Gå til innhold

Når forteller man det??


laffe*høygravid*

Anbefalte innlegg

Jeg er i min 11 uke, og sprekker snart fordi jeg vil fortelle det til folk! Nå skal det sies at en del allerede vet det da.... nærmeste familie og nærmeste venninner... men mange som fortsatt ikke vet noe, f.eks på jobben. Skal møte en del venninner den dagen jeg begynner i min 12 uke - kan jeg si det da?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du har vært flink å holde deg så lenge jeg!!

Med min første sprakk nyheten ganske så tidlig.

Så jeg synes det høres fint ut å fortelle det i 12 uke!

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, da sier jeg det med god samvittighet på tirsdag :) Spennende :-) Skal på min første svangerskapskontroll på mandag, så hvis legen sier at alt ser bra ut, sier jeg det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forteller det til familien i jula (er 12+0 julaften!)

Også får vel venner og slekt vite det i romjula vil jeg tro!

Er nesten sprekkeferdig nå, og jeg er bare 7+3! Må skikkelig ta meg sammen og holde på den lille store hemmeligheten vår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal fortelle det i jula jeg, er da ca 12 uker...

men fortalte det til mamma i dag da, de ser jo sånt med en gang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sist sa vet det ikke til noen. Fortalte det til både venner og familie i uke 11.

Men denne gangen har jeg fortalt det til ei venninne, og det er ikke like viktig å holde det hemmelig egentlig bortsett fra at jeg har lyst å fortelle det på julaften..

Men tror det blir vanskelig å holde det hemmelig i desember med så mange julebord osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebord er kjipt ja, så de dropper jeg med veldig tynne unnskyldninger i år! Litt kjipt, men julemat og kaker og en masse fulle folk frister uansett ikke så mye når en er litt uggen, og ute av formen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sagt det til noen enda vi;o)

Skal klare og holde meg i 2 uker til,da er jeg i uke 12;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er snart 7 veker på vei, men skal prøve å holde det hemmelig til romjulen. Da er det 12 veker.

Har sagt det til min bestevenninne og storesøster:-)

Har så lyst å rope det ut til alle, for er så utrolig glad, men må vel prøve å vente. Etter 1,5 år med prøving og venting er dette så utrolig deilig!!!!!

 

Ikkje lett å holde dette hemmelig, iallefall ikkje no når det er julebord kvar helg framover.....

Så får finne på noen gode unnskyldninger til å ikkje drikke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg grudde meg skikkelig til julebordet, for jeg ante ikke hvordan jeg skulle klare å lure folk på jobben... men det løste seg som bare det! De hadde gudsjelov alkoholfrie velkomstdrinker - og ingen så at jeg tok det :) Og under middagen bestilte jeg alkoholfri vin. Så lenge jeg satt med et vinglass, var det ingen som reagerte :) Og da kunne jeg drikke så mye brus jeg ville etter det, for da hadde jeg jo allerede drukket et glass vin!!

 

Kjenner at jeg har kjempelyst til å si det til noen på jobben i dag.... Men! Må holde meg litt til!!!

 

Lykke til til dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å si det til nærmeste familie på Tobias sin to årsdag 17. des. Vi har kjøpt en hvit body til ham og fått trykket på "jeg skal bli storerbror" på den. Denne skal ha ha på seg under en jakke/genser, som vi så skal ta av ham ut i besøket. Kommer da til å være ca 8 uker på vei. Til venner og andre kommer vi nok til å holde det frem til ca uke 12. De nærmeste vennene mine får nok vite det litt før det. Er jo så utrolig vanskelig å holde tett! Meg og mamma er sånn som snakker om alt, så det føles nesten litt slemt å holde dette fra henne - men jeg har så lyst at alle skal få vite det samtidig i Tobias sin bursdag:o) Sist gang holdt vi oss ikke lenge - da sa vi det dagen etter positiv test til nærmeste familie (!), og "alle" andre visste det rundt uke 8....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsom måte å fortelle det på!!! :)

 

Jeg sa det til mamma, pappa og lillebror samme dagen som jeg tok testen jeg.... jada, kjempeflink til å holde meg!! Men jeg ble jo så glad!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal prøve å holde det helt til vi er i uke 12, da kan vi fortelle de nærmeste det (juletider), men tror vi skal prøve å holde det hemmelig for "befolkningen" her så lenge vi kan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her vet alle det allerede, er 6+2 i dag... mamma fikk vite det mens jeg testa omtrent, og resten av familien samme dag, og resten av bygda etter en fest hvor sambo klarte å drikke så masse at hemmeligheten bare glapp ut... men det gjør ingenting... er ikke så god på hemmeligheter selv jeg så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok til å fortelle det ganske fort om det skjer en gang. Tenker som så at om jeg mister så vil jeg uansett bli "merket" av det, og da er det jo like greit at folk får vite at man er gravid på forhånd, men at man samtidig understreker at det er veldig tidlig, og mye kan skje..... Til lilleprinsessa (og mindre søskenbarn) så vil jeg venter med å si det til vi er "trygge",-for de vil jo ikke skjønne noe av noe alikevell....

