Gå til innhold

Spør her jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ha en sønn på 21 mnd, så hører egentlig i forumet under.. Men tipper dere her kan svare bedre kanskje... 1-2 forumet diskuterer litt når bytte fra sprinkel seng til stor seng... Vi ha liksom planer om å vente et år til kanskje helt vente til han er 3 år - før vi bytter.. Men folk sier at dem måtte bytte for de små klatret over. Vi ha akkurat flyttet sengebunnen helt ned, og det skal veldig mye til før han kommer over... Men kan jo være at han er lav for alderen.. Men mine spm er: når byttet dere fra sprinkel seng til vanlig seng. Og hvor store var ungene deres når dem var 2 år.. Sønnen var 87 cm på 18 mnd kontrollen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt er er 2 år og 2 måneder. >>Han er 91 centimeter.

Han har ennå ikke kommet på at han kan klatre over, og sover fortdsatt i spirnkelseng.

Han kommer til å sove der til han blir nesten 3, så sant han ikke begynner å prøve å klatre ut selv.

Skrevet

Tror jeg har svart på det samme i en slik debatt før, her jeg. Men slik er det altså hos oss: Vi har tvillinggutter på 3 1/2 år, og de sover fortsatt i grindseng! Begge har lenge klart å klatre ut av den, men det gjør da ikke noe. Begge har også fått seg ny, stor seng, men foreløpig liker de den "lille". Syns ikke stor seng haster så veldig, så lenge ting fungerer bra.

Skrevet

Jenta vår er 2 år og 2 mnd og 93-94 cm.

Skiftet til "stor seng med stige når ho var 2 år og det har gått kjempefint. Kjempekry over den nye senga si:-)

Skrevet

vi byttet på 2 årsdagen.ingen vits i å ha det lenger da han klatret ut av den.

Skrevet

Min største var godt over 3 før han flyttet i stor seng. Var 99 cm da han var 3 år.

Han tenkte aldri på å klatre ut av sengen (selv om han er en skikkelig klatremus overalt ellers). Koste seg stort i sengen sin og sov godt.

Da han skulle bli storebror gjorde vi et stort nummer ut av at han fikk ny seng og nye "store" møbler på rommet sitt og det var full klaff.

Ingen protester på at babyen måtte få sprinkelsengen heller :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...