Gå til innhold

Blør man alltid litt etter MA?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

eller kan man ha mistet og gå rundt med død spire i magen over lang tid uten å merke det? Man har jo ofte hcg-prod. v/ MA,og mister derfor ikke kvalme og andre symptomer...

ble litt redd når jeg begynte å tenke på det,noen som vet? Vet man kan gå et par uker,så blø litt før det oppdages,men kan man miste uten å blø i det hele tatt????

Fortsetter under...

Jeg har nettopp hatt en MA i uke 13. Det begynte med bare noen blod spor den 18.nov.neste dag hadde jeg 2 små blødninger. Så jeg ringte til legen hvor jeg fikk beskjed om å bare ta det med ro og hvile mye. dette gjorde jeg og blødningene stoppet. Jeg trodde og håpte da at det bare var noe naturlig og ufarlig, men sent på kvelden den 20. fikk jeg sterke smerter i magen og begynte og blø igjen. Jeg dro da på legevakten og ble henvist til kvinneklinikken neste dag. på kk fikk jeg med innvendig ultralyd konstantert at fosteret var dødt. det hadde vært død i rundt tre uker. Så jeg gikk de tre ukene i god tro om at alt var bra. Når jeg har tenkt over det i ettertid forsvant kvalmen omtrent samtidig som fosteret døde. Jeg la også merke til at brystene ikke lengre var ømme da blødningene tok til.

Dette var mitt første svangerskap og min første MA, så jeg har ikke noe erfaring, jeg bare forteller hva jeg opplevde. Hadde jeg visst at jeg mistet kvalmen pga at fosteret var dødt hadde jeg jo funnet det ut tidligere, men det kunne jo også vært helt normalt. Er egentlig litt skummelt å tenke på at en kan gå slik i god tro mens barnet egentlig ikke er mer. Men blødningene kom etterhvert.

Men om du ikke har fått noen blødninger eller noe må du ikke bekymre deg unødvendig. Råder deg til å nyte graviditeten og ikke ta sorgene på forskudd. Lykke til!

Får helt vondt inne i meg av å lese dette. Har opplevd noe av det samme som deg. oppdaget at jeg var gravid i uke 3 og gledet meg stort. i uke 11 på ultralyd var fosteret dødt. Det hadde vært det i over 2 uker. Ganke skumle greier å vite at man har gått i god tro. Jeg også mistet kvalmen min rundt den tiden fosteret må ha dødd. Energien kom også tilbake rundt denne tiden. dette er over 3 mnd siden og jeg blør fortsatt uten at gynekologen finner noe galt. Er dette normalt. Noen som vet?

Ja man kan ha en MA, uten å blø akkurat når det dør..men man vil nok få noe blodutflod når det har gått en stund- for kroppen vil jo ha det døde ut uansett ..bare at det kan ta tid . Mange oppdager det først på ul,men den ville kommet ut av seg sjøl også før eller siden..

Jeg fikk brun utflod først på dagen,og blodslim utover dagen-som gjorde at jeg kontaktet legevakta..Der fikk jeg den skrekkelige beskjeden,den dagen jeg skulle være 17+0..

Neste dag på sykehus fikk jeg vite at han hadde vært død i nesten 4 uker .

Når jeg tenker etter,så mistet jeg det tydeligste symptomet mitt- bekkensmertene- 2,5 uker før dette ble oppdaget. Og var jo blidd så kvikk også,men det trodde jeg var fordi jeg hadde passert de 12 første ukene..

Annonse

Ja uff. er virkelig ikke noe kjekt det der. så utolig kjipt å miste det man gleder seg så mye over.

Men anngående blødningene dine vet jeg ikke. Men jeg fikk beskjed om å ta kontakt med kvinneklinikken igjen dersom jeg blødde lengre enn 28 dager...så 3mnd er jo lenge. men de burde jo finne det om det er noe galt da. Håper det gir seg eller at du finner ut av det!! skjønner du blir litt bekymret. jeg er nå i min 3. dag etter aborten og koagler og slikt kom først i dag. var skikkelig rart da for hadde store smerter i natt og morges, og plutselig sa det bare splosj og så rant det ut store mengder lenge. var som å "tisse" blod. Uff er ikke noe koselig dette. og så går man bare og lurer og undrer på hvordan alt blir framover. om hvor lenge man vil blø og når mensen kommer tilbake. alt er jo nytt, skummelt og uventet. men men...håper vi får det vi vil ha etterhvert alle sammen.

Det er nok sant at ein kan gå ganske lenge uten å merke noko. Eg begynte å få menskramper og smerter i ryggen forrige veke, samt ømme bryst (typiske teikn på mensen). Tenkte først at det var normalt, men då eg begynte å blø (ikkje meir enn litt på papiret) vart eg alvorleg bekymra, og gikk til jordmor fredag morgon (to dagar etter at eg begynte å kjenne noko). Eg blei sendt til ultralyd, og det viste seg at fosteret hadde vore dødt sidan det var 12 veker (skulle ha vore 17 no). Eg har ikkje mera noko før no, men heller ikkje følt meg gravid. Men eg har ikkje tenkt så veldig over det sidan eg ikkje har følt meg gravid i det heile tatt tidligare heller... Har verken vore kvalm eller trøtt sjølv om babyen levde i 12 veker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...