Gå til innhold

Den dårlige jordmor-dekningen i tr.heim

Anbefalte innlegg

Skrevet

En blir temmelig oppgitt over de tragiske situasjonen som er her i byen.

Jeg bestilte meg time i august for å være sikker på time, Siden jeg har 2 store unger fra før, måtte jeg vente til uke 24.Jeg har telt dager til jeg skulle få høre hjertelyden på babien, og 2 min før timen så ringer de og avbestiller!!

"Neste ledig time er 15 desember.."

Er helt utrolig at det går an. Husker den gode oppfølgingen jeg fikk med de to andre ungene, men nå får jeg en følelse om at det er ikke så viktig..

Æsj, for en nedtur! :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg..... Det er jo bare 40% jordmordekning i kommunen. Jeg venter nr 4, og vi som er flergangsfødende blir ikke prioritert. Jeg går noen ganger på st.olav pga ekstra oppfølging, men hjelper lite det også. Da er det nye leger og jordmødre hver gang. Men har heldigvis fastlege som virkelig engasjerer seg, så det er egentlig greit for meg.

Ser du skal ha i mars. Jeg skal ha i april. Mine tre som er 6, 8 og 10 er alle født i mars. Klarte å forskyve en mnd denne gangen............

Lykke til.......

Skrevet

Uff,så dumt da.Har time 28 november jeg da,håper de ikke avlyser da også.Fikk så vidt høre hjertelyden hos legen min sist jeg,den 21 okt.Men det var noen dager etter ultralyden,så da var jo alt i orden.Merker at det er mindre legetimer osv. i andre svangerskap ja....

Skrevet

Fikk ordnet meg time til fastlegen min på mandag jeg. :)

Har mest lyst til å kaste jordmora i veggen og glemme timene hos henne....:) Men det blir sikkert så jeg går 15 des uansett. *svelg*

Er jo kjekt med oppfølging selv om jeg har 2 fra før!?

Jeg har februar-barn CaMaCh. På 8 og 10. :)

Klarte å forsyve en mnd jeg også.. Godt er det.. hvis ikke blir det mye bursdagsfeiring tett i tett..

Skrevet

Ja,ja, her har alle i familien bursdag i februar og mars.Først tvillingene,så jeg.Så pappaen og "lillegutt" i mars.Puuuhh,litt pes det ja...

Skrevet

Må innrømme at lommeboka skriker litt i mars. Regninger er det også nok av i den mnd......

Så du hadde skrevet svar på innlegg om fastlege. Bor du i Tiller-området ettersom du nevnte den legen?? Bor ikke så langt unna der selv.

Skrevet

Her i huset blir det også januar, februar og mars. :) Bare jeg som er fornuftig, og feirer det i september.. Merker det godt her i huset også. Det er jo en typisk regning-måned..

Jeg på nærmere Heimdal sentrum. Fastlegen min flyttet fra heimdal legesenter til rosten legesenter for ca 1 år siden.

Ser du ønsker å bytte lege. Veldig ok legen min altså..

"Så hyggelig at du kommer Monica!" "veldig hyggelig, kom snart igjen.."

Jada.. - han er da hyggelig.. ;)

Lite med snø til ungene liiten?? :)

Skrevet

He-he,akkurat i dag var det andre ting som opptok dem du :o) VAKSINE---uff,det er farlig det! De skal ta det på skolen i dag...Blir spennende å høre når de kommer hjem da ;) Enn du da,skuffet du nå pga. jordmortimen,hvorfor avlyste de da?

Skrevet

De avlyste fordi hun hadde sykt barn..

En glemmer jo at de også kan være mødre.. blir vel litt egosentrert av dette, men de burde ha hatt back-up mener jeg. I et slikt yrke er jo det helt nødvendig.

Vaksine er ikke noe særlig nei..:) Tøffe gutter blir fort veldig små i slike sammenhenger..:)

Vi er ferdig med å støpe trapp!! Så nå kan jeg gå som normalt inn ytterdøra igjen.. :) Og i går tok vi siste strøk på taket i 2 etg. Maling til vegger er innkjøpt, og istedet for å pusse ned det gamle tregulvet oppe, så har sambo kjøpt parkett... :) Herlig!

Skrevet

Kjørte de til skolen idag da,vi kunne få være med de også,meeen litt pinlig det også,så jeg fikk kjøre hjem igjen :o) Kjørte forbi Langø idag,tenkte litt på hvor du bodde da skjø,så en Brudalsveien,men.Har dere begynt med barnerommet eller! Har så lyst jeg og,men vi må bli ferdig med uthuset først,deretter guttene sitt rom i kjelleren,sååå kommer minsten sitt rom til slutt :( Pusse ned tregulv,yakk,nei takk,parkett ja takk,smart samboer ja!!!Vi har bestilt ferdigmalt ytterkledning til uthuset,vi er dritleie av oppussing for å si det mildt! Til og med gubben,som er glad i å jobbe(sier jeg da)!

Skrevet

Smart med ferdigmalt ytterkledning da. Har aldri hørt om det jeg..:) Vi trenger ett strøk til på huset vi også.. men prioriterer andre ting nå.

Vi pusser opp 3 soverom, 1 tv-stue og 1 bad før babien kommer. Det ene soverommet skal babien få for seg selv etterhvert. Da flytter vi i eget rom på loftet. (må pusse opp der også..)

Når er det på tide å gi ungen eget rom? 1 år?

Tror mine andre små var ca ca 6-7 mnd jeg... da fikk de naborommet..

Denne gang skal vi flytte en etasje over, og det gjør det jo litt annerledes.

Skrevet

Med guttene måtte jeg ha de inne på sitt eget rom da de var ca 3 måneder,jeg fikk ikke sove når de lå der sammen oss..Våknet av det minste klynk,ble utslitt av det jeg.Det nye rommet ligger veggivegg med oss så det går an ganske tidlig syns jeg.5 rom med oppussing..oj.oj,godt å bli ferdig med det da før den lille kommer.Gleder meg jeg no ja..

Skrevet

Jo tidligere med egen seng og eget rom jo bedre mener jeg da. Vet om de som ventet for lenge med dette, og de måtte slite leeenge før ungen godtok eget rom og egen seng.

Er ikke det samme å kose med far heller, når ungen ligger i senga like ved.. *ler*

Ja vi pusser opp 1 etasje i slengen. Vaskerom og bad blir tatt rett etter jul, og før babien kommer. Badet mitt i dag er 5 kvm.. det nye blir 15! :)

Sjefen min overrasket meg med eget vasketeam fra 1 des. Så da får jeg vasket 1 gang i uka gratis. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...