Gå til innhold

noen som har et hjelpende råd?


Ålesund78

Anbefalte innlegg

Jeg er i 7 uke. Er kvalm og små dårlig i magen, luft og går mye på do. Er slik at jeg gruer meg til arbeidsdagen. Ingen skal vite at jeg er gravid så jeg må ta meg sammen hele tiden. Noen som vet sikkert om noe som hjelper mot kvalmen? Jeg har ikke kasta opp men er kvalm hele dagen...

Herregud så ubehagelig (selv om det selvfølgelig er verdt d!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessverre finnes det ikke noe som funker for alle...

Spis tørre ting uten noe på. Kjeks eller knekkebrød f.eks. Drikk vann eller te.

Mandler er også noe som kan hjelpe.

Viktig å spise noe tørt før du står opp. Bli liggendes i ca 15 - 20 minutter etter at du har spist. Det har hjulpet meg masse.

 

Ellers så kan du stikke innom apoteket og hente Sea Band. Det er et armbånd som trykker på en viss punkt som tar kvalmen.

 

Håper du fikk et tips som hjelper deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! D skal jeg prøve. Sist jeg gikk gravid var jeg ikke dårlig et sekund så nå får jeg prøve det også! Kan ikke være like heldig hver gang. Får bare trøste seg med at det går vel over etter hvert.

HA en fin dag da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at ingefær-te skal hjelpe, men har ikke prøvd det selv.

Her går det i brødskiver med brunost ... men er ikke så utrolig kvalm enda, det er bare den ekle småkvalm-følelsen som driver og murrer hele tida, så jeg prøver å gjøre mitt for at den ikke skal slå til for fullt!

Prøver å holde det skjult jeg og, men det er ikke lett når jeg er så trøtt at jeg kan sovne stående!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt ingefærtabeletter i mange uker nå, og vet fra forrige graviditet at jeg ville vært mye mye dårligere uten disse! Tok ca 3-4 dager før de beg å funke. Kaster sjelden opp nå. Brekker meg innimellom hvis jeg har spist noe jeg ikke skal ha..men ellers er formen bra. Føler nå at jeg må ta fler og fler for at de skal funke, men 2 stk 3 ganger daglig er max. Til nå har de funket bra iallefall. Men nå er jeg snart i uke 12, så da skal jeg jo bli bedre uansett da. Verdt et forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...