Gå til innhold

Noen av dere som har blitt gravid igjen rett etter en SA/MA?


gullklump

Anbefalte innlegg

hei!

jeg mistet mitt nyrlig og har hørt at man er ekstra fruktbar i perioden etter? er det noen av dere som har opplevd dette? evntuelt hvor lenge etter?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg ble gravid rett etter en sa, tror jeg hadde el 3 uker etter...og ikke 14 dager..håper spiren sitter denne gangen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer så mye da! det var godt å høre! ja håper virkelig det går bra for deg denne gangen,noe det helt sikkert gjør! hvor langt er du på vei nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 7 uker i dag..

skal til legen på mandag, håper å få tidlig ul, grunnet blødninger tidligere, og at jeg ikke kan være helt sikker på hvor langt på vei jeg er.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid med en gang, hadde EL 16 dager etter SA, så det var fort gjort:-) Går nå inn i uke 9, og håper alt går greit denne gangen! Mistet i uke 7. MASSE LYKKE TIL!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heia da jeg hadde ma, annbefalte de meg å vente minimum tre uker, for att alt var på plass etter utskrapning.. og att det var større sjangs for att det skulle sitte neste gang..kroppen skulle få hvile sa de...

men det er jo vanskelig å vente da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - ja skjønner. Men du, det er så mange ulike oppfatninger om hvor lenge man bør vente etter en sa/ma. Da jeg var på Rikshospitalet i fbm med utskrapning etter ma, sa legen som tok i mot meg og bekreftet ma'en på ulratlyd at vi nå burde vente i 3 måneder før vi prøvde igjen, mens legen som tok utskrapningen 1 time senere sa at vi kunne starte igjen med en gang... Confusing? Ja!!! Samme sykehus og leger på samme avdeling - hallo!!? Vi valgte i hvertfall å høre på den siste legen og nå er jeg altså i uke 12, alt vel så langt. Jeg har tro på at kroppen selv avgjør når den er klar. Men det er klart at det ville vært en psykologisk påkjenning om det gikk galt igjen - og jeg tror i grunn det var det legen som anbefalte å vente, tenkte mest på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg ble gravid igjen rett etter tidli SA (uke 6), men den endte med MA i uke 13.

Er nå gravid igjen, og er nok en gang kommet til 13. uke. Gleder meg til denne uka er omme. Da skal jeg nok begynne å slappe av:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vet det, jeg har gitt opp alle leger på sykehus og fast lege, nå går jeg bare til gynnegolog...men jeg tror det er viktig som du sier å lytte til seg selv og kroppen...det er jo tross alt våre kropper som skal gjennom alt dette:..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...