Gå til innhold

Mat..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hm... Kan man ikke spise kålrotstappe til pinnekjøtt når man er gravid? For pinnekjøtt er vel greit?! Trodde man kunne knaske kålrot under graviditeten, eller er det helt feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil da tro du kan det. Hva tror du kan være farlig med det da? Har ikke hørt noe spes om kålrot jeg.

Skrevet

Tja si det.. Hører bare så mange sier at man ikke skal spise kål under graviditet/amming..

Skrevet

Har hørt at man skal forsøke å holde seg unna kål når man ammer pga at det gir mye gass i magen til den lille gjennom melken, men antar at når den er godt kokt så forsvinner det meste av det stoffet som gir slik mage. Men har ikke hørt noe om at man må holde seg unna kål under svangerskapet. Så her blir det kålrabistappe til pinnekjøttet:-)

Skrevet

Det er forskjell på hva man kan spise under graviditet og amming, for under amming må man passe på enkelte matvarer som kan gjøre at barnet får luftsmerter i magen o.l. Så kanskje det du har hørt er at man skal være forsiktig med kål under amming, men under graviditet har det nok ingen ting å si. Se for øvrig matportalen.no, der står det hva gravide ikke bør spise.

Skrevet

Jeg spiste nå det i helga jeg da... Jeg spiser det meste unntatt rå fisk og skalldyr ,men ellers sa jordmor at man ikke trenger være helt hysterisk:-)

Skrevet

Ja, man hører jo så mye rart.. Var noen som sa at man ikke skulle spise kål under graviditet også, for at det kunne ødelegge magen t babyen..(!) Ikke veit jeg, derfor jeg spør..

Takker for svar=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...