Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #1 Skrevet 22. november 2006 Vil bare si at det sikkert kommer til å ordne seg! Uten skrik og hyl:) Har selv en gutt som absolutt ikke ville sove i senga si og vi måtte bysse og bære og amme i søvn hver kveld. "Alle" sa at det var SÅ viktig at han lærte å sovne selv i sin egen seng og at det ikke gjorde noe om han gråt litt. Men jeg/vi stolte på magefølelsen og puppet i søvn og delvis samsov første halvåret. Begynte med skikkelige kveldsrutiner da tassen var 6-7mnd og da var det plutselig veldig greit å få ham til å sovne uten pupp og i senga si. Tror rett og slett ikke han var moden nok til det tidligere.
så var vi 4 Skrevet 22. november 2006 #2 Skrevet 22. november 2006 enig enig enig. Magenfølelsen er en fin ting å ta hensyn til
BBMogbolla Skrevet 22. november 2006 #5 Skrevet 22. november 2006 Takk for fint innlegg.. tror bebiene må føle seg trygge jeg.. dettte edr viktig.. samsoving of bæring føre til dettte.. det er vår erfaring!!
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 22. november 2006 #6 Skrevet 22. november 2006 Flott å vite ) vi samsover og snuppa ammes i søvn hver kveld så og si. hun er 10 uker nå. i begynnelsen syns jeg det var en stor sorg at hun ikke ville sove i vugga si, men nå koser vi oss,, har stor seng og det er arti å våkne med en fot i magen eller ei hånd i øyet ! rutiner tar vi når hun blir 4-5-6 mnd ;o)
Prinsemammaen Skrevet 22. november 2006 #7 Skrevet 22. november 2006 Er HELT enig med deg, så signerer på denne jeg også!! :-)
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 22. november 2006 #8 Skrevet 22. november 2006 Oijj, det høres flott ut :-)
minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 22. november 2006 #9 Skrevet 22. november 2006 helt enig med deg. snakker kunn for meg selv men jeg har tid til å bruke en god stund til å få henne til å sove. haster ikke noen vei, hun koser seg og det gjør jeg også... går seg til av seg selv tenker jeg. hun har vært en kosebaby siden dag en og man får vel nyte det. snufs om en del år så er det vel ikke så populært at jeg ligger å snuser henne i håret og stryker henne på kinnet....
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #10 Skrevet 22. november 2006 Jeg stressa en stund med å få ham til å sove på kveldene da han var 2-3 måneder, men da jeg til slutt "ga opp" og gikk over til å kose og bysse og puppe og ligge inntil ham sånn som han ville ble kveldene mye roligere og hyggeligere. Det er jo bare snakk om en kort periode uansett og da er det bedre å nyte den. Det skal man ikke glemme! Jeg synes det er mye fokus på strenge leggeregimer for små babyer. Forsåvidt viktig med rutiner om kvelden, men for vår del ble alt det mye enklere etter at poden rundet halvåret. Tror ikke man skal stresse med det for tidlig. HI
Videlivi Skrevet 22. november 2006 #11 Skrevet 22. november 2006 vesla her er tre uker, og vi må holde henne inntil oss, sittende til hun sovner. Syns det er veldig slitsomt etter ndel timer. Det hjelper heller ikke å amme/ mate henne, eller vugge henne. Legger vi oss sammen henne, hyler hun, da det ikke er "riktig" Jeg syns dette er veldig slitsomt, men all ære til dere som har tolmodighet til det! Jeg gleder meg bare til hun blir større, og at rutinene kommer, for å gå å bysse henne i søvn til mellom 3 og 12 timer orker jeg ikke i lengden. ( hun bråvåkner og hyler hvis hun merker at hun sovner, eller at vi legger henne fra oss for tidlig...)
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #12 Skrevet 22. november 2006 Tror nok dette er noe du bare må ha tålmodighet til! De første ukene ER slitsomme og babyen trenger deg døgnet rundt. Tror de færeste må bysse i 12 timer hver dag, med mindre ungen har kolikk eller noe. Men mange småttinger er urolige og klengete/kosete om kvelden og det kan jo være slitsomt til tider. Det tror jeg man bare må leve med og det jeg ville si med innlegget mitt var mest at det går seg til. Det blir lettere etterhvert. Og uten at man trenger å ty til skrikekurer eller presse ungen til noe den ikke vil. Da jeg var midt oppi det selv (nå er tassen 10mnd) fikk jeg ofte høre at jeg gjorde meg selv en bjørnetjenesete ved å bysse og amme i søvn osv. At det kom til å bli SÅ vanskelig med skikkelige leggerutiner senere. Reneste skremselspropagandaen! I vårt tilfelle har det vist seg at alt gikk seg til etterhvert. Og jeg tror mange har godt av å senke skuldrene og stresse ned og tenke at nå er babyen bitteliten og trenger meg, om noen måneder ordner alt seg. HI
pusejenta Skrevet 22. november 2006 #13 Skrevet 22. november 2006 Hei. Dette innlegget (med alle svarene) var bare sååå beroligende å lese... Godt å vite at det ikke bare er meg som sliter med å få jenta mi til å sovne i sin egen seng på kvelden. Hun er nå 1,5uke gammel, og alle har fortalt meg hvor viktig det er at hun sover i sin egen seng "fra starten av"... Og hva når hun ikke vil dette da?? Hun gråter og gråter, og pappa´n skal på jobb tidlig dagen etter... Har funnet ut at jeg bruker heller en time ekstra på å amme henne på kvelden, for så å ta henne med oppi senga vår eller legge henne i vogna (hun har blitt glad i å ligge i vogna også). Må legge til at hun er mest kosete og våken på kvelden og gjerne litt utover natta..
pusejenta Skrevet 22. november 2006 #14 Skrevet 22. november 2006 Måtte visst endre nicket mitt litt nå ja... )
Muffinsmamma Skrevet 22. november 2006 #15 Skrevet 22. november 2006 Vel, jeg ønsker heller ikke å stresse med noe. Men etter 6 mnd og aldri ha sovet mer enn 3 timer i strekk begynner jeg å bli ganske desperat. Her blir det skrikemetode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå