Gjest Skrevet 22. november 2006 #26 Skrevet 22. november 2006 Før julstiden er en herlig tid ja.... Vi pynter ca midt av desember... Juletreet komme ropp 23 des... Kaker osv bakes i løpet av desember. Min mamma lager alltid kromkaker til oss. Hun var her i helgen og vi fikk en enrom kakeboks full av deilige kromkaker (snill som hun er) Nå er det bare å vente på snøen... Den håpe rjeg virkelig kommer til jul ;o)) Har dere snø der dere bor???
selfangerkjerringa Skrevet 22. november 2006 Forfatter #27 Skrevet 22. november 2006 Stinemor: jeg har også relativt nytt magebilde liggende ute nå sponge: hva med å gjøre som vi har tradisjon med ang. juletre? Pynte sent på lillejulaften-kvelden, så LT våkner til pynta tre på julaften? Selv omd ere har britisk jul så blir nok julaften travel nok om ikke treet skal pyntes også... vi skal nå ha vår tredje jul med plast-tre, og er storfornøyde! Treet er tykt, flott og vakkert, og det er en drøm å sette opp, pynte og ta ned Ciro sitt ble for puslete, men av alle ting var det claes olson som hadde "vårt" tre!
SpongeBob Skrevet 22. november 2006 #28 Skrevet 22. november 2006 Greit, hvis du kan ha plast-tre, så kan jeg. *sjekke COs nettbutikk*
SpongeBob Skrevet 22. november 2006 #29 Skrevet 22. november 2006 Og der var _det_ bestilt. Greit med alt som kan krysses av på shoppinglisten;-)
Hanne og jentungen Skrevet 22. november 2006 #30 Skrevet 22. november 2006 Stinemor: du virker jo ikke som om du stresser i det hele tatt:) Viss du er en ’eldre’ førstegangsfødende så er jeg det også, og det er bare sprøyt, hehe. Syns det er tullete av en lege å trekke konklusjonen at du stresser utfra et kort møte på føden. Ka-ping: Hos meg kommer ikke nisser og engler opp i det hele tatt, men lysene kommer nok opp i begynnelsen av desember. Har ingen tradisjoner i heimen på når det skal opp, bare at det skal ned 1. januar. Har bare tenkt å pynte med røde lys, noen røde brikker og løpere og muligens en nisse i trappen:) Angående juletre i plast: Ikke her i huset gitt. Halve pynten er jo juletreet med lukten og barnålene som må støvsuges:) Vi pynter det ikke før siste uka før jul, og så hives det ut 1. januar sammen med resten av pynten.
SpongeBob Skrevet 22. november 2006 #31 Skrevet 22. november 2006 Lite nisser og engler hos oss også, men mye "juleting" likevel. Litt usikker på om det blir rødt eller blått i år, selv om BoBedre fortalte meg at det er _sort_ jul som er in i år. Så moderne blir jeg nok aldri...
Hanne og jentungen Skrevet 22. november 2006 #32 Skrevet 22. november 2006 Sort jul? Nei takk. Her blir det nok rødt, men ikke for alle penga. Røde kubbelys blir det maaange av, det liker vi. Så supplerer jeg nok med noen røde løpere, og det er det.
3 rosa og en blå Skrevet 22. november 2006 #33 Skrevet 22. november 2006 hei alle sammen! ka-ping: hva har skjedd med vims?? jeg har ikke vært å lest her inne i det siste så jeg har ikke fått med hva som skjer med henne. jeg trodde at hun var hjemme nå og kosa seg med jenta. men jeg håper at det går bra med henne nå . klemmer til henne.. ellers med meg så går det bare bra var på ny ul nå på mandag og gutten holder seg på sin vekst kurve, men han er jo liten forhold til normalen. så lenge han vokser og har det bra inne i magen min så gjør dem ikke noe ennå og jeg skal på ny kontroll om 14 dager. så de vil jeg skal gå til kontroll på sykehuset frem til fødselen og ikke hos legen så jeg føler at de tar alt på alvor nå. han lå nå med hodet ned på ul, men jeg kjenner at han har flyttet seg igjen nå det er vel god plass inne i magen min ennå så jeg får se hvordan han ligger neste gang på ul.
