Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #1 Skrevet 22. november 2006 Gullet på litt over året får pupp om morgenen. Setter grense tidligst 0530 (hun sovner igjen etterpå). I natt så voknet hun 0410 og var klar for pupp. Jeg skulle være sterk og ikke gi, vi har jo tross alt sluttet med nattamming for lenge siden. Men gullet var sterkere. Hun sutret (ikke gråt) helt til klokken ble 0515 og hun kunne få. Så da "vant" hun jo kampen hun da...og neste gang sutrer hun vel enda lenger Begynner på jobb om noen mnd. Bør vi avvenne 06-måltidet også? Når hun skal på barnehage må hun stå opp rundt 0715 tenker jeg..
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #2 Skrevet 22. november 2006 Vil hun ha pupp fordi hun er sulten eller er det bare kosen hun vil ha? Om hun er sulten så er nok det beste å gi et større kveldsmåltid - og kanskje større porsjoner på også de andre måltidene. Men går ut fra at det vel egentlig bare er kosen hun er ute etter i den alderen. Har du prøvd å heller gi henne en flaske vann? Hun kan jo ligge inntill deg, men få vann istedenfor. Hun vil nok protesterer i begynnelsen, men der går fort over. Tror søvnrutinen hennes automatisk vil bli til at hun sover lenger uten melk. Du spør om du bør avvenne 06-måltidet også. Er dette "vanlig" frokost? Min gutt våkner kl.06. Dette var før han begynte i barnehage det klokkeslett han fikk frokost. Nå spiser han i barnehagen kl.07 så frokosten hjemme har vi kuttet ut. Noen dager våkner han tidlig fordi han er sulten (selv om vi gir kvelds senere), han får da en banan eller yoghurt. Men selve frokosten spiser han kl.07. Dette gjør at han også noen ganger sover lenger - han er ikke like sulten kl.06 lenger - bare noen få ganger.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #3 Skrevet 22. november 2006 Tror ikke hun er sulten, hun får masse grøt til kveldsmat. I natt prøvde jeg å gi henne vann. Det må hun få i kopp for hun har aldri tatt flaske. Ligge inntil meg vil hun ikke, da blir hun en makk og skal utforske alt, selv midt på natten (har prøvd:) 06 måltidet er pupp ja. Hun roer seg etter å ha fått puppen og sover videre, gjerne til 09 nå som jeg er hjemme. Kanskje det går seg til etterhvert da. Tusen takk for svar
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #4 Skrevet 22. november 2006 Vi har bevisst prøvd å drøye og drøye morgenmåltidet. Har han våknet for tidlig har jeg satt meg som mål at han skal sovne igjen før jeg kommer med puppen og det har fungert fint. Først hadde vi mål om kl 06, og så har jeg drøyd det til 7. Plutselig sluttet også gullet å sovne ved puppen, så nå har vi morgenpupp først etter bleieskift og påkledning. Gullungen (14 mndr) sover nå mye bedre på morgenen og våkner som oftest ikke før nærmere 8 :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå