Gå til innhold

32 år og ønsker barn

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg hører som dere sikkert ser ikke til her, men drister meg inn.

Er 32 år og ønsker å begynne å prøve få barn. Det jeg lurer på er hvor lenge dere på 35+ prøvde før dere ble gravide. Har respekt for dere som ikke ønsker å svare siden det er et personlig spørsmål. Men jeg er så nyskjerrig. Anonymknappen er jo fin. Har gått på pillen i ca 3,5 år nå. Er takknemig for svar. Hilsen relativ ny på bim:)

Fortsetter under...

Annonse

Hei,

Vi hadde en vond og kronglete vei mot dette svangerskapet. Ble først gravid ifjor høst. Barnet hadde DS så svangerskapet ble terminert i uke 15. Deretter ble vi gravide igjen 1 mnd senere, men mistet denne i MA i uke 8. Min nåværende graviditet ble påbegynt 5 måneder etter MA. Nå går det heldigvis bra, vi venter en kromosomfrisk jente i mai. Har en frisk og vilter 2 åring fra før.

Ønsker deg all mulig hell og lykke videre.

Fikk barn for første gang for 3 år siden (var 36 år), den gangen ble jeg gravid allerede 1 pp, hadde da gått på p-piller i en årrekke (siden 16-årsalderen, bare med noen få pauser).

Har nå passert 40, og er gravid igjen med nr. 2. Denne gangen fjernet jeg hormonspiralen i mai, startet prøvingen i juli og ble gravid i 2 pp (i august). Denne gangen gikk vi systematisk til verks, brukte eggløsningstester, siden jeg har hørt at syklusen kan bli litt "tullete" når man nærmer seg 40..., men det så ikke ut til å være tilfellet her riktig enda...

Lykke til med prøvingen!

Hei!

Skjønner godt at du lurer! Jeg svarer gjerne. For min del har ting gått forholdsvis greit. Ble gravid rett etter p-pille-slutt, men mistet i 6.-7. uke (SA). Drøyt to mnd senere ble jeg imidlertid gravid igjen, er nå i 26. uke (første barn). Alt har så langt gått greit denne gangen, selv om jeg var veldig engstelig den første tiden. Jeg er 35, så det behøver slett ikke ta lang tid! Snakket med legen min før vi begynte prøvingen, og hun sa at jeg burde ta en tur til henne dersom vi hadde prøvd i 6 mnd uten resultat. Det fikk også en venninne av meg beskjed om (men hun ble også gravid etter kun kort tid, hun er 31.).

Lykke til!

Hei,

hører heller ikke til her, men drister meg til å svare:-)

Begynte å prøve når jeg var 32 1/2 (er nå 33 år) og ble gravid i 1 pp. Hadde da gått på piller siden jeg var 19, altså i 13 år! Trodde det skulle ta lengre tid, men sånn gikk det ikke. Er nå gravid i 6 mnd og formen er strålende :-)

Lykke til :-)

Annonse

Heisann

Jeg ble 37 innen jeg fikk babyen nå i oktober.

Det tok vel ikke mer enn 2 mnd innen jeg var gravid etter å ha fjerna prevansjon.Ble veldig overrasket fordi jeg har kun en eggstokk og med såpass høy alder tenkte jeg det skulle bli vanskelig, men neida..........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...