Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #1 Skrevet 22. november 2006 kan dere som er i uke 30 skrive inn vekt? har selv gått opp 4kg, tynn i utgangspunktet selv, har spist akkurat hva jeg har lyst på. er det flere enn meg som strever med å gå opp?
♥ FrøkenFryd på tjukken Skrevet 22. november 2006 #2 Skrevet 22. november 2006 Hei! Jeg er uke 29, men er 30 uker i morgen så... Jeg har gått opp 6 kg. Ganske fornøyd med det! Men regner med at kiloene kommer fortere nå Hva er sf målet ditt nå? Jeg var hos legen i dag og da var det 26 cm.
mams74 Skrevet 22. november 2006 #3 Skrevet 22. november 2006 Ja, er også bekymret for manglende vekøkning, se innegg ovenfor. Er i uke 38 og har totlt gått opp 10 kg. Spiser og spiser.
♥ FrøkenFryd på tjukken Skrevet 22. november 2006 #4 Skrevet 22. november 2006 hva sier legen eller jordmor om det da? Er det ikke 12-15 kg som er det "beste" å legge på seg..
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #5 Skrevet 22. november 2006 Jeg er i uke 30 å har gått opp ca 11. kg... Sitter hjemme med bekkenløsning da, men det er vel ikke noen unnskyldning... Skammer meg sånn at jeg tror jeg må være anonym... Huff...
mams74 Skrevet 22. november 2006 #6 Skrevet 22. november 2006 Jordmor veier meg ikke - sjekker bare at magen vokser, så da regner jeg med at baby tar det den trenger. Kan selvfølgelig be om å bli veid, men har ikke tenkt så mye på det der og da. Skal spørre neste gang. Mye å bekymre seg for gitt...
frk. K Skrevet 22. november 2006 #7 Skrevet 22. november 2006 Har lagt på meg 5 kg i uke 30. Jordmor syntes det var helt ok. Er glad jeg ikke har lagt på meg mer. Babyen tar det den trenger, så det er jeg som ikke legger på meg. Bra det!
SpongeBob Skrevet 22. november 2006 #8 Skrevet 22. november 2006 Jeg er i uke 32 nå og har vel gått opp 8-10 kg, men nå flater det ut. Lite økning siste 6 uker. Synes det er for dumt å være for opptatt av såpass normal vektøkning, er som jeg har sagt gjentatte ganger mer opptatt av å gå opp _nok_ til å ha noe å gå på etterpå. Alle er jo forskjellige!!!!!!
Sognerosa Skrevet 22. november 2006 #9 Skrevet 22. november 2006 Jeg er 29+5 i dag. Jeg var dårlig i starten av svangerskapet og gikk ned 8 kilo. Har enda ikke nådd den vekten jeg var før jeg ble gravid, men jeg nærmer meg... I mitt forige svangerskap la jeg på meg 10 kilo.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #10 Skrevet 22. november 2006 ligger på rødstripa, har gjort det hele veien HI
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #11 Skrevet 22. november 2006 har forresten bmi på 18 fra før. men ungen tar jo det en trenger. og aktivitet er det masse av. HI
Gjest Skrevet 22. november 2006 #12 Skrevet 22. november 2006 Blir litt sjokkert over de som har gått opp 8-10 kilo og er så flau av det at de skriver under med anonym!!!!!! Hvor mye man legger på seg er helt individuelt, og finnes ikke noe fasti svar på det!!! Jeg er i uke 30 selv, og har til nå gått opp ca 12 kilo. Jordmor sa at det er helt fint, og BMI er også fin. Har ikke lagt på meg noe nå på et par uker, så jeg rekner med at man legger på seg i rykk og napp, både vi og babyen.
meg & lille jenta mi Skrevet 22. november 2006 #13 Skrevet 22. november 2006 Hei, hei... Jeg har akkurat kommet inn hit, er i uke 29 og gått opp 11 kg!!! Jordmora mi sa de veier oss for å se om vi har mye vann i kroppen. Så babyen tar det den trenger uansatt. Hvis babyen får for lite næring tar den næring fra deg på andre måter, f. eks fra en tann. Du vil bli slapp og syk før babyen lider noen nød. Ja, altså, jeg har gått opp 11 kg, ser ut til her å være ganske mye siden jeg heller ikke har mye vann i kroppen, men jordmor syns ikke det var for mye =)
Gjest Skrevet 22. november 2006 #14 Skrevet 22. november 2006 Jeg er ca 30 uker på vei med nr 3. er 173 høy, og veide 68 kilo før jeg ble gravid. Nå veier jeg 72,4... De 68 kiloene jeg veide fra før, inneholder 5 kilo overskudds"fett" fra en rolig periode grunnet operasjon siste året. Så det ser ut som om jeg har stått stille siste måneden. Barnet vokser og har det bra, og jeg er aktiv, derfor "går jeg ned overskuddet" fra sykdomsperioden min i fjor. Så å BARE nevne at jeg har gått opp 4,4 kilo på 30 uker føler jeg blir litt feil..