SpongeBob Skrevet 22. november 2006 #34 Skrevet 22. november 2006 Hørtes ut som et fornuftig ambisjonsnivå, terminen din tatt i betraktning;) ka-ping og Stinemor - så flotte magebilder!!!!!! Dere ser jo bare kjempeflotte ut!
Hanne og jentungen Skrevet 22. november 2006 #35 Skrevet 22. november 2006 Det kan forresten hende min mor pynter litt mer, men heller ikke hun er særlig manisk i dette med julepynt. Heldigvis:)
SpongeBob Skrevet 22. november 2006 #36 Skrevet 22. november 2006 Min mor har lykkelig overlatt det til meg de siste 20 årene... Bortsett fra det ene året min stesøster kom hjem fra USA med eskevis med julepynt og tok hele huset første uke i desember - vi hadde en jul i blått og sølv som jeg fremdeles blir svett av å tenke på!
bobby - nr 2 i juli Skrevet 22. november 2006 #37 Skrevet 22. november 2006 Heihei, jenter. Innom en liten tur, håper alt står bra til med dere alle, kynnere og andre svangerskapsplager til tross. Travel dag på jobb i dag, men må skal jeg snart treffe svigerinne som er på kurs i byen, det blir koselig.
selfangerkjerringa Skrevet 22. november 2006 Forfatter #38 Skrevet 22. november 2006 Jeg er nok enig med både sponge og hanne at det ikke blir noe sort jul her i huset nei... Jeg hadde aldri trodd jeg kom til å ha plasttre, men nå blir det faktisk vår tredje jul med dette treet, og vi er storfornøyde. Jeg bruker å ta inn litt granbar og legge på et skap, samt ha en liten dekorasjon med granbar. Dermed får jeg lukta inn. Jeg syns det er deilig å slippe alle insektene og barnålene og peset med å hente/hogge/kjøpe treet, samt hogge det opp igjen etterpå. Gleder meg masse til å pynte Prøver å holde det så stilrent som mulig, så det blir ikke noe hysterisk julehus her. Mest fokus er det faktisk på alle lysene, tror nok jeg bruker en formue i levende lys hver julesesong Og så har jeg et par nissehjørner og en benk med engler. Og noen røde løpere. Thats it egentlig.
DiddiDaddi Skrevet 22. november 2006 #39 Skrevet 22. november 2006 Store nett og pc problemer her i huset i dag...forsvant brått tidligere i dag, og først nå synes pcn det er greit å ha meg med igjen ) Flott magebilde ka-ping, du har en utrolig fin gravidmage!
selfangerkjerringa Skrevet 22. november 2006 Forfatter #40 Skrevet 22. november 2006 Tusen takk for skryt, stinemor Den er stor og litt upraktisk må jeg innrømme, men samtidig - veldig gravid! Er jo ganske så fin du også da Hysterisk, eldre førstegangsfødende meg i rævva. Blir så provosert av at det går an å si sånn! Det er jo slike tilbakemeldinger som GJØR en nervøs! Hev deg over det!!!
DiddiDaddi Skrevet 22. november 2006 #41 Skrevet 22. november 2006 Jammen godt å få slike tilbakemeldinger fra deg/dere! En blir jo litt usikker... Var fryktelig lei meg i går kveld og i natt, mest sint på morgenen i dag, og nå må jeg egentlig flire litt...er vel en av få ganger en skal få høre at en er eldre førstegangsfødene! Den ubevisste redselen min for morsrollen pga mitt karrierejag høres jo helt snålt ut...hvilken karriere?!?! Skal til innskrivningssamtale på sykehuset i begynnelsen av desember, skal ta opp denne episoden da, og si at jeg helst ikke vil møte denne legen igjen. Gidder ikke finne meg i alt!
Hanne og jentungen Skrevet 22. november 2006 #42 Skrevet 22. november 2006 Du må absolutt si fra at det er en lege du vil unngå når fødselen starter. Blir det samme som at de sa til meg at det både er lov, allmenn godkjent og vanlig at fødende ber om å få bytte JM fordi kjemien ikke stemmer.
