Gå til innhold

Spiser dere mye snop?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer, drikker dere mye brus og godtri og slikt når dere er gravide? Jeg prøver og holde meg til bare helgene og da kanskje ta 2 sjokoldaer evt litt smågodt.. Drikker ikke brus til vanlig, men nå under gravidt. har jeg fått mer lyst på, men i såfall tar jeg bare et glass en helg inni mellom..

Jormora sa til meg at de som legger på seg utover de 12-15 kg som er vanlig så komemr de til og slite med det resten av livet..:) fikk litt angst da jeg..hehe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke spist noe sjokolade jeg da, det orker jeg ikke (helt utrolig), men har hele tiden lyst på noe med smak, gjerne noe salt, potetgull, popcorn osv. Og er jo sulten så å si hele tiden da. Har redusert brusdrikkingen litt, men det blir vel fremdeles for mye. Drikker mye lightbrus, men det er vel ikke bedre enn noe annet sikkert. Sier til meg selv at etter jul er det STOPP på all fy-mat og fy-drikke. La på meg 11 kg i første svangerskap, vil veldig gjerne at det ikke blir noe mer denne gangen, men....

Skrevet

Drikker kun brus og spiser "god" mat i helgene. Jordmora di kan ikke si at alle som legger på seg over 15 kg sliter med det resten av livet, for det er veldig mange som legger på seg veldig mye og er like tynne få måneder etter fødselen:)

Skrevet

Hehe...e jo litt kraftig fra før, så samboern har innført snop kun på lørdag/søndag, ikkje bare han som ville det, sa jo fra æ og, så no går æ å gleda mæ fram te lørdagan:) og da går det mye i potetgull me ost&løk, sour cream & onion, paprika, cheez doodles, popcorn, tortillas me ost:) orka ikkje sjokolade, men tyrkisk pepper, saltsild, ifa, doc, og sånn det går ned på høykant:p

brus e pepsi max, drikk kanskje litt mye av dt, men drekk desto meir vann i tillegg, har så veldi godt vann her:)

Skrevet

Jeg for min del orker ikke tanken på snop. Ble kvalm bare jeg leste om det her.. Så jeg klarer å avstå fra det. Men det håper jeg gir seg litt da..

- Jeg har drukket litt cola når jeg har vært ekstremt kvalm, for å få opp blodsukkeret igjen, og det har hjulpet, Men jeg klarer ikke mer enn et par glass så er jeg kvalm av sukkeret.. Sukk, ingen lindring, og jeg er kommet til uke 18!!!

- Men jeg er ekstremt glad i sterk mat! DET vil jeg gjerne ha masser og lasser av.. Så det er nok der jeg får min pica...

Ellers har jeg funnet ut at sukerfri lakris er godt, den til extra kommer også som drops.. Det er fantastisk som lørdaggodteri. Prøv da vel!

Skrevet

Jeg levde på sjokolade og chips i 1. tri, men nå i 2. tri har lysten forsvunnet! Heldigvis. Nå kan jeg fint ha sjokolade i skapet uten at jeg MÅ spise det opp. Men koser meg litt i helgene, da.

I starten var jeg redd jeg skulle bli kjempestor, men nå orker jeg å trene og spise normalt igjen, så det ser ut som det kommer til å gå bra. Puh.... ;-)

Synes jordmora di var litt vel drastisk i sin uttalelse...

Skrevet

Det trenger du ikke å bry deg om! Sist jeg var gravid la jeg på meg 27 kg og raste styggfort ned i vekt igjen! Jeg spiser til tider veldig mye snop og er "Cocaholiker" i tillegg!

Evnen til å slite med vekten er genetisk og er du ikke overvektig fra før så trenger du ikke være redd for å bli det heller!

Uansett, ALT MED MÅTE! ;)

Kos deg med snopet og brusen, men pass for all del godt på tennene dine! ;)

Skrevet

Hehe, og her sitter jeg med hånda langt nedi godteboksen!!! Fikk den fort opp nå! Må tenke på tennene, og ja..............!

:-)

Skrevet

Huff, skulle ønske jeg kunne svare nei på det spørsmålet der. Men jeg synes jeg spiser veldig mye godis om dagen. Nå skal det sies at jeg neste aldri rører godis til vanlig, og ikke drikker brus. Men jeg har hatt veldig søtsug i graviditeten, så jeg må inrømme at jeg spiser nok litt godteri ihvertfall to-tre ganger i uka nå. Sikkert ikke alle som synes at det høres veldig mye ut, men jeg er ikke vant med å spise slikt.

Skrevet

jeg venter mest sannsynlig jente, ifølge ul. og jeg er sjokoman... men hvis jeg ikke kjøper det går det i sjokomelk og lignende, men har hørt at de som venter jente er glad i søtsaker.

Skrevet

Jeg spiser ikke så mye i ukedagene, prøver å tenke over hva jeg putter i munnen, men noen dager må jeg bare!! Har lagt på meg 10 kg til nå og er i 28 svangerskapsuke.

Men før drakk jeg bare lett brus og det har jeg byttet ut med vanlig brus. Men det går endel i vann også, men brus nesten hver dag og det er så usunt:-(

Har ikke lyst å legge på meg så enormt mye utover det som er vanlig da.

Dette er ikke lett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...