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 22. november 2006 #15 Skrevet 22. november 2006 Jeg er fornøyd så lenge jeg ikke går opp 25-40 kilo jeg Gjennomsnittlig er vel ca 15? Har jo ingenting å si om ungen har det bra bra. Er vekta etterpå man skal bekymre seg for tror jeg
Piruett Skrevet 22. november 2006 #16 Skrevet 22. november 2006 Godt poeng *PetuniA*! Jeg er ca 30 uker nå og har lagt på meg 7 kg. Synes det er lite jeg. Men hva som er mye/lite er jo helt uinteressant før ETTER at man har født egentlig. Det er da man ser hvor mye man har gått i plusskilo de siste 9 mnd. Men det er jo interessant å følge med ) Det er jo ikke ofte i livet man ser pila på vekta gå så raskt og jevnt 'feil' vei....
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #17 Skrevet 22. november 2006 Er 28+3, og har gått opp ca. 6 kilo, sf-målet er nesten akkurat på linja, så godt innenfor normalområdet. Synes ikke vekta har så mye å si egentlig. Leste at de som går opp under 6 kilo i svangerskapet har gått ned i seg selv, og de som har lagt på seg over 14 kilo har gått opp i seg selv. Men så er det jo dette med vann i kroppen også!
mamman til M&M Skrevet 22. november 2006 #18 Skrevet 22. november 2006 hei.. jeg er i uke 29...er 1,60 høy og veier 58 kg...gått på 8 kg...
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 22. november 2006 #19 Skrevet 22. november 2006 Hadde da jeg var 31+2 kun gått opp 0,9 kg... Gikk nok en del ned i begynnelsen, for kastet opp til langt uti femte mnd. Spiser det jeg selv vil, og tror nok kiloene kommer nå. Jeg er annengangs og hadde det ganske lignende sist, så bekymrer meg ikke. Gikk opp totalt 8 kg i forrige svangerskap.
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 22. november 2006 #20 Skrevet 22. november 2006 SF-målet mitt ligger forresten litt over det skraverte feltet )
1 liten prinsesse i ovnen Skrevet 22. november 2006 #21 Skrevet 22. november 2006 er uke 30, og gått fra 52 til 58 kilo... har bitteliten mage, virker som at jeg bare har bebi i magen, ikke fostervann og livmor.. men var hos ultrlyd i går og fikk sjekket opp hele pakka.. alt er bare bra med oss to! Noen legger på seg og 25 kilo og tror ikke det kan være bra for bebin, jeg vil ikke føde en overvektig bebi, men heller ikke en uderernært! tror man skal spise når man er sulten og heller passe på at man ikke spiser for fet mat hvis man er veldig sulten HELE tiden!
fått en flott gutt!! Skrevet 22. november 2006 #22 Skrevet 22. november 2006 Jeg er i uke 29 og gått opp 13 kilo =) Er nok en kraftplugg jeg har i magen... heeh! Men synes det er veldig rart at noen bare har gått opp så få kilo og kommet så langt... Vel vel, det renner vel av etter fødselen får jeg håpe
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #23 Skrevet 22. november 2006 Hei! Jeg er i uke 40+2 og har lagt på mg 20kg. Synes de fleste her inne har lagt på seg lite jeg..kroppen tar til seg det den trenger for å gjennomføre ett svangerskap!så sålenge du ikke fråtser,og spiser sundt, så er vekta som kommer bra!(har jeg fått beskjed om) La på mg 30kg.sist(er liten å mager til vanlig)
Gjest Skrevet 22. november 2006 #24 Skrevet 22. november 2006 Nå har jeg gått opp 12 kg (uke 30)...legen var litt sånn "vet det høres ut som mye, men du var jo veldig tynn fra før av". Tror det varierer veldig det der med vekta.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2006 #25 Skrevet 23. november 2006 Hei jeg har gått opp 4,5 kg og er i uke 31. Er ca 1,60 høy og veide 49,5 kg før graviditeten. Har fått beskjed av lege og jordmor om å prøve å legge litt mer på meg, ikke fordi barnet trenger det, men for å ha litt reserver til fødsel og barseltid. Det viktigste er jo uansett at knøttene har det bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå