Gå til innhold

Kan jeg bli sykemeldt fra jobben, men likevel fortsette med studier??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Studerer fulltid på høgskolen og har en deltidsjobb ved siden av. Lurer på om legen kan sykemld meg kun fra jobben,men at jeg likevel fullfører studiet?? Jobber i helsevesenet og det blir jo en del tunge løft + at noen av de jeg jobber med er utagerende..... Har bekkensmerter allerede i uke20....og det er tøft å være på jobb. Sitte å følge med forelesninger går jo greit og passer det ikke alle dagene så er det jo bare meg selv det går utover..

Sliter.....

Fortsetter under...

Hei! Jeg har vært sykemeldt bare fra jobben og ikke fra studie. Var ikke gravid, men ble syk og legen ville helst sykemelde meg både fra deltidsjobben og fra studie. Men da hadde jeg måttet gå et år om igjen så derfor sykemeldte hun meg kun fra jobben.

Så ja, jeg tenker at du kan bli sykemeldt fra jobben men fortsette å studere. Et alternativ er jo at jobben din tilrettelegger så du ikke er med brukerne som er utagerende og slipper tunge løft.

Du skal hvertfall ikke være i jobb med utagering og tunge løft når du er gravid!!!

Snakk med legen din, Hun/han vet hvilke rettigheter du har.

Lykke til!!

Takk for svar:) Regner med at det kan bli vanskelig med mye tilrettelegging eller omplassering i jobben min. Går alene på 1 bruker fast så har vel ikke så mange muligheter....

Må innrømme utageringen ikke har vært noe problem tidligere, men etter at jeg ble gravid er jeg blitt skikkelig var og redd når det skjer...uff.. føleleser helt uti fingerspissene nå ja;)

Skal ringe legen min å høre hva han mener jeg, takk til deg!!!:)

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...