 

Føler at jeg er den eneste som tenker sånn, men når jeg vet at jeg kommer til å reagere på en eventuellt SA/MA, så vil folk uansett vite at jeg HAR vært gravid så hvorfor ikke fortelle at man ER gravid selv om det kan gå galt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6 uker på vei og vi har ikke fortalt det til noen. Men skal møte to venninner til uka (begge småbarnsmødre) og skal fortelle det til dem da. Fint å ha noen å snakke med :-) Så skal jeg fortelle det til mamma om to uker når jeg er hjemme hos henne. Og så forteller jeg det på jobb til 15. desember, da det er julebord. Orker ikke lure og styre meg unna det (allerede lurt meg unna et julebord og skal lure meg unna jobbmiddag i morgen og har hodet fullt av andre lure-seg-unna-planer), så forteller det da, med beskjed om å holde det innen jobb-vegger. Så tenker vi å fortelle til familie i jula.

Gleder meg :-) Håper så alt går bra!

Har vært gravid halvannen uke og synes jeg har vært det kjempelenge og får ikke si noe og ingenting syns :-) En smule utålmodig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg har så lyst ti å fortelle det til alle, men er bare 4+2 i dag.... Kommer til å si det til mammaer og pappaer neste uke. Og gode venner, jeg vil ha noen å snakke med hvis det går galt jeg. Hvertfall de aller nærmeste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bestemt oss ennå, men vil nok vente til de 3 første mnd. er vel overstått. Har mistet i MA en gang, så tror vi skal skåne familien for den bekymringen med å vente.

Er bare 4+5 på vei, så kommer til å holde på hemmeligheten i flere uker til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :) Mine og samboerens foreldre vet det, og min beste venninne vet det... Tør ikke si noe pga en menslignende blødning i uke 4-5, og jeg skal på kontroll om 6 dager. Det har vært lenge å vente. Men har ikke blødd noe mer, og symptomer som dritvonde og voksende bryster, litt småkvalme, hormoner som løper løpsk, trøtthet osv. er fremdeles til stede. Så håper på det beste:) Er veldig spent nå i hvertfall.

Greit å fortelle det til noen, så man kan snakke sammen. Er forresten 8+4 eller noe nå, og magen ser ut til å sprenge seg vei ut av alle buksene mine, så... skal bli godt å få bekreftelse/avkreftelse så man kan begynne å leve igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sprekkferdig allerede dagen jeg testet positivt jeg så da jeg var i uke 6 fikk venninner og familie vite det!

Nå er jeg i uke 12 og kommer til å si det til de jeg møter og "fjernere" venner hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en kjempeartig måte å fortelle på, rutletutt!!

Fikk kjempegod ide, med å lage en t-skjorte med "verdens beste tante" eller noe i den duren, å gi i julegave til min manns søster. Så da får de vite det på julaften når hun åpner. Foreldrene hans får få vite det litt før da... Og mine søsken kan også få vite det på julaften, når de åpner julegavene sine. Skal bl.a. gi billetter til brødre og kan skrive på: "vi stiller som barnevakt. forresten, trenger snart barnevakt sjøl, kanskje neste jul".

 

Jeg er i dag 5 + 4, det vil vel si at jeg 8-9 uker på vei til jul. Håper-håper-håper dette går bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal fortelle det til Svigers på julaften, og da skal jenta vår på 6 fortelle det! Vi forteller det til henne på dagen, også kan hun fortelle det til hele familien når vi kommer dit på ettermiddagen! Mine foreldre forteller vi det til helga før! Er da 11+4, så da tenker jeg at det går bra! Moro og ha noen hemmeligheter......men jammen er det vanskelig å....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fortalte mamma, pappa, sambo og nærmeste venner allerede første dagen.

gjort dette hele 3 ganger nå, og har ikke angret et sekund da jeg virkelig har hatt behov for all støtten rundt saène.

 

dette er jo opp til hver enkelt.

tror jeg skal holde meg litt lengre hvis jeg er gravid nå, f.eks til julaften :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...