Gå til innhold

Noen spørsmål fra en som er gravid for første gang


Micca81

Anbefalte innlegg

Jeg er nå over uke 12, og har nesten ikke sagt det til noen ennå. Bare nærmeste familie. Grunnen er rett og slett at jeg er sååå usikker på når jeg hadde siste mens.... Det kan ha vært i slutte av juni eller begynnelsen av august. Synes det er flaut å ikke vite termin...

Flere med meg? Skal på UL 21. des.

Jeg har også allerede nå begynt å grue meg litt til fødsel. Sett og hørt så mye, noen som kan gi noen trøstende ord?

Jeg har ikke begynt å få mage enda, så det synes ikke, når kommer den og når bør jeg fortelle det på jobben? Har INGEN plager, bare trett til tider.

Ellesr gleder jeg meg masse over å være gravid. Helt spesiell følelese:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer til deg da :)

Du får fastsatt terminen din på UL, får holde ut til det :) Ikke flaut det vel, bare si sånn midt i mellom hvis noen spør :)

 

Du må ikke tro på alle skrekkhistoriene om fødsel du hører, husk at enhver fødsel er unik, og du kommer til å oppleve den helt på din egen måte. Jeg har hatt to helt ukompliserte fødsler, og gruer meg ikke til å gjøre det igjen. Visst er det vondt, men det går over! Og når du er midt oppi det vet du bare at du må gjøre jobben.

Jeg tenker minst mulig på det, jeg vet at den må ut, så jeg tar det når det kommer.

 

Veldig forskjellig når magen kommer også. Jeg får sent mage, ei venninne får tidlig.

Vær glad du ikke har plager, jeg er kvalm døgnet rundt... Puh...

 

Lykke til! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøstende ord ang. fødsel:

De aller fleste fødslene går alldeles fint, det er bare ikke alle de greie fødslene folk forteller historier om. Har de ei tante som hadde en hard fødsel snakker de heller om den ene, enn om de hundre greie fødslene de har hørt om! Det vil helst gå bra!

 

Lykke til med svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...