaksstoffer enn å spise litt spekemat. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå