mona_k og lille brage;) Skrevet 22. november 2006 #1 Skrevet 22. november 2006 hva er deres beste metoder for å ungå halsbrann ? og hva gjør dere vis det sjer ?
xxxo Skrevet 22. november 2006 #2 Skrevet 22. november 2006 ikke spis mye sjokolade eller stekt mat.. drikk melk, tygg halsbrann tabletter.
kristin2 Skrevet 22. november 2006 #3 Skrevet 22. november 2006 Nei si det, prøver å tenke på noe annet, hehe.. Neida, jeg har kjøpt meg noen tyggetabletter på apoteket som heter Gaviscon (blå pakke). I begynnelsen syntes jeg det var pyton å tygge de, men de hjelper og nå tygger jeg de gjerne
HMS *endelig mamma* Skrevet 22. november 2006 #5 Skrevet 22. november 2006 Samarin eller Nyco har gjort dagene (og nettene) mine levelige igjen. Var litt i tvil om jeg kunne drikke det, inneholder jo tross alt en del salter. Ikke no' problem sa både jordmor og gynekolog, så jeg drikker Samarin når jeg kjenner antydning til halsbrann. Hadde halsbrann HELE tida, men nå kan jeg faktisk gå flere timer uten å kjenne noe til det. YUHUUU!!!
spagetti Skrevet 22. november 2006 #6 Skrevet 22. november 2006 Gaviscon tyggetabletter og i drikkeform. Jeg har tablettene i veska, en flaske på kontoret og en hjemme på badet... Med andre ord; alltid tilgjengelig!! Et tips er å unngå krydret mat:-) Lykke til!!!
Beatej80 Skrevet 22. november 2006 #7 Skrevet 22. november 2006 LOVE HEARTS drops, hjelper faktisk!! Men er det fullstendig krise og jeg må ha noe som hjelper før jeg legger meg evt. så er det flytende Gaviscon. Smaker pyton, men hjelper iallefall. Anbefaler ikke tyggetabl. til Gaviscon, er lettere å ta det i flytende form og du slepper å ha smaken i munnen lenge...
Chiquita Bananas Skrevet 22. november 2006 #8 Skrevet 22. november 2006 Hahahaha....har hele tiden glemt å kjøpe Lovehearts for å prøve dem ut. Men nå i helga som var så kjøpte jeg en pakke - og jeg tror faktisk dem funker. Når jeg kjenner halsbrann eller sure oppstøt så tar jeg en og jeg glemmer det bort - så da har det vel funka. Fordi før så varte det i evigheter og jeg orka ikke gjøre noe annet enn å ligge i ro og få sure oppstøt. Nå tenker jeg ikke over det etter å ha tatt en tablett ) Tenk at jeg venta helt til uke 36 !!!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #9 Skrevet 22. november 2006 Prøv å unngå tomatbaserte sauser, og det meste med tomat i. har funnet ut at det er noe av det verste man kan spise i forhold til halsbrann..
TORRO Skrevet 22. november 2006 #10 Skrevet 22. november 2006 Jeg har det ikke så ofte, men det er svært ubehagelig når det kommer. Da kaster jeg innpå en Link eller to. Kjøper dem på apoteket. De smaker ikke vondt heller - smaker peppermynte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå