Gå til innhold

Twilight Zone, onsdag :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

God morgen, jenter! Eller god formiddag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har oppdatering fra Vims!

Lørdag ble hun overflyttet fra overvåkning til vanlig sengepost, og idag fikk hun beskjed om at hun kanskje får komme hjem til helga! Hun gleder seg stort til å forlate sykehuset :)

Skrevet

Så hyggelig at det går framover! Hvordan går et med lille frøken Bompi? Har møtet med verden etter forholdene gått bra?

Er på jobb (omsider) men lider helt klart av hjernesvinn i dag. Noen gode råd?

Skrevet

God formiddag! Hvordan er formen i dag? Oppe og raser rundt? :-)

Skrevet

Dårlig med rasing her i gården - får vonde kynnere bare av å plukke opp lekene til to-åringen eller gå til barnehagen.

Men igår la jeg sammen første vasken med babyklær! Jeg grein og lo om hverandre... tenk at jeg snart skal bli mamma til en liten baby igjen!!!

Skrevet

Høres ut som om Bompi har det helt fint, vimsemannen har permisjon og tar seg av henne - ble fulltidspappa litt raskere enn planlagt han gitt, hehe :) Heldigvis har de tilgang til pårørenderom vegg i vegg med Vims, og siden hun anbefaler elektriske brystpumper til den store gullmedaljen så virker det jo som om amminga kanskje kan fungere også :)

Skrevet

Er ikke de klærne absurd små? Jeg sto og sorterte i kjelleren for en stund siden og måtte bare flire ved tanken på den lange slampen min i de bittesmå klærne. Tenk at de kan vokse så mye på bare to år?

Skrevet

Så moro!! Hehe.. driver å vasker en maskin med ull til babyen, og ammeinnlegg jeg nå. Blir helt satt ut hver gang jeg legger noe nytt inn i skapet til babyen. :-) Vi fikk beskjed om å begynne å gjøre ting klart, just in case liksom..

Of, høres ikke godt med så mye vonde kynnere. Har mest på kvelden jeg, og de er heldigvis ikke så galne. Verre med modningsriene, de føler jeg skal slite bekkenet i to.. men men.. snaaart over..

Of.. her regner jo snøen bort igjen jo.. neeeii.... !

Skrevet

Godmorgen :o)

Godt å høre at Vims m/familie har det bare fint, skjønner det blir godt å komme seg hjem nå ja!

Her er det ikke så fint...hadde et heller utrivelig møte med en lege på føden i går kveld. Har jo hatt enormt med kynnere hele uken, og i går tok det liksom aldri slutt - det bare kom konstant! Ble ganske sliten, men har jo lært meg å fungere med det nå på et vis. Utpå kvelden oppdaget jeg plutselig at jeg var klissvåt gjennom både truse og bukse, regnet jo med dette var utflod, men har ikke hatt noe av det før, og siden det var helt som vann fulgte jeg litt ekstra med. Da jeg hadde blitt våt x 3, tenkte jeg det var for dumt å ikke snakke med en jordmor på føden, og hun ville selvfølgelig at jeg skulle komme inn til en sjekk.

Veldig koselige jordmødre som alltid! Tok CTG, masse regelmessige sammentrekninger og en helt gærn baby i magen! Hun ville absolutt ikke overvåkes! De var usikker på om det var fostervann eller ikke, spesielt siden jeg hadde så mye sammentrekninger, så de ville gjøre Promtest (eller hva det heter). Da traff jeg legen...hun sjekket livmorhalsen, som fremdeles var lukket og tok testen som viste at det ikke var fostervann. Regnet jo med det, men måtte jo nesten sjekke, må jo ta hensyn til snuppa i magen først og fremst.

Legen mente at siden det ikke var infeksjon som ga meg alle kynnerne, og at jeg heller ikke levde et stressende liv på jobb eller hjemme, var det nok psykisk stress som forårsaket det!!! Hun kalte meg en "eldre" førstegangsfødende som hadde vært opptatt av karriere og alltid hatt kontroll, og at jeg nå hadde en ubevisst redsel for morsrollen...jeg hadde snakket med damen i maks 5 min, og var absolutt ikke noe stresset! Hun sa jeg bare måtte ta kontakt igjen om jeg var i tvil, men etter den "diagnosen" er terskel min for å ta kontakt med føden skyhøy!! Jeg ble ordentlig lei meg...syns kynnerne har vært en pest og en plage, men at det er så verdt det når snuppa kommer. Jeg tror oppriktig at jeg ikke er en stresset person, er selvfølgelig spent, men ikke mer eller mindre enn andre. Ingen andre har nevnt noe sånt før, bare sagt at noen kan ha ekstremt ømtålig livmor som trekker seg sammen for ingenting...føler meg skikkelig stemplet nå!

Huff, ble langt dette...men er litt lei meg i dag... Er jo viktigst at alt er bra med snuppa i magen, men dette var ikke gøy!

Skrevet

Drit i denne tåpelige legedamen! Du vet bedre, stinemor :) Ikke la henne overbevise deg om at du er en "eldre førstegangsfødende" med alt det ifølge henne medfører - du virker overhodet ikke stresset angående det å skulle bli mor, jeg og Sponge er jo ti ganger verre og vi har gjort dette før til og med!!!

Skrevet

ååååå! Blir såååå sinnaaaa stinemor!

Det høres ut som du har truffet på min monsterdoktor her! Hun og driver å spør om psyke og engstelse.. man føler seg jo rimelig teit i knotten da når hun begynner slik. Drit i henne, i går fikk jeg besked på føden at "de kjente til henne, og skulle jammen meg gi beskjed"... tydeligvis at hun jeg treffer op av og til ikke akkurat er ukjent. :-)

Of.. sånn er så drit.. Skjønner deg SÅ godt... akkurat slik føler det, og jeg fikk kjeft når jeg kom i går for å ikke ha ringt før.. men det er jo ikke vår feil at de skremmer oss... ;)

Skrevet

God formiddag!;-)

Her er det som vanlig full kjør, begynner å innse at det kun er 6 arbeidsdager til jeg går ut i permisjon, så det begynner og bli knapt med tid...ikke bare for min del, men kanskje mest for de som i tillegg til sin jobb skal ta over min!

Gleder meg til å ta fram alle de små klærne fra sist og begynne sorteringa der... Rart med det SB hvor fort store de små "trollene" våre har blitt. Nå er jo min allerede 3, men husker godt hvor liten han var...

Skrevet

Hei, Stinemor - jeg skjønner godt at du er litt nedslått etter den beskjeden. Og tro meg - det er derfor jeg ikke vil inn på Nordlandssykehuset igjen - fikk høre noe omtrent tilsvarende da jeg ba om å bli satt i gang tre døgn etter at vannet gikk i stedet for å vente ennå en natt uten søvn eller mat... Men tro meg, det er veldig få av dem som jobber der som er slik - stort sett er folkene der utrolig OK og vil det beste for deg og snuppa. LOVER! Dessuten kan du nekte å ha noe med den legen å gjøre videre - det ville jeg gjort!

Skrevet

Sponge: det er helt uforskammet smått dette vi liksom skal kle på knøttene! Lilletrollet på 2 1/2 bruker str 92 nå, og det er SJU str over babystr! Men samtidig blir jeg litt letta når jeg ser de små klærne, og bilder av nyfødte... MITT barn er liksom bare denne store, selvstendige jenta som prater som en foss og gleder seg til å bli storesøster, det er litt godt å bli påmint innimellom at det vi skal trøkke ut nå er litt mindre :)

Januarbaby07: jeg har modningskynnere, men heldigvis ikke modningsrier. Men de sliter på ja, og når knøttemor borer hodet ned i bekkenet samtidig med modningskynnerne så kjennes det relativt utenkelig at jeg skal gå helt til 8.januar sånn som dette!!!

ps: vi har blå himmel og herlig vinterluft her :) Men kunne godt tenke meg litt snø, i hvert fall til 1.søndag i advent!

Skrevet

Huff, er min toåring veldig stor? Her går det i str 98 allerede, ser ka-pings jente bruker 92? Vel, forresten, han har jo arvet sin mors lange liv (og korte bein), så det har vel noe med proporsjoner å gjøre...

Her er det forresten grå himmel og rimelig mørkt fremdeles, perfekt vær til å _ikke_ se reinflokken på vei til jobb. Gjett om jeg holdt på å kjøre ned både Rudolf og Dancer og Prancer og hva det nå er julenissens reinsdyr heter allesammen...

Skrevet

Så snill dere er jenter!! Det gjorde jammen godt med støtte, fikk helt tårer i øynene :o) Godt å høre det ikke bare var jeg som reagerte på dette...er jo litt hormonell for tiden... God klem til dere alle!

Skrevet

stinemor:

Får full støtte her hvertfall. Prøv å overse dem, som JM sa til meg. Tenk om det skjer noe, da vet en ikke hvem en er mest sinna på etterpå, en selv eller den dumme legen.

Masse støtte og stor klem!

Skrevet

Hei hei...........

Formiddag er det blitt og jeg er hjemme i dag..... Formen har vært elendig de to siste dagene med feber. Var på sjekk på ullevål i går...De ville utelukke svangerskapsforgiftning.....Heldigvis var alt bra og den lille i hundre ;o)

Nå er det bare å lytte til kroppen og ta en dag av gangen ;o)

Alt bra med dere da jenter?????????

Skrevet

Bare forkjølet, jeg, og selv det begynner å komme seg! Men ta det med ro gjør jeg jo uansett, sel vom jeg er på jobb... Er vel sistemann ut i gjengen, så jeg skal etter planen jobbe helt til 22. desember, begynner ikke perm før etter juleferien. Men først er det jo JUL! Jul! JUL! Gleder meg så utrolig, tenk, snart kan jeg begynne å julepynte og bake og kose meg - dette blir bare tidenes beste oppløp til feiringen! Det morsomste er jo egentlig tiden _før_ jul, eller er jeg rar som synes det?

Skrevet

Jeg syns og min gutt er stor... Han ble jo 3 år for en mnd siden , og han bruker 104 i klær nå. Guttene er jo som regel litt større enn jentene i denne alderen. Dattra til venninna mi er 3 mnd eldre enn min sønn, og hun bruker 98, et annet vennepars datter ble 4 i juli, og bruker 104....

Skrevet

Førjulstiden er fantastisk flott :) Men jeg lurer fortsatt på om jeg er omtrent den eneste som venter til etter 20.des med å ta fram julepynten? Jeg begynner 1.søndag i advent med lilla, masse levende lys, stjerne vinduet osv, selvsagt!!! Og hele desember går med til julegavepakking, julekort, baking osv :) Men pynten: nisser, engler, røde duker og røde lys - kommer først fram ca 22.des her i huset. Juletreet pynter jeg og gubben sent på kvelden lillejulaften, så lilletrollet våkner til ferdig pyntet tre og dermed magisk jul på julaften :)

Skrevet

MEN i år kan det jo hende vi må gjøre dette litt tidligere enn vanlig.. hehe... jeg vil helst ha det ornda FØR jeg drar til sykehuset jeg.

Skrevet

Litt lys og slikt havner nok oppe før selve jula, men enig i at nissetøys venter til det blir ordentlig jul. Vi diskuterer forresten juletre for alvor i år, jeg tar meg i å ville ha kunst-tre! Altså plastic fantastic for alle penga! Orker ikke tanken på barnåler og vann og velting og slikt - er det inmari feigt å gå på Ciro og kjøpe noe i grønn plast???

Og ikke minst, siden vi skal ha "britisk" jul - bør treet likevel pyntes lillejulaften, eller bør man vente til julaften formiddag? Da skjer det jo mye annet, mener jeg, og jeg kan liksom ikke se for meg å bruke julaftenkvelden til å pynte tre heller? Noen kloke Twilight-hoder der ute som kan hjelpe meg å se hva som er riktig?

Skrevet

Veldig koselig å begynne å tenke på jul nå, det er så fin stemning i førjulstiden :o) Har allerede spist opp en boks pepperkaker...namnam...og en haug med klementiner! Julegavene er i boks, og har planer om å begynne på julekortene i løpet av dagen...da må det jo være lov å høre litt julemusikk også, virkelig få den rette stemningen!

Ellers har DeLillos 85 konsert her i dag, håper håper å komme meg avgårde. Avhenger litt både av form, og av en venninne som har eksamen - må få henne til å løsrive seg. Elsker DeLillos, må jo på konsert når de er her! Du skal ikke kaste deg på båten da Sponge? :o)

Har forresten lagt ut nytt magebilde i dag. Tatt i går, 33+6...i dag har jeg jammen kommet til 34+0, så fort det har gått! Har fremdeles ikke så stor mage å skryte av, men den vokser ihvertfall! Lurer på om den har sunket litt, det er så mye lettere å puste nå, og sparkene når ikke så høyt opp lengre. Noen som har peiling på å se sånt av bilder?

Skrevet

Ka-ping:

Kan tenke meg det er vondt nok uansett.. :-)

Snuppa her har festa hue allerde, syns det var litt vel tidlig i uke 30 jeg, men både JM og ul sa det så.. får vel bare høre på dem da. Men skjønner feelingen, her føles det som hun enten skal trampe seg gjennom ribbene eller skru seg ut.. :)

Er fint og kalt her nå, men det har regna i to dager. Så all den fine snøen er borte :( på lørdag åpner de julegata her, da kunne det godt kommet en del snø syns jeg.. :-)

Advent ja.. hmm.. jeg har lett etter sånn kalenderlys jeg, men har ikke funnet det enda *snufs* syns det er så koselig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...