SpongeBob Skrevet 22. november 2006 #43 Skrevet 22. november 2006 Måtte bare inn og se om dere hadde funnet på noe spennende siden jeg stresset av gårde fra jobb. Fikk hentet LT i bhg og kom oss på helsestasjonen og to-årskontroll, han fikk "godkjent" denne gangen også. Litt over på høydekurven, litt under på¨vektkurven - sunn og fin gutt. Satte seg så grundig til motverge a legen ga opp å sjekke ørene, men heldigvis tok han (legen) det pent. Har en skrekkopplevelse på 6-mnd eller noe med en lege som var direkte fornærmet over at jeg ikke hadde 100% kontroll på ungen så han ikke gråt når hun lyttet osv. Og det var _etter_ at jeg hadde bedt dem endre tidspunktet fordi det var midt i midt-på-dagen-luren hans, og hun nektet... I alle fall. Nå er det "Fiffi og Blomsterbarna" og nybadet gutt i tigerguttpysj - roen senker seg i Casa Sponge!
selfangerkjerringa Skrevet 22. november 2006 Forfatter #44 Skrevet 22. november 2006 Samme opplegget i Casa Ka-ping Dvs her er det klementinspising og barne-tv. Blir en tur i badekaret etterpå tenker jeg. Leggetid her er jo ikke før 1930 - ring barnevernet!
SpongeBob Skrevet 22. november 2006 #45 Skrevet 22. november 2006 Hey, nå som LT faktisk sover til 0630 (bliss...) bør vel leggtiden her også forskyves, har jeg skjønt, men han insisterer så sterkt på en tur i badekaret allerede 17 at jeg ikke orker å diskutere. Så får han heller labbe rundt i pysjen litt lenger! Han har forresten utviklet uttalen av navnet sitt, fra "Limam" til "Lillebum". Av og til er ungen min bare til å spise opp!
*1D* Skrevet 22. november 2006 #46 Skrevet 22. november 2006 Heihei. Jeg har hatt ei tung natt igjen.......sover dårlig med smerter. Og når lillingen i tillegg kaver sånn der inne at jeg våkner av det, så blir det ikke mange timene sammenhengende:( Duste leger kan du få billig av meg altså! "eldre første meg enn hvis vass!" Slike leger skulle fått passet sitt påskrevet!! Jeg har et par ikke så veldig morsomme oppleveleser med dritt-leger fra helvete selv, og alle har vært kjærringer, bokstavlig og overført betydning! Heldigvis er jeg tilbake til min gamle fastlege (gått til han siden jeg var 8 år....). Og selv om han ikke akkurat prater folk i senk eller hiver sykemeldinger og medisiner etter folk, så lytter han, og det er det viktigste! Jeg glemte å snakke med han om videre sm etter den 30/11, men nevnte det for sekretæren hans og vi mener vel egentlig at fra 1/12 så skal jeg sm 100% den siste uka før permisjonen. Jeg kjenner at jeg ikke strekker til lenger og jeg har vonde kynnere på slutten av arbeidsdagen. Og i stede for å forandre den sm jeg har nå, så holder jeg ut en uke til og da har jeg fri til lillingen kommer ut;) Jeg lurer på en ting: Er 4 søndag i advent på julaften i år??? Jeg mener å huske at hvis julaften faller på en søndag så er det også siste søndag i advent, eller tar jeg helt feil?? For hvis ikke så betyr det at vi har første søndag i advent allerede på søndag:)
Hanne og jentungen Skrevet 22. november 2006 #47 Skrevet 22. november 2006 1. søndag i advent er ikke før neste søndag, så ja, julaften blir også 4. søndag i advent.
Hanne og jentungen Skrevet 22. november 2006 #48 Skrevet 22. november 2006 Ikke bra at du ikke er i form forresten. Selv er jeg i upåklagelig form, men får litt dårlig samvittighet når jeg tenker på dere som ikke er det. Irrasjonelt, I know, men likevel. Nå skal jeg opp og bake kake, type gulrot av amerikansk oppskrift. Noen som kommer på besøk?)
*1D* Skrevet 22. november 2006 #49 Skrevet 22. november 2006 Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!! Gulrotkake er best! Jeg er ikke veldig glad i kaker, men gulrotkake er oftest veldig nam! Tar i mot oppskrift med glede;) Skal forresten prøve å huske å sjekke mailen etterpå så jeg kan legge til mailen din på msn`n min:)
Hanne og jentungen Skrevet 22. november 2006 #50 Skrevet 22. november 2006 Men da må jeg vite hvilken e-post jeg skal sende til. *henter oppskrift*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå