Gå til innhold

Sjeldnere kontroller


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg venter barn nummer to, og fikk vite nå at det er blitt sjeldnere kontroller enn før. Slik at første kontroll iuke 12 skal jeg til fastlegen, så er det ikke noe før ultralyd, og så i uke 24. Det jeg ikke skjønner da, er: Denne gangen har jeg tenkt å gå til både lege og jordmor - vil det si at jeg ikke får truffet jordmor før i uke 24??? Det er jo grusomt lenge til i så fall!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her hvor jeg bor skal jeg til kontroll en gang i mnd sånn ca.

Var på første kontroll hos legen når jeg var 6+4, neste time er jeg 11+4. Deretter skal jeg på ultralyd i u.18 (ca) og der får jeg treffe jordmor.

Vet ikke om jordmor-møtene kommer i tillegg til de mnd. lege-møtene, men jeg synes så langt det virker som jeg får god oppfølging! Har ikke hatt noen problemer heller, så jeg har ikke hatt behov for noe mer enda...

 

Kan du ikke bestille time på helsestasjonen selv da? Si at du synes det er lenge å vente, så tar de deg inn til en prat dersom de har kapasitet til det!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! :(

Men jeg skal prøøøve! å få bestille time hos jordmor før jul, i ca uke 14.. så får vi se ka de sier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for å bare bestille timer slik jeg vil ha dem og satse på at de ikke sier noe ;-)

 

Skal til lege i morgen (uke 12), så blir det vel ordinær UL rundt uke 18-19. Så, for at det skal gå opp tenkte jeg å bestille time til jordmor i uke 20, 28, 34, 37 og 39, og lege i uke 24, 32, 36, 38 og 40. Jeg må ha kontroll hos lege i uke 32 og 36 sidne jeg er rh negativ og jordmor ikke tar den blodprøven som skal tas da. Så håper jeg de ikke protesterer ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...